2026-06-17, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Låter som en jättechans för något företag som tillverkar pasta av hög kvalitet att nå en stor marknad i Sverige. Barillas produkter är egentligen inte av den kvalité att de förtjänar den marknadsdominans de har i Europa.

Detsamma kan jag tycka om Wasas knäckebröd.
När man köper torr pasta så ska man köpa en så ljus pasta som möjligt. Hellre beige än gul. Barilla gör ganska gul pasta. Barilla är inte på något sätt bästa pastan.

Wasa knäckebröd är dock gott tycker jag!
Citera
2026-06-17, 09:58
Medlem
Moobs avatar
bra, hoppas Barilla stoppar ica från att köpa deras produkter helt och hållet. och fler leverantörer borde följa efter. Ica kan ju hålla sig till sitt eget skit, Ica Basic och eldorado och sån dynga.

Ica har sabbat sitt varumärke efter inflationen och de förtjänar all skit de kan få. JÄvla giriga as.
Senast redigerad av Moob 2026-06-17 kl. 10:03.
Citera
2026-06-17, 10:01
Medlem
ICA är helt hopplösa!

Köpte ICA bacon, smakade inget. Ringde ICA centralt och frågade var de gjorde sin produkt, svaret var att det var svenskt kött men rimmat i ett annat land (kommer inte ihåg vilket) för de har inget rökeri.

Även haft en fråga till ICA centralt ang varför de tog bort Yes stora flaska från hyllorna, de skulle ev inte komma tillbaka (och har inte gjort). Numer beställer jag Yes stora flaska via Apotea.

För några år sedan försvann min Gröna Mjölk... kom en med ICA-s namn i stället!
Har de egna kossor eller...

ICA har blivit på tok för stora, jag beställer mina varor för hemleverans nu för tiden och då finns det inte mycket att välja på där jag bor.
Citera
2026-06-17, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inteinloggad
En pågående konflikt gör så att alla produkter från Wasaknäcke försvinner från butikshyllorna.
Vad konflikten mellan Ica Sverige och Barilla handlar om
är det ingen av parterna som vill kommentera i detalj.

Det är inte tydligt när produkterna från Barilla och Wasa kommer vara helt borta
från sortimentet då det befintliga lagersaldot ser olika ut mellan Ica-butikerna i landet.
https://www.allas.se/mat-och-dryck/svenskarnas-favoritknackebrod-slutar-saljas-pa-ica/11484150
https://nyheter24.se/nyheter/konsument/1490115-klassiska-frukostvaran-forsvinner-fran-icas-hyllor

Wasa Frukost, Wasa Sport, Wasa Rågi eller Falu Rågrut ...
Vilken som än är din favorit så kommer du inte längre kunna köpa den på Ica.

Vad tycker vi om om knäckekonflikten?

Wasa 100 e jäkligt gott
Citera
2026-06-17, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
bra, hoppas Barilla stoppar ica från att köpa deras produkter helt och hållet. och fler leverantörer borde följa efter. Ica kan ju hålla sig till sitt eget skit, Ica Basic och eldorado och sån dynga.

Ica har sabbat sitt varumärke efter inflationen och de förtjänar all skit de kan få. JÄvla giriga as.

Sluta grina och handla på Willys. Ica är kanon. Speciellt Maxi
Citera
2026-06-17, 10:05
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteinloggad
En pågående konflikt gör så att alla produkter från Wasaknäcke försvinner från butikshyllorna.
Vad konflikten mellan Ica Sverige och Barilla handlar om
är det ingen av parterna som vill kommentera i detalj.

Det är inte tydligt när produkterna från Barilla och Wasa kommer vara helt borta
från sortimentet då det befintliga lagersaldot ser olika ut mellan Ica-butikerna i landet.
https://www.allas.se/mat-och-dryck/svenskarnas-favoritknackebrod-slutar-saljas-pa-ica/11484150
https://nyheter24.se/nyheter/konsument/1490115-klassiska-frukostvaran-forsvinner-fran-icas-hyllor

Wasa Frukost, Wasa Sport, Wasa Rågi eller Falu Rågrut ...
Vilken som än är din favorit så kommer du inte längre kunna köpa den på Ica.

Vad tycker vi om om knäckekonflikten?

Du säger Wasa men nämner konflikt med Barilla äger de Wasa eller? Eller kommer Barilla spaghetti osv också slutas sälja?

I vilket fall kan man väl bara gå till Willys om man vill ha skiten. Gör väl de flesta ändå, handlar lite här och lite där.
Senast redigerad av Jahbrah 2026-06-17 kl. 10:08.
Citera
2026-06-17, 10:06
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Sluta grina och handla på Willys. Ica är kanon. Speciellt Maxi
Maxi är värdelöst och ffa dyrar än vanliga mindra icabutiker. Men dumkärringar som du jämför inte priser och kollar om de verkligen är billigare som svensson tror.

Ja willys är bäst helt klart. De har bäst egna varor också från garant.
Citera
2026-06-17, 10:07
Medlem
Pusselhelvetes avatar
Förklarar varför Rågruten var tom på hyllan i förrgår. Fort det går i supply chain!

Oavsett är ICA rent jävla bajs i allt de gör. Närapå tvingad att handla hos dem om jag inte skall till systemet på andra sidan stan och kan ta Willys eller Coop.
Citera
2026-06-17, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Maxi är värdelöst och ffa dyrar än vanliga mindra icabutiker. Men dumkärringar som du jämför inte priser och kollar om de verkligen är billigare som svensson tror.

Ja willys är bäst helt klart. De har bäst egna varor också från garant.

Dumkärringar eller någon som inte behöver leta röda prislappar?
För mig handlar det om inspiration. Att gå på willys är som att dränka huvudet i en bajamaja.
Röda pissiga hyllor med trashigt klientel. Samhall som arbetar. Vad är bra?

På Maxi kan jag strosa omkring bland trevliga oljor, kryddor. Bra kött och en en trevlig disk med bageri bredvid.

Sosse
Citera
2026-06-17, 10:16
Medlem
Detta måste lösas GENAST!

Wasaknäcke gör det bästa knäckebrödet, Barilla den bästa pastan.

Kan kanske Trump få till ett deal?
Citera
2026-06-17, 10:20
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Dumkärringar eller någon som inte behöver leta röda prislappar?
För mig handlar det om inspiration. Att gå på willys är som att dränka huvudet i en bajamaja.
Röda pissiga hyllor med trashigt klientel. Samhall som arbetar. Vad är bra?

På Maxi kan jag strosa omkring bland trevliga oljor, kryddor. Bra kött och en en trevlig disk med bageri bredvid.

Sosse
bra kött som märkts om flera gånger och legat på golvet. mm verkligen kvalitet där hörru
Citera
2026-06-17, 10:27
Medlem
supremanics avatar
Tråkigt för glutenallergiker för Wasa gör det, i mitt tycke, enda ätbara glutenfria knäckebrödet. Barilla pastan är bra men går att ersätta med icas egen glutenfria.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in