2025-12-09, 19:41
Medlem
Tratten52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Går liksom inte att döma hela USA efter hur vissa städer är, men ja, jag vet vad du snackar om.
Generellt är amerikanska storstäder en dystopisk chock för svenskar. Välbärgade amerikaner håller dig dessutom borta från dessa.
Var tex. i Downtown L.A och föreställde mig en stad som man är van vid. Istället fick man se en dystopisk värld med utslagna människor som bodde i kojor ute på trottoaren. Detta är alltså Downtown L.A. Det blev ännu värre när vi råkade gå en bit in på Skid Row.
Men så är det också en väldigt udda värld vi har fått se där i L.A.
Amereikanska småstäder är något helt annat. Supermysigt, mycket vänliga människor utan missbrukare.

Kruxet är att Hollywood är nästan lika illa. Sunsets blvd trodde jag skulle vara en trevlig gata. Mest uteliggare som bor i kartonger. Kontrasten mellan ultrarika dollarmiljardärer och totalt utslagna är helt sjuk.
Citera
2025-12-09, 22:35
Moderator
Neksnors avatar
Ny rubrik: Länder ni besökt men aldrig vill återvända till, med motivering.
Tidigare rubrik: Länder ni besökt men aldrig vill återvända till?

/Mod
Senast redigerad av Neksnor 2025-12-09 kl. 23:13. Anledning: Klantade mig med klipp & klistra
Citera
2025-12-10, 08:26
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten52
Kruxet är att Hollywood är nästan lika illa. Sunsets blvd trodde jag skulle vara en trevlig gata. Mest uteliggare som bor i kartonger. Kontrasten mellan ultrarika dollarmiljardärer och totalt utslagna är helt sjuk.

Ville tillbaka till LA för att besöka Venice Beach ordentligt. Efter att ha träffat en jänkare som bor i LA och fick höra om att hemlösa börjar ta över Venice Beach, samt fick det bekräftat med youtube-reportage, så är jag inte lika sugen på stället längre.
Lätt tillgång till droger och avsaknad av skyddsnät leder nog till zombiepandemi. I USA kan du bli snuskigt rik, men sedan finns det heller inget som fångar upp dig om du halkar.
Citera
2025-12-10, 20:28
Medlem
Tratten52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
Det heter att man dristar sig, inte "driftar" sig.

Rom var helt ok innan AirBnb fanns
Citera
2025-12-10, 21:00
Bannlyst
Norge

Jättedyrt, dålig service överallt, dålig mat, dåligt väder, för många turister från Kina och andra skitländer.

Invandrare överallt i de större städerna.
Citera
2025-12-10, 21:19
Medlem
Paris, inte en vit person så långt ögat kan nå. Bara en massa Afrikaner som försöker råna en.

Vill man se dystopi så kan jag starkt rekommendera Paris, annars undvik.
Citera
2025-12-11, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Paris, inte en vit person så långt ögat kan nå. Bara en massa Afrikaner som försöker råna en.

Vill man se dystopi så kan jag starkt rekommendera Paris, annars undvik.

Paris är inte ett land, men stämmer att det är ett riktigt skithål. Däremot kan det vara hur mysigt som helst i diverse franska småstäder. Nackdelen är att fransmännen fortfarande envisas med att vägra tala engelska, trots att de förstår vad man säger.
Citera
2025-12-11, 15:43
Medlem
bullbulles avatar
Vad finns det att klaga på om Rom? Upplevde stan ordnad, vacker, fascinerande. Lite det vanliga nån tiggare där, lite skit vid papperskorgen där m.m. Vanlig Europeisk nivå.

Rom är Rom. Det finns bara ett Rom i världen.
Senast redigerad av bullbulle 2025-12-11 kl. 16:12.
Citera
2025-12-12, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullbulle
Vad finns det att klaga på om Rom? Upplevde stan ordnad, vacker, fascinerande. Lite det vanliga nån tiggare där, lite skit vid papperskorgen där m.m. Vanlig Europeisk nivå.

Rom är Rom. Det finns bara ett Rom i världen.

Det som finns att klaga på är att det är en storstad med negrer, pakistanier, diverse slödder som hänger och tigger m.m. om man åker till städer med färre invånare så är det mer idylliskt. Köra bil i Rom är en också en utmaning för alla som är vana vid normala trafikförhållanden.

Rom är ju intressant och trevlig av många andra anledningar och en stad som man borde besöka.
Senast redigerad av larsjohansson 2025-12-12 kl. 00:55.
Citera
2025-12-12, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Prag är underbart. Nästan helt fritt från araber och annat mellanösternpack samt somalier.
Håller med! Har tillbringat många nätter där och det beror nog mest på det fetade.
Citera
2025-12-12, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga
Thailand. Poliser med automatvapen överallt för stark diktaturkänsla, sexarbetare överallt och den sämsta sortens turister. Bangkok helt värdelös stad.
Jag tror att du överreagerar om du inte bodde två veckor på Soi Cowboy. Prova att åka ut på någon mysig ö så lovar jag att du kommer ändra uppfattning om landet.
Citera
2025-12-12, 11:49
Medlem
LKKINGENs avatar
Alla arabländer men det är såklart ingen överraskning men det var i tjänsten så inget jag gjorde för det verkade kul, motivering? Massor av raber.

Men ett ställe jag var på redan 1990 för första gången är USA.
Vilken soptipp, ett glorifierat uland.
Har senare i livet varit där ett antal gr i tjänsten och inget hr förändrats för mig.
Är en gåta för mig att människor har gått på myten om USA som det förlovade landet.

Det pratas nonstop utan att något sägs, ingen som helst känsla för medmänniskan och man har hur många "friends" som helst efter en vecka.

Aldrig gillat Trump men för mig så har han faktiskt gjort en sak jag gillar, ja att slänga ut immigranter och bygga murar kan ingen förneka är en bra idé, men som person, han har gett amerikanen ett ansikte.
Vet bäst, lyssnar aldrig på andra, gör vad som helst för pengar och har inget som helst samvete när det kommer till att framhäva sig själv.
Stor, dum, högljudd och stolt med en förkärlek att stå på andra för att synas och höras mest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in