2026-06-17, 22:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Ökad risk för terrordåd externt? Du syftar på att Israel genomför ett nytt 9/11-liknande event eller?
Att islamister utför terrordåd.

Två ensamagerande har redan varit aktiva i USA under Trumps krig. Tex Hizbollah-inspirerat mot synagogan i Michigan och skjutningen vid Old Dominion University, Virginia.

Ur "Institute for Economics & Peace. The Iran War and the Global Terrorism Threat: Global Terrorism Index 2026":

"The terrorism threat to Western nations from Iran-linked actors is significant and multifaceted, operating through four simultaneous vectors: direct Islamic Revolutionary Guard Corps (IRGC) agents, criminal proxies, Hezbollah sleeper networks, and radicalised lone offenders.

The Austin, Texas shooting on 1 March 2026; a targeted attack on an Iranian-Canadian dissident’s gym in Ontario; and a car attack on a synagogue in
Michigan illustrate how these threats are already materialising."

"Without a well-planned and orchestrated
post-war plan, Iran could descend into civil war, creating the breeding ground for terrorism. '

https://www.visionofhumanity.org/wp-content/uploads/2026/03/The-Iran-War-and-The-Global-Terrorism-Threat.pdf
Senast redigerad av develi 2026-06-17 kl. 22:25.
2026-06-17, 22:25
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Att islamister utför terrordåd.

Två ensamagerande har redan varit aktiva i USA under Trumps krig. Tex Hizbollah-inspirerat mot synagogan i Michigan, Skjutningen vid Old Dominion University.

Ur "Institute for Economics & Peace. The Iran War and the Global Terrorism Threat: Global Terrorism Index 2026":

"The terrorism threat to Western nations from Iran-linked actors is significant and multifaceted, operating through four simultaneous vectors: direct Islamic Revolutionary Guard Corps (IRGC) agents, criminal proxies, Hezbollah sleeper networks, and radicalised lone offenders.

The Austin, Texas shooting on 1 March 2026; a targeted attack on an Iranian-Canadian dissident’s gym in Ontario; and a car attack on a synagogue in
Michigan illustrate how these threats are already materialising."

"Without a well-planned and orchestrated
post-war plan, Iran could descend into civil war, creating the breeding ground for terrorism. '

https://www.visionofhumanity.org/wp-content/uploads/2026/03/The-Iran-War-and-The-Global-Terrorism-Threat.pdf

Eller de dansande israelerna 2001?
2026-06-17, 22:29
Medlem
Iran blir slagna på huvudet just nu. Helt ärligt så tro jag iran inte riktigt ha råd att fortsätta. Finns inga muskler att spänna längre.

Ryssland kan inte göra ett skit, dom har fullt upp med Ukraina.

Vilka odds har iran på sin sida?

Det finns ett avtal ifrån och USA har cash att fortsätta. Må hända att denna konflikt inte är så populär USA just nu.
2026-06-17, 22:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Eller de dansande israelerna 2001?
Byt forum om du hellre vill konspirera om 9/11 - än att inse att risken för islamistiska terrordåd ökat mot i huvudsak USA.
2026-06-17, 22:33
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Byt forum om du hellre vill konspirera om 9/11 - än att inse att risken för islamistiska terrordåd ökat mot i huvudsak USA.

Det var ju du som började konspirera. Då får du stå ut med svar på tal. Vi behöver inte gå in på detaljer, men många är medvetna om att terrordåd sällan utförs av de som blir utpekade för att utföra de samma.
2026-06-17, 22:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Det var ju du som började konspirera. Då får du stå ut med svar på tal. Vi behöver inte gå in på detaljer, men många är medvetna om att terrordåd sällan utförs av de som blir utpekade för att utföra de samma.
Lägg ner direkt, din foliehatt.
Det enda du var sugen på var att konspirera om 9/11 angående judar, helt Off Topic.

Att Iran nu riskerar göda terrorister är en högaktuell säkerhetsrisk pga kriget i Iran.
..och två attacker har skett i USA.

Fact. Not fiction.
Senast redigerad av develi 2026-06-17 kl. 22:43.
2026-06-17, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
Kriget verkar gått åt helvete för USA, och fredsavtalet beskrivs som en fullständig kapitulation från USA.

Har Trump någon koll?

https://www.di.se/nyheter/expert-fullstandig-kapitulation-fran-usa/
Nej han har noll koll. Innan han drog igång kriget så måste rimligen några militärer ha varnat om att det behövs boots-on-the-ground i värsta fall. Och så blev det. TACO.
2026-06-17, 22:46
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Lägg ner direkt, din foliehatt.
Det enda du var sugen på var att konspirera om 9/11 angående judar.
Detta är för det första Off Topic.

Att Iran nu riskerar göda terrorister är en högaktuell säkerhetsrisk pga kriget i Iran.
..och två attacker har skett i USA.

Fact. Not fiction.

Det var du som skrev det, inte jag. Du verkar inte veta vad ordet konspirationsteori betyder? Om du menar, vilket du menade eftersom det var precis så du skrev, att Iran kommer att hämnas på USA genom olika terrorattacker. Ja, då är det en konspirationsteori eftersom Iran och olika Muhammedjihad-personer konspirerar tillsammans mot USA.

Dansande israeler är fakta, inte fiktion. Vi har bara olika perspektiv, så jag förstår inte riktigt varför du blir så ledsen över detta?

Dessutom, alltid lika roligt när folk felanvänder ordet foliehatt.
2026-06-17, 23:10
Medlem
swedenistanis avatar
Jag tror att det hela är fake och false flagg för att lura amerikanska väljare (även hela världen) den 3 november och efter det så sätt TRUMP in marktrupperna mot Mojtaba Kaj Khamenei och satanist regimen i Teheran!
Då jäxlar faller regimen!
2026-06-17, 23:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Det var du som skrev det, inte jag. Du verkar inte veta vad ordet konspirationsteori betyder? Om du menar, vilket du menade eftersom det var precis så du skrev, att Iran kommer att hämnas på USA genom olika terrorattacker. Ja, då är det en konspirationsteori eftersom Iran och olika Muhammedjihad-personer konspirerar tillsammans mot USA.

Dansande israeler är fakta, inte fiktion. Vi har bara olika perspektiv, så jag förstår inte riktigt varför du blir så ledsen över detta?

Dessutom, alltid lika roligt när folk felanvänder ordet foliehatt.
Att du nu överdoserar med smajlisar beskriver rätt bra vilken nivå du befinner dig på.

9/11 är öht inte aktuellt trådämne, vilket du tog upp och ville konspirera om judar.

Förutom att Trump har ett loseravtal på G så har;

1. Trump öht inte störtat nån regim och Iran är en breeding ground för islamister.

2. Risken för islamistiska terrordåd och enskilda hämndattacker ökar.

Jag är klar med dig och ditt kaninhål.
2026-06-17, 23:28
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Att du nu överdoserar med smajlisar beskriver rätt bra vilken nivå du befinner dig på.

100 nivåer över dig.

Citat:
9/11 är öht inte aktuellt trådämne, vilket du tog upp och ville konspirera om judar.

Det var som sagt du som började med att ta upp konspirationsteorier om att Iran genomför islamistiska terrorattacker. Så jag svarade bara dig med att det lika gärna kan vara så att det t ex är Israel som genomför dessa terrorhandlingar och skyller på muslimer. Israel har som du vet en lång historia av att utföra allehanda terrorhandlingar. Att du inte vet vad ordet konspirationsteori betyder är som sagt inte mitt fel.

Citat:
Förutom att Trump har ett loseravtal på G så har;

1. Trump öht inte störtat nån regim och Iran är en breeding ground för islamister.

2. Risken för islamistiska terrordåd och enskilda hämndattacker ökar.

Jag är klar med dig och ditt kaninhål.

Jag håller med om att Trump är en loser. Han har tjatat i månader om vikten av att öppna sundet. Problemet som han inte verkar ha fattat att det var öppet innan han startade sin olagliga attack mot Iran.

Jag har varit klar med dig första gången jag svarade, inte mitt fel att du vägrar ge upp trots att du är dominerad och överbevisad.
2026-06-17, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
Mm, kapitulerat efter att ha uppnått målen.
döda Khamenei senior var väl det enda de lyckades med. dock var det ju inget av målen vad jag vet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in