Citat:
Ursprungligen postat av
Pinoputchin
Som sagt, jag har aldrig varit med om att utlänningar försöker att sälja saker till mig på stan o då går jag ofta på stan, jag bor inne i stan. På en marknad kanske men det är en helt annan sak. Jag börjar undra om "svärjevännerna" yrar lite här..

Om jag ska rannsaka mig själv här.
Ja, jag tycker tiggare ha varit jävligt jobbiga
En tant har setat utanför mitt ICA i typ 10 år och tiggt
Hon hade till och med ett kort så hon kunde gå in och använda toaletten
Men sedan typ 3 år sedan sålde hon bär istället en bit bort ifrån butiken
Och sedan förra sommaren har hon inte inte synts till överhuvudtaget.
Och det beror nog antingen på politik eller på den nya ICA chefen som jag hedrar
Tiggaren som ALLTID sågs utanför systemet är också borta... eller tiggarna ska jag säga för den i centrum är också borta.
Och när jag söker på tiggeriförbud så...
"Det finns i dagsläget inget nationellt tiggeriförbud i Sverige, utan tiggeri på allmän plats är tillåtet. Däremot tillåter ordningslagen att enskilda kommuner inför lokala förbud på specifika platser. En statlig utredning har föreslagit ett nationellt förbud, men frågan är omdiskuterad och har ännu inte blivit lag."
Så stort jävla tack till min kommun!
Varför är det irriterande med tiggeri?
För att det stör min privata sfär.
Om de har problem i sina jävla hemländer så är det politik och ska inte behöva drabba mig.
Jag tycker att man 1945 borde ha byggt ett stort jävla inmurat läger i skåne där man kunde förvarat alla flyktingar så de slipper bomber... men släpp fan inte ut vitt främmande individer löst ute i samhället utan att göra psykiatriska utredningar på de innan