2026-06-17, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Mamman skall ut och vi skall inte splittra familjer eller kidnappa barn. Alltså åker även barnet ut.

Edit: Av artikeln framgår att de redan är utvisade.
Är förmodligen så, mamman utvisas och därmed följer barnet med, men media får det som tvärtom.
Citera
2026-06-17, 19:58
Medlem
Det stod ingenting i artikeln om 21-årige sonen Garid. Han verkar vara skriven i Handen och bor med en kvinna i samma ålder.
Citera
2026-06-17, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frosten.Patron
Vi har redan väldigt hög arbetslöshet och dålig integration.
Vill man försöka förbättra dessa problem kan man inte låta folk komma som de vill från alla världens hörn och konkurrera om samma jobb med lägre lön och lägre trösklar.

Ditt argument om att nyanlända "konkurrerar om samma jobb" missar hur arbetsmarknaden faktiskt ser ut. Vi har en enorm kompetensbrist inom sektorer som vård, omsorg, transport och IT. Ofta tar utrikesfödda jobb som annars skulle förbli obesatta, vilket håller igång välfärden och näringslivet. De konkurrerar inte ut befintlig arbetskraft, de fyller luckor som krävs för att resten av samhället ska fungera.
Att vi sedan vi upphäver tillstånd och medborgarskap för drägg som inte kan bete sig är jag helt för.
Citera
2026-06-17, 20:21
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Även om det är synd om ungen på individnivå är det bra att man stävja beteendet.
Misskötsamhet ska ej löna sig.

Tycker Sverige alltför ofta gjort för lite för att utvisa människor ska ut.
Överklaganden på borde vara snabbare att avslå samt berörda personer skall ut snabbare. Vi behöver platserba för verkliga flyktingar.
Men det är väl knappast den signalen Sverige ut eftersom utländska våldtäktsmän får stanna kvar.
Citera
2026-06-17, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Men det är väl knappast den signalen Sverige ut eftersom utländska våldtäktsmän får stanna kvar.

Du ska ha anledning att stanna, riskerar du döden, tortyr, eller annat spelar det ingen roll om du begått brott. Du riskerar fortfarande det, därför ryckas inte ditt asylskäl.

Kommer du däremot som arbetskraftinvandrare o begår brott, eller tjänar för lite o på så vis lönedumpar Sverige, så ryker du, såvida du ej har barn vilket kan negligera en utvisning.

Sverige har skrivit under, vilket är dumt, vore bättre att göra som rika oljearabländer som sätter dem i arbetsläger, har de mage att klaga har de nog inte riktiga asylskäl.

Att kunna komma som flykting och vägra bidra till landet som ger dig tak o pengar är helt uppåt väggarna.
Citera
2026-06-17, 21:15
Medlem
De ska utvisas. Sverige kan inte locka och dra hit hela världens människor.
Citera
2026-06-17, 21:35
Medlem
jag är lat men finns det någon officiell källa om att hon haft utvisningsbeslut? jag vill inte bara hänvisa till fria tider när jag ska argumentera med mona vänsterpolare i helgen
Citera
2026-06-17, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomtoddler
jag är lat men finns det någon officiell källa om att hon haft utvisningsbeslut? jag vill inte bara hänvisa till fria tider när jag ska argumentera med mona vänsterpolare i helgen
Knappast i MSM då det är pågrund av deras ensidiga rapportering som alternativ media skapats då dom tar upp saker och "vinklar" som dessa inte gör/gjort.
Citera
2026-06-17, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Ditt argument om att nyanlända "konkurrerar om samma jobb" missar hur arbetsmarknaden faktiskt ser ut. Vi har en enorm kompetensbrist inom sektorer som vård, omsorg, transport och IT. Ofta tar utrikesfödda jobb som annars skulle förbli obesatta, vilket håller igång välfärden och näringslivet. De konkurrerar inte ut befintlig arbetskraft, de fyller luckor som krävs för att resten av samhället ska fungera.
Att vi sedan vi upphäver tillstånd och medborgarskap för drägg som inte kan bete sig är jag helt för.

Problemet löser sig knappast av att låta folk som fått utvisningsbeslut sen 18 år tillbaka få stanna i landet.

Sverige har en enorm arbetslöshet, hur många med utländsk bakgrund saknar jobb? 12%? 15%? Ska man fylla på med folk för att fylla luckor trots att de egentligen utvisats 9 gånger?

Köper inte idén om att svenskar inte kan ta dessa jobb. Innan massinvandringen påbörjades så jobbade inte svenskar inom dessa yrken eller? Man har däremot totalt förstört dessa yrkens attraktivitet för svenskar.

Befinner man sig legalt i Sverige så får man stanna. Befinner man sig här illegalt så ska man ut. Förstår inte varför detta är svårt att förstå. Ingen rimlig människa uppehåller sig illegalt i ett land i 18 år. Vansinne.
Citera
2026-06-17, 22:37
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Jag säger bara: Hej då, kom inte tillbaka. Nu slipper vi ännu en potentiell gängkriminell 13-årig tjej med daddy issues.

Mongoliet är ju ett fint land. Där finns ju hästar och öppna landskap. Det finns säkert mycket att städa i Mongoliet också.
Är du dum i huvudet eller?
Hade det varit en man så hade du protesterat, homo.
Citera
2026-06-17, 22:49
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Är du dum i huvudet eller?
Hade det varit en man så hade du protesterat, homo.

Det är en fråga du ska ställa dig själv. Det är ingen mänsklig rättighet att bo i Sverige. Hela landet har gått under på grund av invandringen. Jag håller med ett tidigare inlägg om att vi börjar i fel ände. Men det spelar ingen roll. Alla ska ut.
Citera
2026-06-18, 05:40
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Du ska tjäna 34.000 för uppehållstillstånd.
Alltså medianlönen för en inrikes född svensk.
Det är vaken rättvist eller hållbart om en nation har för uppsikt att bygga upp en skattebetalande individ långsiktigt.
Om vi åsidosätter faktumen att höjningen enbart är till 90% av medianlönen; och att inte alla yrken påverkas, så kvarstår frågan om varför landet Sverige överhuvudtaget skall bära någon risk, att en invandrare förblir en börda för samhället?
Eller om invandraren - vid något framtida datum - äntligen lyckats närma sig medianlönen. Eller till och med kan bidraga till samhället?

Rättvist emot vem? Skattebetalarna?
Jag vill beställt hävda att det inte är Sveriges ansvar att subventionera en lågbetald invandrare. Med motiveringen att denne möjligtvis kommer att nå (inte ens) medianlönen om ett antal år?

Det mest rimliga krav ett land kan ha; är att en invandrare icke skall ligga samhället till last.
Eller i gynnsammaste fall, som många länder tillämpar, en tilläggsavgift för eventuella vårdkostnader (för att undvika att utomeuropeiska invandrare kommer hit för städjobb på deltid, men också för den svindyra organtransplantationen denne behöver).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in