Citat:
Ursprungligen postat av
EpicUsername
Har inget emot sådana men en rastaman vet nog inte så mycket när det kommer till den vetenskapliga biten (som vi är ute efter) då dom är i dimmorna hela dagen lång så det är ingen tillförlitlig källa rent vetenskapligt.
Nu är jag ingen som hatar weed, anser tvärtom att det borde regleras trots dess risker och bieffekter men folk röker sig lite koko verkar det som om man överdriver och röker ofta, mycket och länge, du tror alltså att man blir smart av att missbruka mycket?

yikes...
Rent vetenskapligt anses även vanlig industrihampa utan THCa tillsatt en medicinsk produkt då det innehåller många aktiva viktiga ämnen som ger den kompletta cannabiseffekten(i synnerhet ihop med THCa), du verkar inte inte vara påläst utan tror du vet mest för du flummat bort skallen.
Har flera vänner som fått bra effekt av en bra thcaprodukt, bara för du blev blåst och fick en dålig produkt innebär det inte att alla är dåliga.
Är det THCa ihop med en fin medicinsk industrihampa såsom buds, hasch och destillat så blir det en bra produkt(men har givetvis samma bieffekter som vanligt weed därav undviker jag det), givetvis aning annorlunda för att att industrihampans sorter har lite annan ratio på cannabinoiderna, terpener, bioflavoner, men så gäller det även mellan alla strains av vanligt weed.
Du är så korkad att du tror att man kan bli korkad av att röka cannabis. Man kan få problem i hjärnan eftersom blod fyller hjärnan vid rökning, vilket gör att kroppen skickar ut signaler om att äta nått snarast för att flytta bort allt blod från hjärnan innan det blir problem.
I fattiga länder där folk har gräs men inte mat, kan det bli riktiga problem pga blodöverskottet i hjärnan.
I Sverige var det länge sen folk tvingades svälta, så här blir ingen korkad av att röka. Tvärt om så väcker röka intresse för ny kunskap.. fast det beror väl på vem rökare är också.
Som komikern sa, jag tror det var Dave Chappelle, som sa att vissa hävdar att man bli korkad av att röka, men tro mig dom människorna var korkade redan innan dom rökte.
Du är själv en sån korkskalle som hade rökt cannabis och bestämt dig för att du blev korkad av gräset, och att du är jättesmart när du hävdar det lol. Du var redan en korkskalle innan du rökte, och då ska inte plantan beskyllas.
Omg du skrev medicinsk industrihampa.. vilket tyder på kork i din skalle.
Industrihampa har odlats för att inte ha något medicinskt värde. Kom inte och ljug om att indudtrihampa nu fungerar som medicin.