Citat:
Ursprungligen postat av
trewq
"ADHD är en superkraft!" är ett mantra som min systers läkare på affektiva mottagningen brukar säga till henne när han försöker hjärntvätta henne. Tänker mer att jag borde IVO-anmäla läkaren, min beslutsamhet bara stärks efter att ha läst inlägget jag citerar.
Odiagnostiserad ADHD bryter ner barn. Dom får ta emot ca. 20.000 MER negativa tillsägelser innan 10 års ålder än ”vanliga” barn.
En ADHD-person lever i snitt kortare liv.
Män: 4,5-9 år kortare (genomsnitt på ca 7 år).
Kvinnor: 6,5-11 år kortare (genomsnitt på ca 9 år).
Vid obehandlad ADHD kan livslängden förkortas med 11-13 år (som vuxen).
Det medföljer ofta en rad andra hälso/sido-problem pga av ADHD. Inte ovanligt med olika former av missbruk och självskadebeteende.
Missade du en räkning?
Glömde du ett viktigt möte?
Utsatte du dig själv för en onödig risk?
Tänkte du inte efter före?
Blev du behandlad som lögnare för att du
genuint glömde din gympa-påse varje vecka?