2026-06-17, 14:08
  #97
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShalvaOr
Hur vet man ens att det hela är sant med hennes sjukdomsbild? Hon kanske inte ens varit allvarligt sjuk, det är nästan så det känns uppdiktat för att flytta fokus helt från de två övriga skandalerna med Epstein och sonen..


Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Det där har jag tänkt på med. Allt kom väldigt lägligt och jag tror inte lungfibros specifikt förvärras av stress heller så det kan ju inte förklara sammanträffandet.
Så ni tänker att Norges skicligaste kirurger , läkare o professorer skulle vara med o ljuga samt sätta sina heder o rykten i spel bara för att mörka hennes histoti. Alltså seriöst. Finns inte många i hela världen som kan genomföra hjärt eller lungtransplantationer, kanske några hundra.
Citera
2026-06-17, 14:10
  #98
Medlem
Haha ja såklart? Hur kan folk fortfarande inte förstå hur världen fungerar?

Är man rik går man före fom fattiga

Så har det alltid varit och det kommer alltid vara på det sättet haha
Citera
2026-06-17, 14:13
  #99
Medlem
birk22s avatar
I Norge er man sykelig opptatt av å fremstå som "best i verden". En mulighet på området her er å bli veldig selektiv med indikasjoner. Det med 65 år til 60 år fremstår likevel som ekstremt.

Men påfallende er også timingen av hele prosessen med transplantasjonen.
Det kan har vært en vinn-vinn-deal for sykehuset (nok en liten forbedring i suksessrate) og for kongehuset.
Det har vært nok med skandaler, hvis inngrepet fremstår som om hun fikk "snike i køen", er dette slutten på kongehuset.

Den plutselig drastisk kortere køen (som mediene våre bortforklarer med nye medikamenter ved CF) omtrent samtidig at man forbereder folket på at hun skal transplanteres (årsskifte 2025/2026) ..., hva skal man tro?

Noe annet: kongehuset sa nylig det blir først oppdatering om hennes helse ETTER transplantasjonen. Men det kan hende mye relevant mens man venter i kø. Dette var også litt rart.

[quote=Laternan|95217777]
Citat:
Ursprungligen postat av birk22
Det er i seg selv interessant her hvorfor listen har vært så kort siden oktober i fjor (der er noe våre medier så langt ikke har kommunisert).
En viktig faktor er aldersgrensen, denne ble satt fra 65 år ned til 60 i oktober i fjor:

"Den omtrentlige aldersgrensen er senket fra 65 til 60 år

Metadata fra OUS/Rikshospitalet viser at dokumentet «Indikasjoner og prioritering for lungetransplantasjon» i eHåndboken ble oppdatert til versjon 4 den 17. oktober 2025."
https://samfunnogpolitikk.no/no/samfunn/rikshospitalet-senket-aldersgrensen-for-lungetransplantasjon



Om man ska vara konspiratorisk - sänktes åldersgränsen för att det skulle minska kön rejält och gynna MM? I oktober 2025 lär man ju ha vetat att transplantationen skulle bli nödvändig för MM.
En snabb googling säger att medianåldern i Sverige är 59 år för detta ingrepp.
60-65 år är primär ålder, 65-75 år ungefärlig maxålder, även om bioilogisk ålder är det mest väsentliga, fler och fler transplantationer görs på äldre patienter (Apollo hospitals).
Med tanke på den infon låter det konstigt att sänka till 60 år.

Alla mellan 60-65 som inte ens får stå på kölistan, kan de känna sig förbigångna? Det hade nog jag gjort.
Citera
2026-06-17, 14:13
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
Så ni tänker att Norges skicligaste kirurger , läkare o professorer skulle vara med o ljuga samt sätta sina heder o rykten i spel bara för att mörka hennes histoti. Alltså seriöst. Finns inte många i hela världen som kan genomföra hjärt eller lungtransplantationer, kanske några hundra.

Eeeeh ja..? Världen är sjuk, jag har inga höga tankar om någon längre.
Citera
2026-06-17, 14:15
  #101
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Vad har du själv för fakta! Statistiskt så är det självklart att hon gått före i kön!
Jag är matematiker och ser fram emot hur du bevisar den statistiken. Läkarna kanske avgjorde att hon skulle dö imorgon, ingen i tråden vet detta.
Citera
2026-06-17, 14:17
  #102
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Pippi-
Vad lätt att vifta bort allt med "avundsjuka".
"varför gnäller dom om bröd när det finns bakelser"
Ännu mer avundsjuka mot kungligheter. I övrigt så sa aldrig Marie Antoinette detta, allt är en lögn som avundsjuka hittat på, ungefär som alla lögner i den här tråden. Första gången citate skrevs ner i en bok var av Rosseau när Marie Antoinette var 10 år.
https://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%A5t_dem_%C3%A4ta_kakor
Det här är helt enkelt FBs kaktråd.
__________________
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-06-17 kl. 14:21.
Citera
2026-06-17, 14:20
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Ännu mer avundsjuka mot kungligheter. I övrigt så sa aldrig Marie Antoinette detta, allt är en lögn som avundsjuka hittat på, ungefär som alla lögner i den här tråden.
https://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%A5t_dem_%C3%A4ta_kakor
Det här är helt enkelt FBs kaktråd.


Så man kan inte opppnera sig mot en rik, för då är man per automatik "avundsjuk/svartsjuk"

Wow. Snacka om pengars makt.
Kanske inte så konstigt att en rik har svårare att komma in i himlen än en kamel genom ett nålsöga.
Citera
2026-06-17, 14:23
  #104
Medlem
Flashbackatmes avatar
Jävla kärring som har förtur mot annat folk!
Hoppas karma infinner sig snarast.
Citera
2026-06-17, 14:24
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Ännu mer avundsjuka mot kungligheter. I övrigt så sa aldrig Marie Antoinette detta, allt är en lögn som avundsjuka hittat på, ungefär som alla lögner i den här tråden. Första gången citate skrevs ner i en bok var av Rosseau när Marie Antoinette var 10 år.
https://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%A5t_dem_%C3%A4ta_kakor
Det här är helt enkelt FBs kaktråd.


Det kan ju förklara varför fattiga hatar rika - roffar åt sig allt och du får inte säga ett pip för då är du avundsjuk...

Vi måste glädjas åt att tex familjen Sackler inte var nöjda med sina hundratals miljarder dollar utan
lurade gamla gruvarbetare i djupaste kolgruvorna i Usa att bli beroende av deras Oxycontin
fast dom redan visste att det var ett rävgift.
Klagar man så är man avundsjuk! -kolla bara på hans herrgård
Citera
2026-06-17, 14:25
  #106
Medlem
swebarbs avatar
Rätt uppenbart hon gick före i kön, vi såg det inte komma att hon inte skulle vänta 6 månader eller längre som vanliga människor.
Citera
2026-06-17, 14:27
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Så det är där skon klämmer, "hon är rik och har makt" och du är avundsjuk men har inget att komma med så du ljuger ihop en historia.

Du är inte religiös men du citerar bibeln när det passar. Hyckleri som det kallas. Ett budord är att man inte ska ljuga. Vill även tipsa om att en dödssynd enligt bibeln är "Avund" och en annan "Vrede".

Ni vänstermänniskor drivs av hat och inte konstigt att alla vänsterländer försämrar. Avundsjuka och fördelning tillför aldrig någonting.


Jag är så höger det går, älskar tom Donald Trump -dels för att han vill drain the swamp med
eliten, så som " Jezebel" Mette Marit som raggade upp kronprinsen fortfarande med det förra liggets avlämningar i skötet.
__________________
Senast redigerad av -Pippi- 2026-06-17 kl. 14:37.
Citera
2026-06-17, 14:27
  #108
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Pippi-
Det kan ju förklara varför fattiga hatar rika - roffar åt sig allt och du får inte säga ett pip för då är du avundsjuk...

Vi måste glädjas åt att tex familjen Sackler inte var nöjda med sina hundratals miljarder dollar utan
lurade gamla gruvarbetare i djupaste kolgruvorna i Usa att bli beroende av deras Oxycontin
fast dom redan visste att det var ett rävgift.
Klagar man så är man avundsjuk! -kolla bara på hans herrgård
Så nu är Mette Marit jämställd med en knarkbaron också. Hoppsan så det kan då när man blir arg och saknar vett.

Alla dina inlägg osar hat mot rika. Får du bort det hatet så blir du glad igen. Det är helt meningslöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in