2026-05-22, 18:12
Medlem
Vad är det för fel på telefonens inbyggda "Amber Alert", eller är det den funktionen som används?

I så fall så går det att stänga av funktionen. Såg att det går att byta ljudsignal för denna funktion.
Citera
2026-06-17, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Hahaha, fan vad kungligt! Det ska fanimej jag göra, spela in den här: https://www.tv4.se/artikel/5eVPvzvKaspUY5vZAOsDLL/nytt-varningssljud-ska-varna-vid-vma

Edit: Kom på att jag har en 112 app. Den har aldrig gett ett ljud ifrån sig, är den avvecklad?
Min ger ljud ifrån sig flera gånger i veckan. Visserligen rör jag en del på mig.

Senast var för några dagar sedan, om en brand i samma bostadsområde. Kort därefter kom brandkår, ambulans och det luktade bränt gummi. Så nog funkar den bra
Citera
2026-06-17, 12:37
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananaChiquita
Min ger ljud ifrån sig flera gånger i veckan. Visserligen rör jag en del på mig.

Senast var för några dagar sedan, om en brand i samma bostadsområde. Kort därefter kom brandkår, ambulans och det luktade bränt gummi. Så nog funkar den bra

Mmmm, det är nog så. Visst, jag rör mig en del också, men mest ute på vischan där det aldrig händer något.

Edit: Kollade appen nu, visade sig att jag hade en gammal version. Uppdaterad nu, så får se om det blir någon skillnad. Återkommer!
Citera
2026-06-17, 14:31
Medlem
Är SE Alert samma system som finns i Italien? När jag var där en vecka förra sommaren tänkte jag givetvis inte på att ladda ner deras "112-app". Men plopp så hade jag fått ett sms-liknande meddelande på min GAMLA android att skogsbranden i närheten nu var ännu närmare. Och det gick snabbt som tusan, alla i resturangen vi satt på fick det i praktiken samtidigt. Inte alls som de här VMA-smsen som man fått några stycken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in