Citat:
Ursprungligen postat av
buffalo3tys
Jo jag vet halmgubben du debatterar mot.
Det bästa med Dumpen är att gäddorna tänker till en extra gång. Och kanske inte kontaktar barn.
Tydligen så är den det. Dumpen har knappast monterat ned rättssamhället. Tycker du det är du ute i det blå. Dumpen tar ju bara en promille av alla gäddor. Så det är inget stort problem som du målar upp. Och som jag skrev tidigare man väljer sina fajter.
Men ditt svar bekräftar ju exakt det jag nyss skrev: när sakargumenten saknas flyr du direkt in i floskler och att förminska problemet.
Ditt argument är alltså att eftersom Dumpen bara rundar rättsstaten och sysslar med pöbeljustis mot en
promille, så är det lugnt?
Med den logiken kan vi ju börja hänga ut fortkörare, snattare eller skattefuskare i sökbara register och låta grannarna sköta straffet, så länge vi bara gör det mot några få i taget. Vi kan ju helt enkelt avskaffa rättssäkerheten för alla grupper som vi för tillfället kollektivt ogillar.
Att det bara skulle handla om en liten grupp förändrar inte principen. Rättssäkerhet är ingen majoritetsfråga - den gäller alla. Även dig och mig.
Det blir också väldigt ironiskt när du tidigare anklagade mig för
vilja dö på en kulle. Du står ju uppenbarligen själv på exakt samma kulle och strider med näbbar och klor för att försvara en swish-finansierad pöbeljustis, men du vägrar inse att du beskriver dig själv.
Att diskutera principer med någon som på allvar tror att man kan
välja sina fajter när det gäller likhet inför lagen, det är som att spela schack med en duva. Oavsett vilka drag jag gör kommer du bara välta pjäserna, skita på brädet och sträcka på dig som om du vunnit ändå. Det här blir mitt sista svar till dig, för du har visat med all önskvärd tydlighet att du inte kan argumentera.