2026-06-13, 23:22
Medlem
CrustyOldAR-10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Jo, jag med kan skapa en tråd som översvämmar forumet just nu men med vinklingen åt andra hållet.

Tidöväljarna och då specifikt SD-väljarna har en hög dubbelmoral.
Men ska betala skatt och vara en god medborgare.
Man ska inte begå brott.
Begår man brott ska man straffa hårdare än tidigare.
Etc
Etc

Men så fort en Tidöpolitiker begår ett brott eller gör något en vanlig medborgare inte ska göra så försvarar ni dem.
Det hänvisas till att Uffe minsann betalade för hönshuset. Jo, när det uppdagades på samma sätt som Monas Toblerone.
Det hänvisas till att man kan göra misstag när både svägerska och barn får låna Harpsund för privata fester.
När det kommer till Allah Åkesson så väller det in kommentarer om att det rör sig om så små summor samt att partiet själva bestämmer vad ee ska göra med sina pengar.

Tidös väljare väljer att blunda, försvara och förminska korruptionen som sker framför deras ögon samtidigt som de medverkar till att medborgarna ska uppvisa en god vandel.

Varför kan ni inte kräva era företrädares avgång på samma sätt ni gör mot andra partier?
Hur kan ni ha så svårt att kritisera era egna företrädare?

Och på svaret på frågan: Ammen durå.
Jo, jag har våldgästat Magdas budgetpromenad när jag var sur på förra regeringen.
I dag däremot ska jag gå ur Svenska kyrkan då Uffes skenäktenskapskärring är en del av korruptionen. Jag kan tyvärr inte sluta betala skatt men jag kan sluta betala kyrkoskatt till en förening som betalar ut lön till en person som sedan tar ut 22papp i månaden för att låta folk arbeta gratis för henne och hennes cirkusclown.

Nu är det här inlägget citerat mycket, men väl talat. Som väljare måste man kunna se kritiskt på alla politiker, ändra sig om vilket parti man röstar på så att man blir representerad rätt etc.

Sen finns det de som röstar på Trump i USA, och lite på samma sätt i Sverige med Tidö. Efter flera år vid makten så spottar både Trump och Tidö sina väljare i ansiktet med lögner, meningslös symbolpolitik och skandal efter skandal. Trots detta vägrar väljarna att inse detta, och försvarar sina valda ad absurdum.

Det är ok att inse att de man röstade på inte vill ens bästa, och försöka ha en lite mer nyanserad bild av politiken än HÖGER BRA VÄNSTER DÅLIG (samma gäller med den motsatta åsikten).
Citera
2026-06-13, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrustyOldAR-10
Och för några månader sedan var den uppe i nästan 26kr igen, och Tidö kunde inte göra NÅGONTING för vi i Europa har minimal kontroll över oljepriset, det bestämmer Gulf-staterna, och med tanke på de nationalistiska åsikterna som många Tidöväljare verkar hysa så borde det väl vara en prioritering att frigöra oss från vårt beroende av dem. Alltså satsa på att fasa ut vårt petroleum-beroende.

Det är inte hållbart att sänka bränslepriserna genom minskade skatter. Samma med den sänkta matmomsen. Det är bara valfläsk så att de får sitta kvar längre och berika sina vänner och sig själva.

Nej det var absolut inte uppe i 26 kr, men när priset stack iväg så agerade ju tidöpartierna och nu har dom inom kort sänkt så mycket det går. Hade det varit sossarna och MP så hade vi haft full reduktionsplikt vilket gjort priserna flera kronor dyrare samt mycket högre skatt vilket också det gjort priserna flera kronor dyrare, men vissa sosseväljare är ju så dumma så att även om det skadar dom själva ekonomiskt så ska de rösta sosse till varje pris för det gjorde deras far och hans farfar och farfars far osv. Det där är en sak som går i arv och är svår att bryta.

Men om folk började tänka med egen hjärna istället för att bara rösta som "släkten gjort i alla år" så hade det kunnat bli skillnad.
Citera
2026-06-13, 23:36
Medlem
CrustyOldAR-10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Nej det var absolut inte uppe i 26 kr, men när priset stack iväg så agerade ju tidöpartierna och nu har dom inom kort sänkt så mycket det går. Hade det varit sossarna och MP så hade vi haft full reduktionsplikt vilket gjort priserna flera kronor dyrare samt mycket högre skatt vilket också det gjort priserna flera kronor dyrare, men vissa sosseväljare är ju så dumma så att även om det skadar dom själva ekonomiskt så ska de rösta sosse till varje pris för det gjorde deras far och hans farfar och farfars far osv. Det där är en sak som går i arv och är svår att bryta.

Men om folk började tänka med egen hjärna istället för att bara rösta som "släkten gjort i alla år" så hade det kunnat bli skillnad.

Sänkt så mycket det går tyder väl om något på att vi saknar kontroll. Dessutom resulterar det i kraftigt sänkta skatteintäkter, som måste tas från någon annan stans. Och inte kommer de driva in de pengarna genom att höja skatten för det rika.

Varje öre vi sparar när vi tankar kommer vi behöva betala någon annan stans eller någon annan gång, särskilt om vi fortsätter att kasta pengar ned i Gulf-stats diktaturer istället för att satsa på vår egen infrastruktur. Varför är det vitkigare för folk att kunna tanka billigt än att bryta fossilberoendet?
Citera
2026-06-13, 23:44
Medlem
Citat:
Sänkt så mycket det går tyder väl om något på att vi saknar kontroll. Dessutom resulterar det i kraftigt sänkta skatteintäkter, som måste tas från någon annan stans. Och inte kommer de driva in de pengarna genom att höja skatten för det rika.

Varje öre vi sparar när vi tankar kommer vi behöva betala någon annan stans eller någon annan gång, särskilt om vi fortsätter att kasta pengar ned i Gulf-stats diktaturer istället för att satsa på vår egen infrastruktur. Varför är det vitkigare för folk att kunna tanka billigt än att bryta fossilberoendet?

Jag kör elbil så jag vill ju helst att alla går över till elbil nu på en gång, men jag förstår ju att det inte är möjligt. Dessutom när det är höga bränslepriser så drabbar det alla, även mig som bara kör elbil. För blir dieseln dyr så blir det dyrt för bönderna som höjer priserna och all mat blir dyrare på affären. Inte bara det. Troligen transporteras maten till butiken med bilar som går på diesel vilket också höjer fraktkonstnaderna och där med priserna på mat.
Citera
2026-06-14, 05:17
Medlem
Citat:
Bensinpriserna har Tidö inte så mycket kontroll över som de vill får oss att tro. Visst hade de rödgrönas reduktionsplikt en negativ effekt på dieselpriset p.g.a. brist på RME, men bräsnlepriset styrs mest av vad OPEC får för sig, och nu råkar de ha sålt mer än vanligt de senaste åren. Elpriset har väl inte Tidö bidragit till på något sätt, de har inte gjort ett jota för att säkra vår elförsörjning.

Vad gick bakåt 2021 som går framåt nu? Har inte matpriserna gått upp i raketfart sedan dess?

Matpriserna gick upp när bensin och elpriserna gick upp.

Och självklart så är det regeringen som sett till att priset vid pump är såpass lågt som det är.

MP vill tvinga folk att köpa elbilar GENOM att ha soppapriset på en extremt hög nivå. De gjorde det innan valet och de kommer göra samma sak efter valet.

Ser man inte det så kan man ju alltid lyssna på vad MP har att säga om saken, så får man det svart på vitt.
Citera
2026-06-18, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imaginary689
Lönerna ska inte höjas. De ska sänkas för de som får mest. Det är inte rimligt med en företagsledare att ha 1 miljon i månadslön. Det är bara löjligt.
Heja SD!

Tror du missade att jag skrev att lönerna för riksdagsledamöterna måste höjas så vi får bättre personer som sitter i riksdagen.
Nu försvinner de bättre iväg till företag som betalar mycket mer.
Citera
2026-06-18, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Matpriserna gick upp när bensin och elpriserna gick upp.

Och självklart så är det regeringen som sett till att priset vid pump är såpass lågt som det är.

MP vill tvinga folk att köpa elbilar GENOM att ha soppapriset på en extremt hög nivå. De gjorde det innan valet och de kommer göra samma sak efter valet.

Ser man inte det så kan man ju alltid lyssna på vad MP har att säga om saken, så får man det svart på vitt.

Ja alltså en röst på S är ju troligen också en röst på MP för dom kommer ju sammarbeta och även om det inte sker från dag ett så kommer de öka bränslepriserna genom att ta bort alla skattelättnader som nuvarande regering satt på plats samt blanda in en massa bio-jox igen som är dyrt.

Eftersom jag kör elbil primärt så har jag inte dagligen koll på bensinpriset, men senast jag kollade var det 17,-nånting och det ska från första juli ner med 3 kronor tack vare denna regering samtidigt som mellanöstern konflikten är på väg att bli mycket bättre som också sänker priserna på själva bränslet, så räkna med ett bensinpris på 14 kronor litern snart, om inte lägre. Kanske ner i 13,-nånting spannet för 95 oktan.

Men vinner S valet och får med sig MP så inom ett halvår är vi säkert uppe i över 20 kr litern och sen kommer det fortsätta öka efter det.
Citera
2026-06-18, 17:53
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Jo, jag med kan skapa en tråd som översvämmar forumet just nu men med vinklingen åt andra hållet.

Man ska inte begå brott.
Etc
Etc

Men så fort en Tidöpolitiker begår ett brott eller gör något en vanlig medborgare inte ska göra så försvarar ni dem.
Det hänvisas till att Uffe minsann betalade för hönshuset. Jo, när det uppdagades på samma sätt som Monas Toblerone.
Det hänvisas till att man kan göra misstag när både svägerska och barn får låna Harpsund för privata fester.
När det kommer till Allah Åkesson så väller det in kommentarer om att det rör sig om så små summor samt att partiet själva bestämmer vad ee ska göra med sina pengar.

Tidös väljare väljer att blunda, försvara och förminska korruptionen som sker framför deras ögon samtidigt som de medverkar till att medborgarna ska uppvisa en god vandel.

Varför kan ni inte kräva era företrädares avgång på samma sätt ni gör mot andra partier?

Jo, jag har våldgästat Magdas budgetpromenad när jag var sur på förra regeringen.
I dag däremot ska jag gå ur Svenska kyrkan då Uffes skenäktenskapskärring är en del av korruptionen. Jag kan tyvärr inte sluta betala skatt men jag kan sluta betala kyrkoskatt till en förening som betalar ut lön till en person som sedan tar ut 22papp i månaden för att låta folk arbeta gratis för henne och hennes cirkusclown.
Om du avser alla Tidöväljare när du skriver ”ni” så har du missuppfattat hur verkligheten ligger till. Många Tidöväljare har synpunkter även på Tidöpolitiker som gör dumheter.
Citera
2026-06-18, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Om du avser alla Tidöväljare när du skriver ”ni” så har du missuppfattat hur verkligheten ligger till. Många Tidöväljare har synpunkter även på Tidöpolitiker som gör dumheter.

Ja i alla partier finns det folk som gör dumheter. Det handlar ändå om så många människor om vi räknar alla partier i både riksdag, kommun och region, så det är är omöjligt att det inte blir vissa som gör dumma saker i alla partier. Politiker är trots allt människor dom också och gör fel dom också. Sen är jag dock oförstående hur så många som 25 personer uteslöts på en gång i vänsterpartiet för att de är antisemiter och hatar judar. Det är oförsvarligt.
Citera
2026-06-20, 14:17
Medlem
Korkad trådstart..

Typisk förvirrad vänstervriden människa som har noll koll och aldrig ser helheten eller söker information på ett opartiskt sätt.

SD är till stor del ett missnöjesparti och hade med största sannolikhet inte bildats om andra partier hade skött invandringspolitik och integration på ett tillfredställande sätt. Det är ren idioti det som har pågått i decennier..

Man kan istället vända på det och fråga vad det är för fel på de som röstar för partier som har sjabblat till det så förbannat!! Då är man en riktig fårskalle.

Socialdemokraterna tycker jag är de absolut största hycklarna. Kan aldrig ta ansvar för sina misstag och kappvändare utan dess like. Bara populism och maktgalenheter.
Citera
2026-06-20, 14:20
Avslutad
Felet är att de inte bjuder in NMR i tidö. Då hade det blivit ordning och reda, de hade vunnit valet med god marginal
Citera
2026-06-20, 19:49
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:

Man ska inte begå brott.
Etc
Etc

Vi är trötta på att dagligen få se matriarkatet Sverige tas i tvåan av islamister.

Fram med de starka männen som ledare - och det säger jag som ung kvinna. Var är Sveriges Trump?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in