Citat:
Ursprungligen postat av
DeValera
Jag känner inte till hennes bakgrund, varför hon vill bo här.
Inte jag heller, då är det i regel lämpligast att undvika att göra några som helst antaganden.
Citat:
…jag har förståelse för att en person som befinner sig i en svår eller desperat situation kan göra som hon har gjort. Detta hade nog du och jag kanske också gjort om vi befunnit oss i en liknande situation.
Du förutsätter inte bara att hennes situation är ”svår och desperat”, utan också att gemene man är beredd att ursäkta hennes lagbrott.
Påminner lite om en händelse sådär 10 år sedan i Stockholm: en illegal invällare knuffade omkull en kvinnas barnvagn (men barn) i sin iver att stjäla hennes handväska.
Reaktionen från åtminstone en offentliganställd vänsterfåne var att ”
stackars människa! Tänk vad desperat och utsvulten han måste vara, för att göra något sådant”.
Med andra ord så kan inte många vänsterfånar, som framgångsrikt indoktrinerats i den svenska skolan om ”allas lika värde” och andra dumheter; förstå att ett stort antal människor från mer primitiva kulturer har helt andra trösklar; och det bekommer dem knappast när de utför ohyggliga handlingar mot oskyldiga.
PTSD är mest ett västerländskt fenomen, på grund av att vi har något som kallas ett
samvete..
Jag misstänker att den mongoliska kvinnan - som med all säkerhet också är fet - sover gott om nätterna och bekymras knappast av hennes lagbrott.
Kvinnan kan inte försörja sig själv, sin avkomma, än mindre bidra till samhället. Dessutom är hon utomeuropeisk.
Hennes öde är för mig oväsentligt, att hon ligger samhället till last, är ohederlig; och inte hör hemma i Europa, är det enda som Sverige bör beakta.