2026-06-18, 17:17
Medlem
GiveMeHeads avatar
Jag är 50+ och dejtar en en lång, skinny 29 åring. Vi har kul ihop. Tills hon träffar en yngre man, vilket är avtalat.
Citera
2026-06-18, 17:22
Medlem
Klandalfs avatar
Män i 50-60 års åldern, med hög sexdrift? Möjligen om det är nån psykstörd incel som aldrig fått ligga, dessa läser man om i tidningen ibland. Nåt åldrande stolpskott med begynnande frontallobsdemens som står på balkongen och runkar gentemot förbipasserande. För en normal man så minskar sexlusten markant efter 40.
Citera
2026-06-18, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamHelge
Män mellan 50-60 har som bekant normalt hög, eller mycket hög, sexlust. Det som vill fortplantning till varje pris behöver att män befruktar kvinnor. Deras jämnåriga, eller något yngre partner, har avtagande sexlust - ibland obefintlig. För att maximera antalet barn borde unga fruktsamma kvinnor tända på dessa män. Men det gör de i allmänhet inte. Mogna mäns fertilitet tas inte tillvara!

Korrelationen mellan mäns ålder och ökad risk för bla ADHD är skäl nog. Alla äldre män jag känner som fått för sig att skaffa barn på ålderns höst får ju odrägliga ungar.
Bättre för kvinnor att leta mer lämpligt avelsmaterial.
Citera
2026-06-18, 17:40
Medlem
Citat:
Män mellan 50-60 har som bekant normalt hög, eller mycket hög, sexlust. Det som vill fortplantning till varje pris behöver att män befruktar kvinnor. Deras jämnåriga, eller något yngre partner, har avtagande sexlust - ibland obefintlig. För att maximera antalet barn borde unga fruktsamma kvinnor tända på dessa män. Men det gör de i allmänhet inte. Mogna mäns fertilitet tas inte tillvara!

Du har fel, yngre män är både kåtare och har bättre speriekvalitet.
Citera
2026-06-18, 17:57
Medlem
Loreias avatar
Njae, det är inte direkt så att män har någon peak i den åldern. Snarare vanföreställningar om sitt eget yttre och sina färdigheter. Dessutom är ju spermiekvaliteten sämre
Citera
2026-06-18, 18:13
Moderator
pudelluss avatar
Förtydligad rubrik. /Mod
Citera
2026-06-18, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisLynch
Korrelationen mellan mäns ålder och ökad risk för bla ADHD är skäl nog. Alla äldre män jag känner som fått för sig att skaffa barn på ålderns höst får ju odrägliga ungar.
Bättre för kvinnor att leta mer lämpligt avelsmaterial.
Usch ja, verkar mer vara regel än undantag.

Värst är nästan de som helt negligerat en första kull och på äldre dagar får för sig att de ska skaffa en ny och "gottgöra"
Stackars, arma barn. Och omvärld.
Citera
2026-06-18, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Usch ja, verkar mer vara regel än undantag.

Värst är nästan de som helt negligerat en första kull och på äldre dagar får för sig att de ska skaffa en ny och "gottgöra"
Stackars, arma barn.

Onekligen, en fd kollega dumpade frun när barnen flyttade ut, köpte nytt hus, skaffade ny kvinna och nya barn.

https://nyheter.ki.se/barn-till-aldre-pappor-oftare-psykiskt-sjuka

Jag hoppas han har bättre tur än vad statistiken pekar på.
Citera
2026-06-18, 18:37
Medlem
Norrbagg79s avatar
Biologin är väl innrättad på att uppfostra barn ett X antal år, vem vil ha en pappa på 70 med dalande hälsa till sina barn och ett barn som blir utan pappa vid 30.
Ok, rika män är undantaget men dom är i minoritet, och då tror jag inte vi pratar riktig kärlek om en ung kvinna blir ihop med en rik karl.
Citera
2026-06-18, 18:43
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:

Jag vet inte riktigt vad det är som du föreslår för lösning. Menar du att vi på något sätt ska försöka manipulera hela evolutionssystemet och kvinnors biologi så att det inte är utmanande för herrar i 50-60års att bli farsor? Hur?

Har dessa män problem med att bli pappor så får dom väl avstå, precis som alla andra som har diverse förhinder till att kunna bli föräldrar.
Citera
2026-06-18, 18:49
Medlem
Läser i tråden och drar mig till minnes när Lena Philipsson och Sven Wollter båda blev utnämda till landets sexigaste kvinna resp. man 1987. Hon då 21 och han 56. Blev lite rubriker på det..
Citera
2026-06-18, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Biologin är väl innrättad på att uppfostra barn ett X antal år, vem vil ha en pappa på 70 med dalande hälsa till sina barn och ett barn som blir utan pappa vid 30.
Det också. Min far var 43 när jag råkade komma till och jag tyckte att det var riktigt jobbigt att ha en så gammal pappa jämfört med kompisarna. Skämdes.

Idag skäms jag mer över att jag skämdes, för min pappa var ändå en rätt bra pappa om man jämför med vad andra råkat ut för. Men att ha en 70-åring som far när man fortfarande går i obligatoriska skolan kan inte vara kul för någon unge. Speciellt inte om man fått en bunt diagnoser på köpet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in