2026-06-18, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karateillern
Dumpen, snacka om att de slåss mot väderkvarnar. Helt bisarrt att de har fått hållas som de gjort och gör. Inte minst med deras egna bakgrunder och skapligt hårt belastade. Bara där är ju trovärdigheten nere på minusgrader.

Ämnet de velat kasta ljus på är så underligt och tabubelagt att ingen riktigt velat eller orkat ta i det känns det som annars hade ju verksamheter likt deras fått stänga ned omgående.

Har man redan dåligt rykte så kan man ju bara köra. Finns en gammal Dumpenpodd "Frågelådan" där Sara säger med egna ord att hon inte hade en sån bra bild av Putte tidigare. Sara har bläddrat för mycket i skvallertidningar för nu är ju Putte en svärmorsdröm i hennes ögon, dock inte i svenska folkets.

Dumpen kommer säcka ihop förr eller senare men jävla vad kul det varit och en bonus med fd kåkfararens egna lag som klubbats igenom.
Citera
2026-06-18, 12:14
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Det handlar om vilka fajter man väljer att ta.Du verkar vilja dö på den här kullen.

Rättssäkerhet gäller alla. Om vi börjar göra undantag för att vi tycker illa om vissa personer då har vi lämnat principen om likhet inför lagen.

Men det är just här det blir för svårt för er. När man har investerat hela sin moraliska identitet i en fråga då klarar man inte av att hålla två tankar i huvudet samtidigt. Det kallas kognitiv dissonans.

Eftersom ni saknar sakargument för hur det här hör hemma i en rättsstat, väljer ni instinktivt de vanliga utvägarna: ni kastar ur er floskler. Det är ett bekvämt sätt att skydda sin egen filterbubbla på, men rent intellektuellt är det ett haveri.

Om du anser att Dumpens metoder är förenliga med en rättsstat får du gärna förklara varför. Det är den diskussionen jag försöker föra.
Citera
2026-06-18, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Rättssäkerhet gäller alla. Om vi börjar göra undantag för att vi tycker illa om vissa personer då har vi lämnat principen om likhet inför lagen.

Men det är just här det blir för svårt för er. När man har investerat hela sin moraliska identitet i en fråga då klarar man inte av att hålla två tankar i huvudet samtidigt. Det kallas kognitiv dissonans.

Eftersom ni saknar sakargument för hur det här hör hemma i en rättsstat, väljer ni instinktivt de vanliga utvägarna: ni kastar ur er floskler. Det är ett bekvämt sätt att skydda sin egen filterbubbla på, men rent intellektuellt är det ett haveri.

Om du anser att Dumpens metoder är förenliga med en rättsstat får du gärna förklara varför. Det är den diskussionen jag försöker föra.

Jo jag vet halmgubben du debatterar mot.

Det bästa med Dumpen är att gäddorna tänker till en extra gång. Och kanske inte kontaktar barn.

Tydligen så är den det. Dumpen har knappast monterat ned rättssamhället. Tycker du det är du ute i det blå. Dumpen tar ju bara en promille av alla gäddor. Så det är inget stort problem som du målar upp. Och som jag skrev tidigare man väljer sina fajter.
Citera
2026-06-18, 12:44
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Jo jag vet halmgubben du debatterar mot.

Det bästa med Dumpen är att gäddorna tänker till en extra gång. Och kanske inte kontaktar barn.

Tydligen så är den det. Dumpen har knappast monterat ned rättssamhället. Tycker du det är du ute i det blå. Dumpen tar ju bara en promille av alla gäddor. Så det är inget stort problem som du målar upp. Och som jag skrev tidigare man väljer sina fajter.

Men ditt svar bekräftar ju exakt det jag nyss skrev: när sakargumenten saknas flyr du direkt in i floskler och att förminska problemet.

Ditt argument är alltså att eftersom Dumpen bara rundar rättsstaten och sysslar med pöbeljustis mot en promille, så är det lugnt?

Med den logiken kan vi ju börja hänga ut fortkörare, snattare eller skattefuskare i sökbara register och låta grannarna sköta straffet, så länge vi bara gör det mot några få i taget. Vi kan ju helt enkelt avskaffa rättssäkerheten för alla grupper som vi för tillfället kollektivt ogillar.

Att det bara skulle handla om en liten grupp förändrar inte principen. Rättssäkerhet är ingen majoritetsfråga - den gäller alla. Även dig och mig.

Det blir också väldigt ironiskt när du tidigare anklagade mig för vilja dö på en kulle. Du står ju uppenbarligen själv på exakt samma kulle och strider med näbbar och klor för att försvara en swish-finansierad pöbeljustis, men du vägrar inse att du beskriver dig själv.

Att diskutera principer med någon som på allvar tror att man kan välja sina fajter när det gäller likhet inför lagen, det är som att spela schack med en duva. Oavsett vilka drag jag gör kommer du bara välta pjäserna, skita på brädet och sträcka på dig som om du vunnit ändå. Det här blir mitt sista svar till dig, för du har visat med all önskvärd tydlighet att du inte kan argumentera.
Citera
2026-06-18, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Men ditt svar bekräftar ju exakt det jag nyss skrev: när sakargumenten saknas flyr du direkt in i floskler och att förminska problemet.

Ditt argument är alltså att eftersom Dumpen bara rundar rättsstaten och sysslar med pöbeljustis mot en promille, så är det lugnt?

Med den logiken kan vi ju börja hänga ut fortkörare, snattare eller skattefuskare i sökbara register och låta grannarna sköta straffet, så länge vi bara gör det mot några få i taget. Vi kan ju helt enkelt avskaffa rättssäkerheten för alla grupper som vi för tillfället kollektivt ogillar.

Att det bara skulle handla om en liten grupp förändrar inte principen. Rättssäkerhet är ingen majoritetsfråga - den gäller alla. Även dig och mig.

Det blir också väldigt ironiskt när du tidigare anklagade mig för vilja dö på en kulle. Du står ju uppenbarligen själv på exakt samma kulle och strider med näbbar och klor för att försvara en swish-finansierad pöbeljustis, men du vägrar inse att du beskriver dig själv.

Att diskutera principer med någon som på allvar tror att man kan välja sina fajter när det gäller likhet inför lagen, det är som att spela schack med en duva. Oavsett vilka drag jag gör kommer du bara välta pjäserna, skita på brädet och sträcka på dig som om du vunnit ändå. Det här blir mitt sista svar till dig, för du har visat med all önskvärd tydlighet att du inte kan argumentera.

Jag tycker inte jag kommer med tomma argument. Det är sannolikt att Dumpen hjälpt många att få upprättelse.

Vi gör ju redan det. Hört talas om Lexbase?

Som jag skrivit många gånger tidigare så är jag medveten om att det finns problem med Dumpen.
Så nej jag står inte på någon kulle som du gör.

Jag förstår att du lämnar diskussionen när du inte har några riktiga argument.
Citera
2026-06-18, 12:52
Medlem
Vi fick nyss lära oss att dumpens gäddor bara utgör promille av alla pedofiler .
Således finns det ca en miljon pedofiler i Sverige . Räknar vi med att majoriteten är män , så är ungefär var 6:e eller var 7:e av manligt kön. (från 0 år till 100 år) pedofil .
Förhåller det sig på detta sätt måste man ge dumpen rätt att detta är ett synnerligen allvarligt samhällsproblem . Här behövs förenade krafter och idéer och det är en gigantisk utmaning att komma till rätta med detta enorma problem.
Jag har 60 grannar och nu har jag förstått att runt tio är pedofiler , så nu gäller det att vara alert och aktivera spaningsådran.
Citera
2026-06-18, 12:54
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Jag tycker inte jag kommer med tomma argument. Det är sannolikt att Dumpen hjälpt många att få upprättelse.

Vi gör ju redan det. Hört talas om Lexbase?

Som jag skrivit många gånger tidigare så är jag medveten om att det finns problem med Dumpen.
Så nej jag står inte på någon kulle som du gör.

Jag förstår att du lämnar diskussionen när du inte har några riktiga argument.
Du måste nog vidga vyerna lite. Jodå, vi har hört talas om Lexbase, om du menar söktjänsten som sannolikt är historia inom kort.

Spendera resten av dagen att läsa på här, https://www.flashback.org/showthread.php?p=95225023&posted=1#p95225023
Citera
2026-06-18, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Vi fick nyss lära oss att dumpens gäddor bara utgör promille av alla pedofiler .
Således finns det ca en miljon pedofiler i Sverige . Räknar vi med att majoriteten är män , så är ungefär var 6:e eller var 7:e av manligt kön. (från 0 år till 100 år) pedofil .
Förhåller det sig på detta sätt måste man ge dumpen rätt att detta är ett synnerligen allvarligt samhällsproblem . Här behövs förenade krafter och idéer och det är en gigantisk utmaning att komma till rätta med detta enorma problem.
Jag har 60 grannar och nu har jag förstått att runt tio är pedofiler , så nu gäller det att vara alert och aktivera spaningsådran.

Du behöver inte märka ord. Vad jag menar är att Dumpen tar en liten del av hur många det finns.
Citera
2026-06-18, 13:48
Medlem
Gratislektion för dumpenanhängare.

1. Rättssäkerhet
* Prövning av oberoende domstolar
* Bevis som vägs mot lag
*Förutsägbarhet och likabehandling
* Skydd mot godtycke
* Rättigheter som gäller för alla

Fundament i ett demokratiskt rättssamhälle.

2. Folkdomstolar bygger på
* misstanke som sanning
* vrede som drivkraft
* uthängning som metod
* känslor som rättskälla
* mobbens/pöbelns logik

Bara en enkel påminnelse och alldeles gratis.
Citera
2026-06-18, 16:35
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Jag är inte lika kåt på EU som dig.
Men tramsa på jag kommer inte stoppa dig.
Du är ju så trög så det är synd om dig.

Läs på om C-199/24 eller det s.k "Lexbasefallet", poängen är att YGL/TF får då inte längre företräde.

Om då cancersara inte kan gömma sig bakom utgivningsbevis så är hela Dumpen ett gigantiskt brott mot GDPR redan den 9e Juli.

Antar du arbetar på samhall, då du 1) alltid är här 2) förstår lika dåligt som dom.
Citera
2026-06-18, 17:03
Medlem
Citat:
Har ingen siffra på det. Men en stor förändring som skett är ju att många diskuterar Dumpen.
Det är nog största förändringen Dumpen gjort.

Sedan kan ju lagen vara vidrig.
Allt Hitler gjorde var ju t.ex. lagligt.

Vilka är det som diskuterar Dumpen? Vi gör det iofs här men du fattar att det är mer än jävligt olämpligt att ta upp Dumpen i fikarummet på en arbetsplats?

Att Dumpen har två miljoner unika fluktare brukar Sara skryta med och vi vet ju vad det är för vrak som brukar hängas ut som hovnarr. Det finns inte en enda fjortis i hela världen som skulle möta upp Saras noshörningar efter en flört online.

Gamla fläskiga gubbar som visar kuken, skickar pussbilder och på Saras order rapas "vad snygg du är, ta min oskuld snälla!". Att mammor vill bjuda ut sina barn online förekommer inte heller i verkligheten men detta pumpas ut till massorna och dumma människor går på detta. Tjockisarna med kuken i ena handen och telefonen i andra blir liksom Dumpens bevis när Dumpen gör dessa onaturliga moves.

Det är bisarrt roligt det ger jag gärna Dumpen men förekommer detta i verkligheten? -Nej och alla vet detta.
Citera
2026-06-18, 17:04
Medlem
Citat:
Som vanligt så svarar du inte på någonting, så jag provar igen.

Men du tycker det är fel att Dumpen jagar gäddor som försöker våldta 13-14 åringar?
Det är mer rätt att de jagar de under den ålder?
Nu får du faktiskt kamma dig.
Du har inte svarat på en enda fråga, så jag frågar igen.
1. Tände du på Greta 60 år när du var fjorton?
2. Vilka är de vidriga svenska lagarna?
3. Skrev jag att dumpens gäddor inte dyker upp??

Jag har svarat på alla dina konspirationsteorier och fokusförflyttningar hittills.

1. De får jaga hur mycket de vill så länge det inte skadar oskyldiga och håller sig till verkligheten.
2. Ja, fjortisar eftersom dumpen mest fokuserar på dessa. Tycker du att man ska avhandla sådant dumpen inte tar upp eller??
Vad är det du inte förstår av dessa svar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in