Citat:
Ursprungligen postat av
Ornu
Hvordan da? All informasjon her kommer jo fra hoffet. Er jo ikke som om hun ligger offentlig på åpen post. Er ekstremt få personer som trenger å være involvert her dersom det er fake, basically bare den indre kjernen av hoffet og han ene sykehuslederen som har vært ute i media med kommentar om operasjonen (garantert en frimurer, man får ikke sånne stillinger i Norge ellers.)
Hur många läkare tror du det finns i Norge som kan byta lungor på folk? Hur bra tror du att dessa känner varandra och har koll på varandra? Om du en sjukhuschef kliver fram och säger "nu har Mette-Marit fått nya lungor" och ingen av dessa läkare har gjort operationen, så kommer det ju att spridas snabbt.
Och på hur många platser i Norge kan man göra en sådan här operation? Även här blir det ju konstigt om ingen sådan lokal har använts för denna operation.
Hur ska man hantera Mette-Marits framtida läkarbesök tänker du? Alla läkare och andra som kommer att behöva undersöka eller behandla henne vet ju utan att läsa hennes journaler, att hon har fått andra lungor än de hon föddes med samt vilken sjukdom som gjorde att detta behövde göras. Du tror inte att dessa framtida vårdnadsgivare kommer bli lite förvånade när de märker att hon omöjligt kan ha gjort denna operation?
Och de där som knallat runt med en jävla slang de senaste veckorna, de är ju varken hovets inre krets eller den aktuella sjukhuschefen.
Just nu ligger hon av vad jag förstår på Rikshospitalet och ska så vara kvar där ett tag. Det är så det funkar med alla som genomgår den här typen av transplantation. Om hon ligger där helt frisk med sina gamla lungor fullt funktionsdugliga så måste man ju ändå upprätthålla fejken. Jag gissar att man får en hel del mediciner som ska motverka att kroppen stöter bort de nya lungorna och jag tänker också att dessa mediciner kanske man inte vill ta ifall man inte har fått nya lungor. Så här behövs nog också ett antal mutade sjuksköterskor som låtsas behandla Mette-Marit på det sätt som hade varit det korrekta vid en genomförd transplantation.
Så nej, en sådan här fejk klarar man inte av med bara familjemedlemmar (är f ö sonen att lita på eller ska man blåsa honm också?), de allra närmsta medarbetarna och en enda sjukhuschef. Och det skulle inte vara värt att ta den risken för att uppnå vad det nu är man skulle vilja uppnå. Oavsett en dåre till son och andra saker så verkar hon vara en omtyckt person. Så någon påhittad sjukdom behövs inte. Och skulle man ändå göra en sådan grej och det kom fram, tror jag inte att hennes man skulle kunna bli kung.