2026-06-18, 08:31
Medlem
England är att räkna med helt klart.
Vinnare i den bästa matchen hittills i VM, och i andra halvlek körde de helt sonika över Kroatien.
Harry Kane och Jude Bellingham gott igång från första match. Bredd i matchtruppen där snubbar som Morgan Rogers och Marc Guehi inte hittade in i startelvan.
Offensiven var på plats, och defensiven finns där som vi redan vet.
England och Frankrike imponerar mest på mig så här långt.
Citera
2026-06-18, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Efter gårdagen har Frankrike, Norge och Argentina imponerat stort och ställer sig till de som imponerat mest

Norge mötte Irak. Hur kan det vara imponerande?`
Citera
2026-06-18, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Vinnare i den bästa matchen hittills i VM, och i andra halvlek körde de helt sonika över Kroatien.
Harry Kane och Jude Bellingham gott igång från första match. Bredd i matchtruppen där snubbar som Morgan Rogers och Marc Guehi inte hittade in i startelvan.

De har dock ingen bra backup till Kane.
Citera
2026-06-18, 10:23
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xowodim
Norge mötte Irak. Hur kan det vara imponerande?`

Deras första VM match på hur många år? Klart det är imponerande att se så bra ut.
Citera
2026-06-18, 10:30
Medlem
Frankrike och England har imponerat mest. Argentina verkade också starkt men är för beroende av gamle Messi.
Citera
2026-06-18, 11:01
Medlem
Ezzelinos avatar
BBC rankar lagens prestationer i första gruppspelsomgången. Frankrike, England, Argentina, Tyskland...och Sverige på 10:e plats.

https://www.bbc.com/sport/football/articles/cn4djkzxygjo

Här har en sajt tagit ut ett preliminärt all star team:

https://www.facebook.com/100091671139253/posts/-%F0%9D%97%A1%F0%9D%97%98%F0%9D%97%AA-our-best-xi-of-the-world-cup-1st-round-of-the-group-stage-/949642764768086

Quiñones, Mexiko - Balogun, USA - Messi, Argentina

In-beom, Sydkorea - Just, Nya Zeeland - Ayari, Sverige

Brown, Tyskland - van Dijk, Holland - Schlotterbeck, Tyskland - Rezaeian, Iran

Vozinha, Kap Verde
Senast redigerad av Ezzelino 2026-06-18 kl. 11:11.
Citera
2026-06-18, 13:41
Medlem
ab-lingonskalles avatar
Marocko har spelat den finaste fotbollen hittills. Borde vunnit mot Brasilien.

Annars är de väl dem gamla vanliga Frankrike/Argentina/England.
Citera
2026-06-18, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pending1
De har dock ingen bra backup till Kane.

Nä, men vilket lag har det när det gäller att ersätta nationens största fixstjärna?

Största hålet för England lagmässigt ligger väl snarare i om Reece James måste ersättas.
Finns ingen naturlig vikarie..blir väl så att Ezri Konsa tvingas till denna position.
Citera
2026-06-18, 16:46
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike

Jo instämmer. Tyvärr så åker England på Tyskland redan i åttondelen, jag räknar med att båda lagen vinner sina grupper.

Det är lite trist, jag hade gärna sett båda lagen lite längre fram i turneringen, men där tar det ju stopp för nåt av lagen.
Citera
2026-06-18, 16:59
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Jo instämmer. Tyvärr så åker England på Tyskland redan i åttondelen, jag räknar med att båda lagen vinner sina grupper.

Det är lite trist, jag hade gärna sett båda lagen lite längre fram i turneringen, men där tar det ju stopp för nåt av lagen.

Hur då?

Om de båda vinner sina grupper är de på olika sidor, och kan mötas först i en final.

De skulle kunna mötas i en kvartsfinal om Tyskland kommer tvåa i sin grupp.

Och i en semi om England kommer tvåa och Tyskland etta i sin grupp.
Citera
2026-06-18, 17:07
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Hur då?

Om de båda vinner sina grupper är de på olika sidor, och kan mötas först i en final.

De skulle kunna mötas i en kvartsfinal om Tyskland kommer tvåa i sin grupp.

Och i en semi om England kommer tvåa och Tyskland etta i sin grupp.

Jag läste det i annan tråd, har dock inte kollat det upp det själv. Men det är ju kanon om jag har fel.
Citera
2026-06-20, 12:05
Medlem
USA har sett bra ut i båda matcherna. Får se hur de ser ut då de möter ett riktigt bra lag.

Är det förresten inte lite egendomligt att vi aldrig sett ett skrällag ta hem VM? Det är en kort turnering, parkera busen kan vara extremt effektivt i några enstaka matcher.

Vi har sett skrällag ta hem em flera gånger, så som danmark och grekland men inte vm. Det finns flera skrällag som har tagit sig till semifinal och även final, men inte tagit hem guldet. Är det inte på tiden att vi får se det?
Senast redigerad av pending1 2026-06-20 kl. 12:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in