2026-06-18, 19:02
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamHelge
Män mellan 50-60 har som bekant normalt hög, eller mycket hög, sexlust. Det som vill fortplantning till varje pris behöver att män befruktar kvinnor. Deras jämnåriga, eller något yngre partner, har avtagande sexlust - ibland obefintlig. För att maximera antalet barn borde unga fruktsamma kvinnor tända på dessa män. Men det gör de i allmänhet inte. Mogna mäns fertilitet tas inte tillvara!

Människan har överbefolkat jorden i alltför stora populationer, vilket gör att vi lever över en hållbar existens. Evolutivt sett skulle det därför kunna vara helt logiskt med alla sådana beteenden som görs att det föds färre barn.

En förutsättning är i så fall att människan under nåt skede av sin utveckling genomlevt en liknande situation, vilket förstås kan gälla enbart en enskild mindre population. Som överlevt tack vare avvikande fortplantingsbeteenden under förhållanden med för tät population och som gett de egenskaperna i arv till kommande generationer. Det finns gott om sådana exempel hos andra arter i naturen...
Citera
2026-06-18, 19:06
Medlem
Pojkar är väl fertila sedan den första nattliga utlösningen, vid 9 år kanske? Man vill inte ligga med nioåringar för det.

Samt män över 55 har ofta svårt att bibehålla erektion och svårt att komma. Ett djävla jobb mest.
Citera
2026-06-18, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Människan har överbefolkat jorden i alltför stora populationer, vilket gör att vi lever över en hållbar existens. Evolutivt sett skulle det därför kunna vara helt logiskt med alla sådana beteenden som görs att det föds färre barn.

En förutsättning är i så fall att människan under nåt skede av sin utveckling genomlevt en liknande situation, vilket förstås kan gälla enbart en enskild mindre population. Som överlevt tack vare avvikande fortplantingsbeteenden under förhållanden med för tät population och som gett de egenskaperna i arv till kommande generationer. Det finns gott om sådana exempel hos andra arter i naturen...
Det har hänt tidigare och det händer uppenbarligen nu. Självreglering.
Naturen är fantastiskt intelligent på vissa sätt
Citera
2026-06-18, 19:14
Medlem
Kära medgubbar - vi verkar vara körda när det gäller att tända någon under 40. Varför ska vi då dras med en så stark sexlust? Det blir ju bara plågsamt.
Citera
2026-06-18, 19:15
Medlem
Citat:
Kära medgubbar - vi verkar vara körda när det gäller att tända någon under 40. Varför ska vi då dras med en så stark sexlust? Det blir ju bara plågsamt.
Ett alternativ skulle ju vara att ligga med jämnåriga. Annars får ni väl plågas bara.
Citera
2026-06-18, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Pojkar är väl fertila sedan den första nattliga utlösningen, vid 9 år kanske? Man vill inte ligga med nioåringar för det.

Samt män över 55 har ofta svårt att bibehålla erektion och svårt att komma. Ett djävla jobb mest.
Det finns undantag. Me 55 bast, funktion som en tonåring 👌
Citera
2026-06-18, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ett alternativ skulle ju vara att ligga med jämnåriga. Annars får ni väl plågas bara.
Självklart - med det fåtal som fortfarande är kåta.
Citera
2026-06-18, 19:21
Medlem
Citat:
Det finns undantag. Me 55 bast, funktion som en tonåring 👌
Det finns absolut undantag. Men det är nog vanligare att kvinnor i din ålder är betydligt mer kåta än män i din ålder så hela din ts är liksom ett undantag.
Citera
2026-06-18, 19:22
Medlem
Naturens "tanke" är att du skaffar barn vid typ 20 och vid 30 har du fått de barn du ska ha. Därefter så ska du lyckas få dessa barn att själva komma till stadiet där de skaffar barn, och efter det så skiter naturen i vad som händer med dig. Ditt jobb är gjort.
Citera
2026-06-18, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Det finns absolut undantag. Men det är nog vanligare att kvinnor i din ålder är betydligt mer kåta än män i din ålder så hela din ts är liksom ett undantag.
Obs att jag inte är helt genomtänkt och allvarlig här. Som ett fyllesnack på krogen men jag är helt nykter. Idag.
Citera
2026-06-18, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C4sand
Du har fel, yngre män är både kåtare och har bättre speriekvalitet.
Jag kan ha fel ☝️
Citera
2026-06-18, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loreia
Njae, det är inte direkt så att män har någon peak i den åldern. Snarare vanföreställningar om sitt eget yttre och sina färdigheter. Dessutom är ju spermiekvaliteten sämre
Men den här plågsamma sexlusten som i varje fall jag har, 55 år normalt attraktiv för min ålder, det vore skonsamt av naturen att ge mig hälften av den. Vi i min ålder attraheras av tjejer när vi går på stan, ser på TV, lyssnar på musik. Hade varit fint om det också var tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in