Citat:
Problemet är bara att din sida inte brukar värna om kvinnors säkerhet, trygghet, rätt över sin egna kropp och självbestämmande. De brukar istället anklaga kvinnor för att vara horor och mördare. Till och med småflickor som blivit gravida via incest, där deras egen far är far till barnet i magen nekas abort. Många såna fall i Sydamerika och nu senast en 9 årig flicka i USA.
Såna som du ska inte ges makt över kvinnors liv och hälsa eftersom ni aldrig sätter kvinnors hälsa, liv och välmående före embryots.
Alltmedans man skyller på moral och Guds upphöjande av allt mänskligt liv och fan vet allt.
Såna som du ska inte ges makt över kvinnors liv och hälsa eftersom ni aldrig sätter kvinnors hälsa, liv och välmående före embryots.
Alltmedans man skyller på moral och Guds upphöjande av allt mänskligt liv och fan vet allt.
Du tillskriver mig åsikter som jag aldrig har uttryckt.
Jag har aldrig kallat kvinnor horor eller mördare. Jag har aldrig sagt att en 9-årig våldtagen flicka ska nekas vård.
Tvärtom har jag flera gånger sagt att när kvinnans liv eller hälsa är allvarligt hotad är det en helt annan etisk situation.
Att vissa människor argumenterar osakligt eller att vissa länder har lagar jag inte delar är inte ett argument mot min ståndpunkt.
Jag ansvarar för mina egna argument, inte för vad andra tycker eller gör.
För mig handlar det inte om att kvinnan saknar värde. Tvärtom.
Jag menar att både kvinnan och det ofödda barnet har ett människovärde.
Den svåra frågan är hur samhället ska väga två individers rättigheter mot varandra, inte om kvinnan saknar rättigheter.
Vi verkar helt enkelt dra olika etiska slutsatser, och det får vi nog acceptera.