2026-06-15, 18:44
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Har man varit i USA sommartid så kan man förstå att avbrotten är nödvändiga. Fruktansvärt klimat som jag inte kan fatta att så många uthärdar.

Hur klarade de sig 1994 då? Dessutom är ju pauserna oavsett temperatur, även om det så bara är 20 grader i solen.
Citera
2026-06-15, 22:08
Medlem
KruciKruxs avatar
Hellre ett planerat avbrott (reklam eller ej) än dessa konstiga "skador" som uppstår lite hipp som happ som enbart har till syfte att instruera spelarna.
Citera
2026-06-16, 10:05
Medlem
För just VM som spelas i rejäl värme sommartid är det ju inga konstigheter att ha cooling breaks, tycker jag. Nu är jag oftast emot alla former av förändringar, men tycker nog det kan vara ok att ha en slags "time out" mitt i båda halvlekarna på alla nivåer av fotboll. Dock är jag såklart starkt emot avbrott på flera minuter. Avbrotten får vara max 1 minut.

Visst att det finns matcher där uppbyggd press dör ut etc men det är trots allt ovanligt och hanteras ju ändå idag av "målvaktsskador", så blir ingen skillnad i praktiken. Rent sportsligt ser jag inga problem med att spelare och tränare får en kort stund att snabbt kommunicera något viktigt, men det måste som sagt handla om en väldigt kort tid på max 1 minut.
Citera
2026-06-16, 10:12
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Hur klarade de sig 1994 då? Dessutom är ju pauserna oavsett temperatur, även om det så bara är 20 grader i solen.

Kommer bli som hockey. Avbrott föt reklam 5-20 ggr per matcj..
Citera
2026-06-17, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
För just VM som spelas i rejäl värme sommartid är det ju inga konstigheter att ha cooling breaks, tycker jag. Nu är jag oftast emot alla former av förändringar, men tycker nog det kan vara ok att ha en slags "time out" mitt i båda halvlekarna på alla nivåer av fotboll. Dock är jag såklart starkt emot avbrott på flera minuter. Avbrotten får vara max 1 minut.

Visst att det finns matcher där uppbyggd press dör ut etc men det är trots allt ovanligt och hanteras ju ändå idag av "målvaktsskador", så blir ingen skillnad i praktiken. Rent sportsligt ser jag inga problem med att spelare och tränare får en kort stund att snabbt kommunicera något viktigt, men det måste som sagt handla om en väldigt kort tid på max 1 minut.

Precis, om det verkligen handlade om vatten skulle 1 min räcka.
Citera
2026-06-17, 10:05
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:

Intressant fråga. Googlade om hur vädret var då och best remembered for a massive, record-breaking heatwave står det.

Men som sagt tidigare i tråden, dessa pauser har inget med vatten att göra.
Citera
2026-06-17, 15:21
Medlem
Belters avatar
Citat:
Spelet gick inte lika fort då. Inte lika utmanande. Huvudsaken är att spelarna accepterar det.
Citera
2026-06-17, 15:39
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Spelet gick inte lika fort då. Inte lika utmanande. Huvudsaken är att spelarna accepterar det.

Vad har de för val?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in