2026-06-18, 02:54
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
*Host* *Host* Phonehouse som är djävulens påfund... handlar aldrig där igen

Som sagt, jag har aldrig varit med om att utlänningar försöker att sälja saker till mig på stan o då går jag ofta på stan, jag bor inne i stan. På en marknad kanske men det är en helt annan sak. Jag börjar undra om "svärjevännerna" yrar lite här..
Citera
2026-06-18, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Måste ju finnas någon form av krav för att få flytta till Europa än att bara förvänta sig att allt ska bli serverat. Leva på bidrag och dra fötterna efter sig som allt för många gör är ju inte direkt några vinster för länderna.

De som jobbar och sköter sig samt vill göra en förbättring av livet ska ju självklart få stanna.

Skicka ut de som bara parasiterar .
Instämmer men lär bli barn eller d⁶e som sköter sig
Citera
2026-06-18, 03:05
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Instämmer men lär bli barn eller d⁶e som sköter sig

Jo det är ju så , misstag kommer begås utan tvekan men en hel del av de riktiga rötäggen KOMMER åka . Så det är lite bittersweet så att säga. Det är iallafall en signal ut till de potentiella bankomatmigranterna att tänka om .
Citera
2026-06-18, 03:08
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Måste ju finnas någon form av krav för att få flytta till Europa än att bara förvänta sig att allt ska bli serverat. Leva på bidrag och dra fötterna efter sig som allt för många gör är ju inte direkt några vinster för länderna.

De som jobbar och sköter sig samt vill göra en förbättring av livet ska ju självklart få stanna.

Skicka ut de som bara parasiterar .

Jag tycker man mest ser blattar som jobbar på olika håll, varför har inte svenskarna dom jobben? Många blattar är ju här och jobbar för slavlöner. Exempelvis matbud och annat folk åker numera runt för löner långt under det normala för att feta svenskar inte orkar resa på bajshålet och ut och köpa sin egen fastfood. Inom vården på olika plan är det också massor av utlänningar, inget som passar svenskarna heller tydligen. Inget jobb för svenskar som hellre går runt arbetslösa.
Citera
2026-06-18, 03:08
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Som sagt, jag har aldrig varit med om att utlänningar försöker att sälja saker till mig på stan o då går jag ofta på stan, jag bor inne i stan. På en marknad kanske men det är en helt annan sak. Jag börjar undra om "svärjevännerna" yrar lite här..

Om jag ska rannsaka mig själv här.
Ja, jag tycker tiggare ha varit jävligt jobbiga
En tant har setat utanför mitt ICA i typ 10 år och tiggt
Hon hade till och med ett kort så hon kunde gå in och använda toaletten
Men sedan typ 3 år sedan sålde hon bär istället en bit bort ifrån butiken
Och sedan förra sommaren har hon inte inte synts till överhuvudtaget.
Och det beror nog antingen på politik eller på den nya ICA chefen som jag hedrar
Tiggaren som ALLTID sågs utanför systemet är också borta... eller tiggarna ska jag säga för den i centrum är också borta.
Och när jag söker på tiggeriförbud så...

"Det finns i dagsläget inget nationellt tiggeriförbud i Sverige, utan tiggeri på allmän plats är tillåtet. Däremot tillåter ordningslagen att enskilda kommuner inför lokala förbud på specifika platser. En statlig utredning har föreslagit ett nationellt förbud, men frågan är omdiskuterad och har ännu inte blivit lag."

Så stort jävla tack till min kommun!

Varför är det irriterande med tiggeri?
För att det stör min privata sfär.
Om de har problem i sina jävla hemländer så är det politik och ska inte behöva drabba mig.

Jag tycker att man 1945 borde ha byggt ett stort jävla inmurat läger i skåne där man kunde förvarat alla flyktingar så de slipper bomber... men släpp fan inte ut vitt främmande individer löst ute i samhället utan att göra psykiatriska utredningar på de innan
Citera
2026-06-18, 03:13
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Om jag ska rannsaka mig själv här.
Ja, jag tycker tiggare ha varit jävligt jobbiga
En tant har setat utanför mitt ICA i typ 10 år och tiggt
Hon hade till och med ett kort så hon kunde gå in och använda toaletten
Men sedan typ 3 år sedan sålde hon bär istället en bit bort ifrån butiken
Och sedan förra sommaren har hon inte inte synts till överhuvudtaget.
Och det beror nog antingen på politik eller på den nya ICA chefen som jag hedrar
Tiggaren som ALLTID sågs utanför systemet är också borta... eller tiggarna ska jag säga för den i centrum är också borta.
Och när jag söker på tiggeriförbud så...

"Det finns i dagsläget inget nationellt tiggeriförbud i Sverige, utan tiggeri på allmän plats är tillåtet. Däremot tillåter ordningslagen att enskilda kommuner inför lokala förbud på specifika platser. En statlig utredning har föreslagit ett nationellt förbud, men frågan är omdiskuterad och har ännu inte blivit lag."

Så stort jävla tack till min kommun!

Varför är det irriterande med tiggeri?
För att det stör min privata sfär.
Om de har problem i sina jävla hemländer så är det politik och ska inte behöva drabba mig.

Jag tycker att man 1945 borde ha byggt ett stort jävla inmurat läger i skåne där man kunde förvarat alla flyktingar så de slipper bomber... men släpp fan inte ut vitt främmande individer löst ute i samhället utan att göra psykiatriska utredningar på de innan

Som sagt, det finns inte alls lika många tiggare idag som det fanns förr så att påstå detta skulle vara ett stort samhällsproblem anser jag vara rent löjeväckande..

Och som jag sa innan, tiggarna sitter där och säger "hej-hej" och har aldrig stört mig nämnvärt. Telefonförsäljare och liknande på stan är däremot små horungar som är störiga och dessutom framkommit i många sammanhang att dom lurat folk, gamla och mindre vetande. Man kan börja att förbjuda den skiten istället då om nu nåt ska förbjudas.
Citera
2026-06-18, 03:21
Medlem
EU-migranter är inte normalt papperslösa. Men de har inte alltid skäl att vara här. Zigenarna är typfall av dessa.
Citera
2026-06-18, 03:25
Medlem
Cadells avatar
måste inflika med att jag heller inte sett "somalienegrer som inte kan köra buss överhuvudtaget efter avslutad utbildning" inte heller ha setts till på bra jävla länge
Citera
2026-06-18, 04:02
Medlem
Citat:
Jo det är ju så , misstag kommer begås utan tvekan men en hel del av de riktiga rötäggen KOMMER åka . Så det är lite bittersweet så att säga. Det är iallafall en signal ut till de potentiella bankomatmigranterna att tänka om .
Glädjande om det nu bllr verklighet.
Citera
2026-06-18, 06:31
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ah han hade vett min pappa
Han hade märken hemma där det stod "Skyll inte på mig jag röstade nej"
Det hade jag och min pappa med🤣
Citera
2026-06-18, 07:38
Medlem
Bra beslut såklart. Tyvärr är myndigheterna i EU-länder inkompetenta att det kommer ta lång tid innan vi ser något resultat av beslutet
Citera
2026-06-18, 07:38
Medlem
löls avatar
Detta är ett rätt steg mot sunt förnuft.

Vilket kommunisterna sedan 90-talet med näbbar och klor sakta men säkert plockat bort för oss medborgare.

Där sunt förnuft = rasism enligt kommunisterna

En del Klapp mongon i tråden fortsätter förpacka sunt förnuft till något helt annat.
Stackars människor 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in