Citat:
Jag håller helt med dig. Varit i många länder då jag rest mycket i mitt arbete. Jag har skrivit tidigare i tråden om det, dock nämde jag inte USA, men det är verkligen inget land jag är imponerad av. Nu är ju i o f USA stort som en kontinent och det varierar stort mellan delstaterna hur det är.
Alla arabländer men det är såklart ingen överraskning men det var i tjänsten så inget jag gjorde för det verkade kul, motivering? Massor av raber.
Men ett ställe jag var på redan 1990 för första gången är USA.
Vilken soptipp, ett glorifierat uland.
Har senare i livet varit där ett antal gr i tjänsten och inget hr förändrats för mig.
Är en gåta för mig att människor har gått på myten om USA som det förlovade landet.
Det pratas nonstop utan att något sägs, ingen som helst känsla för medmänniskan och man har hur många "friends" som helst efter en vecka.
Aldrig gillat Trump men för mig så har han faktiskt gjort en sak jag gillar, ja att slänga ut immigranter och bygga murar kan ingen förneka är en bra idé, men som person, han har gett amerikanen ett ansikte.
Vet bäst, lyssnar aldrig på andra, gör vad som helst för pengar och har inget som helst samvete när det kommer till att framhäva sig själv.
Stor, dum, högljudd och stolt med en förkärlek att stå på andra för att synas och höras mest.
Men ett ställe jag var på redan 1990 för första gången är USA.
Vilken soptipp, ett glorifierat uland.
Har senare i livet varit där ett antal gr i tjänsten och inget hr förändrats för mig.
Är en gåta för mig att människor har gått på myten om USA som det förlovade landet.
Det pratas nonstop utan att något sägs, ingen som helst känsla för medmänniskan och man har hur många "friends" som helst efter en vecka.
Aldrig gillat Trump men för mig så har han faktiskt gjort en sak jag gillar, ja att slänga ut immigranter och bygga murar kan ingen förneka är en bra idé, men som person, han har gett amerikanen ett ansikte.
Vet bäst, lyssnar aldrig på andra, gör vad som helst för pengar och har inget som helst samvete när det kommer till att framhäva sig själv.
Stor, dum, högljudd och stolt med en förkärlek att stå på andra för att synas och höras mest.
Ska man ha det bra i USA så ska man ha gott om pengar, riktigt gott om pengar. Man ska givetvis ha ett bra jobb och bra utbildning. Men USA är i stort ett glorifierat U-land som du säger.
Jag har träffat på min beskärda del av dryga dumma amerikaner, som tror att de alltid har rätt. Jag har avbrutit två stora affärer med USA, där i slutändan ett japanskt företag fick uppdraget, och när det gällde den andra affären så fick Sydkorea i samarbete med Japan den andra. Detta för att de i USA inte kunde lyssna på vad vi faktiskt ville ha.
Jag är inte heller något fan av Trump, känns som han är kvar i sjuttiotalet och åttiotalet rent affärsmässigt. Men jag gillar att han rensar upp med migranter och försöker få ordning på gränsen till Mexiko.