2026-06-18, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaellkritik
Hon har (hade) lungfibros så om man inte byter ut båda sprids det till den nya lungan från den redan drabbade.
Rätt där, Det finns tydligen flera sorters lungfibros den hon har är Cystisk Fibros och typ smittar från ena till den andra därför krävs att båda byts annars krävas bara byte man en lunga med fördel läs mer här: https://www.vetenskaphalsa.se/transplanterad-lunga-%E2%80%93-en-gava-att-skota-val/
Senast redigerad av GRINGO104 2026-06-18 kl. 11:13.
Citera
2026-06-18, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedAssassin
Epstein kontakterna lönas att ha ser jag...

Kina säljer reservdelar från de fångar som avrättas. De har säker ett lager med olika delar med rätt blodgrup som ges förtur till straffverkställan.
Citera
2026-06-18, 11:18
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igelkotten453
Vården är sjukt orättvis lungor eller inte. Liksom resten av samhället. Vi går från 80-talet då arbetare och vanliga människor hade det bra till ett extremt klassamhälle. Vanliga människor är inte värda ett skit.

Ja, livet och vården är orättvist. Det har INGENTING med Mette-Marits nya lungor att göra.

Väx upp.
Citera
2026-06-18, 11:34
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Berätta när och hur du blev läkare och lärde dig ställa diagnoser.

Du är ju extra korkad när du vägrar erkänna det uppenbara att alla dina argument bygger på avundsjuka. Hur blind kan man bli för sina egna fördomar.

Du är nog den som är mest korkad i denna tråd. Du tycks ju för fan inte förstå vad folk är upprörda över utan yrar om avundsjuka...
Citera
2026-06-18, 11:35
Medlem
Snookis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronlemmy
Bättre att ha gett dom till någon kedjerökande alkoholist istället? 😂
Det var ju det de gjorde.
Citera
2026-06-18, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Ja, livet och vården är orättvist. Det har INGENTING med Mette-Marits nya lungor att göra.

Väx upp.
Eftersom det är det jag vill poängtera så har det att göra med det. Vad du väljer att belysa är din ensak. Växa upp behöver jag inte göra. Jag är långt in i medelålden.
Citera
2026-06-18, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronlemmy
Bättre att ha gett dom till någon kedjerökande alkoholist istället? 😂

Mettes crackrökande kanske motverkar hennes kedjerökande av vanliga cigaretter och promillepushande?
Citera
2026-06-18, 11:43
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igelkotten453
Eftersom det är det jag vill poängtera så har det att göra med det.

Nej. Du har fel.

Citat:
Växa upp behöver jag inte göra. Jag är långt in i medelålden.

Jo. Du må vara en gammal jävla skata men du resonerar som en liten unge från särskolan.

PATETISKT.
Citera
2026-06-18, 11:48
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Du tycks ju för fan inte förstå vad folk är upprörda över

Det intressenta är om det finns fog för uprördheten. Och det finns det inte.

Det är fullt naturligt att tycka något verkar skumt. Jag trodde knappt först på diagnosen, kändes som ett sätt att få lite victimhood points i en svår situation. Men vet du vad jag gjorde? Jag kollade upp saken som en vuxen människa och konstaterade att jag inte hade fog för mina misstankar.

Ja, hon är fortfarande en dålig person och en dålig mamma och skadlig för monarkin. MEN. Mette-Marit behövde legit nya lungor och fick dem på rätt sätt. End of story.

Alla fittnyllen som sprider lögner behöver växa upp.

PATETISKT.
Citera
2026-06-18, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Nej. Du har fel.

Jo. Du må vara en gammal jävla skata men du resonerar som en liten unge från särskolan.

PATETISKT.
Gör jag? Nej det gör jag inte. Du däremot är bara ute eftwr att provocera. Jag tänker inte svara dig mer du har uppenbarligen inte alla hästar hemma.
Citera
2026-06-18, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GRINGO104
Rätt där, Det finns tydligen flera sorters lungfibros den hon har är Cystisk Fibros och typ smittar från ena till den andra därför krävs att båda byts annars krävas bara byte man en lunga med fördel läs mer här: https://www.vetenskaphalsa.se/transplanterad-lunga-%E2%80%93-en-gava-att-skota-val/
CYSTISK FIBROS?
Tror inte det
Citera
2026-06-18, 11:54
Medlem
Lungor klarar sig inte särskilt länge utanför kroppen så att de skulle komma från Kina är uteslutet.

Det är inte heller rekordtid hon fått nya lungor på, jag har varit med om patienter som fått nya 2-3 dagar efter att de satts upp på listan.

Det är en mängd parametrar som ska stämma för att en donation ska kunna genomföras. Det är antikroppar, storlek och kvalitet bland annat.

Oavsett så väntar henne en rejält jobbig rehab-tid. Det är stor risk för avstötning, svampinfektioner, och en massa annat. Så det här är ingen enkel resa för henne oavsett
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in