Citat:
Ursprungligen postat av
Belter
Har man varit i USA sommartid så kan man förstå att avbrotten är nödvändiga. Fruktansvärt klimat som jag inte kan fatta att så många uthärdar.
Men det har ju fungerat ända tills nu!
Inte alla matcher spelas i extrem värme, och som sagts, det hör till spelet att planera sina resurser väl.
Som lag och individ. Nu har dom tagit bort massa onödiga spelavbrott genom dom nya reglerna, så det blir än viktigare att spela klokt.
Förövrigt så gjorde Sverige detta genom att spela lungt i perioder... precis som andra lag.
Bort med dessa "Hydration breaks".