2026-06-17, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pernambucano
Skojar du?

Nej. Skojar du?
Citera
2026-06-17, 12:37
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ekonomen Joachim Klement, som lyckats peka ut de tre senaste världsmästarna, tippar att Sveriges nästa motståndare i VM, Nederländerna, vinner hela mästerskapet och landets förbund har satt semifinal som minimikrav.

Men den nederländska experten Jeroen Elshoff som ska kommentera matchen mot Sverige tonar ner förväntningarna.

”Jag ser inte att vi skulle vinna VM, vi är absolut inte topp fem”, säger Jeroen Elshoff, kommentator på nederländska NOS, till Ekot.

https://www.sverigesradio.se/artikel/sagar-vm-favoriten-nederlanderna-inte-topp-fem
Citera
2026-06-17, 12:54
Medlem
Vi är sönderknullade om vi kommer 3:a då vi kommer att få möta Frankrike. Vi har större chans mot Brasilien där det finns ett par klåpare, men vi får väl hoppas på Marocko.

Marocko kanske vi vinner 1 av 10 mot iaf.
Citera
2026-06-17, 13:14
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Vi är sönderknullade om vi kommer 3:a då vi kommer att få möta Frankrike. Vi har större chans mot Brasilien där det finns ett par klåpare, men vi får väl hoppas på Marocko.

Marocko kanske vi vinner 1 av 10 mot iaf.

Och om vi skulle slå Frankrike får vi förmodligen möta Tyskland i nästa match. Det känns inte som att vi skulle fixa de två.

Kommer vi etta skulle vi förmodligen också få en lättare nästa match, i det att det är en grupptvåa från A eller B. Det är dock fortfarande på samma sida som FR/TY, men en av dem kommer att vara borta då. Men, så vägen till en kvartsfinal är lättare som gruppetta.

Notera också att som trea är det näst vanligaste utfallet att möta ettan i grupp E, som väl blir Tyskland, och då skulle det alltså bli TY,FR istället för FR,TY. Det känns inte som om det är någon större skillnad på de utfallen. 94,2% av de möjliga kombinationerna ger de resultaten.
Citera
2026-06-17, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Kommer vi etta skulle vi förmodligen också få en lättare nästa match, i det att det är en grupptvåa från A eller B. Det är dock fortfarande på samma sida som FR/TY, men en av dem kommer att vara borta då. Men, så vägen till en kvartsfinal är lättare som gruppetta.

Nja, missförstår jag dig nu? Kommer vi etta möter vi tvåan i Grupp C
Citera
2026-06-17, 14:23
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Nja, missförstår jag dig nu? Kommer vi etta möter vi tvåan i Grupp C

Ja, men jag menade i matchen efter det. Där är det en grupptvåa från A eller B.
Citera
2026-06-17, 17:02
Medlem
J.R.s avatar
Det blir en rutinerad domare i Sveriges nästa VM-match, om han är bra vet jag inte.

Citat:
På midsommardagen spelar Sverige sin andra VM-match, mot Nederländerna.
Nu är det klart att det blir den engelske stordomaren Michael Oliver, som till vardags huserar i Premier League, som dömer i matchen.
Citera
2026-06-17, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Det blir en rutinerad domare i Sveriges nästa VM-match, om han är bra vet jag inte.
En av Europas främsta, som med största sannolikhet hade dömt årets CL-final om inte Arsenal gått hela vägen dit. Hade kunnat vara värre! Tyckte dock domaren i Sveriges första match var bra, och han hade ju väldigt mycket mindre erfarenhet, så det säger förstås inte allt.

Det visar åtminstone att FIFA ser det som en viktig stormatch.
Citera
2026-06-17, 17:36
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso2
En av Europas främsta, som med största sannolikhet hade dömt årets CL-final om inte Arsenal gått hela vägen dit. Hade kunnat vara värre! Tyckte dock domaren i Sveriges första match var bra, och han hade ju väldigt mycket mindre erfarenhet, så det säger förstås inte allt.

Det visar åtminstone att FIFA ser det som en viktig stormatch.

Vad har han för koppling till Arsenal som gjorde att han inte dömde CL-finalen?
Citera
2026-06-17, 17:58
Medlem
schlafhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Vad har han för koppling till Arsenal som gjorde att han inte dömde CL-finalen?
Hans nationalitet.
Citera
2026-06-17, 18:08
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schlafhund
Hans nationalitet.

Är det för att han är engelsman? Genomkorrupta UEFA skiter väl i sådant?
Citera
2026-06-17, 18:21
Avstängd
Bervall borde få spela 90 min.

Utan tvekan den största talangen i laget... Efter honom kommer Isak/Göken/Dejan.

Har följt flera av de sedan ungdomsåren i Stockholm. Utan tvekan mest begåvad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in