2026-06-17, 09:16
Medlem
Idioten Åkesson säger ju också att han tycker att man stått upp för detta även denna pågående mandatperiod. Ingen annan tycker nog det som man slaktat välfärden, trygghetssystemen och a-kassan. Det ska man fortsätta med, att försvara dessa genom att slakta dom, uppenbarligen.

Men det är vad han påstår. Noll verklighetsförankring.
Citera
2026-06-17, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
SD är så rövknullade av M så de gör vad som för att få en omgång till. T.o.m. L avfärdar deras politik nu och den politik de var överens att genomföra. Tidö är ett skämt av vedervärdig M politik. Invandring har knappast upphört fastän MP gråter sig till söms. M välkomnar indier som är billig arbetskraft och hjälper till att sänka lönerna. L kommer blockera var enda beslut de inte vill genomföra av den tiden de har kvar i både Tidö och Riksdag. SD är ett skämt till fjollor idag som gett sig på både långtidsarbetslösa och kroniskt sjuka. De svagaste i samhället offrar de för att få vara dörrmatta åt M.

Mycket sant skrivet.
Citera
2026-06-17, 09:59
Medlem
SD kysser Israels bollar….

För mig blir det ÖP i september.
Citera
2026-06-17, 10:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Jag bryr mig inte ett dugg!
Lögnare.
Citera
2026-06-17, 10:44
Medlem
Vargunge1s avatar
Nej! Sd är globalistiska lakejer. Vill man ha ett självständigt swea så är Ambition Sverige partiet att rösta på
Citera
2026-06-17, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Jag har röstat på SD varje gång men det kommer inte hända igen.
För mig blir det Örebropartiet.

Jag vill inte att högerpolitikerna skär ner i välfärden, förstör arbetsklassens akassan, förstör för arbetare med nystartsjobb, förstör för kommunala skolor som ska säljas ut.

Dörrmatta åt Moderaterna som vill förstöra akassan ännu mera.
Högre vinster i skolor, vård och omsorg så riskapitalister och utlänska ägare snor våra skattemedel som ska gå till barn/ungdomar. Förstöra aktivtetstöd, reforma bidragsystemet för nyanställda osv.
Inriktning att allt ska privatiseras och allt ska säljas ut till privatregi.

Nej den här skiten ska bort!

Våra skattemedel ska gå till välfärd och arbetare samt de som försöker få ett arbete.
bra där , sd är som sagt dörrmatta och knähund till moderaterna och det går fetbort . sd hade sin schans och att dom fibblade bort den är obegripeligt , men jag går inte på det igen .
Citera
2026-06-17, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Öh, jo, fortkörning drabbar andra. Trafikolyckor du vet.
Kan göra ja, men du nämner endast att köra gör fort, inget om de fall som faktiskt leder till olyckor. Att jämföra en vanlig fortkörning med bidragsbrott år efter år som kostar oss andra miljarder, är rätt skevt
Citera
2026-06-17, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katki
Idioten Åkesson säger ju också att han tycker att man stått upp för detta även denna pågående mandatperiod. Ingen annan tycker nog det som man slaktat välfärden, trygghetssystemen och a-kassan. Det ska man fortsätta med, att försvara dessa genom att slakta dom, uppenbarligen.

Men det är vad han påstår. Noll verklighetsförankring.
Hur har man ”slaktat” välfärdssystemen?? Tex bostadsbidragen har ju höjts.
Citera
2026-06-17, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Är det därför vi har hastighetsbegränsningar, för att skydda föraren från sig själv?
Nä, men den jag citerade nämnde endast fortkörningsböter, inte böter för att ha orsakat nån trafikolycka.
Citera
2026-06-17, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Vem kommer åt bostadsbidrag, unga och ensamstående med barn? Långtidsarbetslösa och sjuka vuxna kommer inte åt dem. Ni unga tror att allt finns för alla bara för att ni får allt gratis. Liksom att ni får jobb för att er arbetsgivare får halva er lön betald av staten. M hjälper bara rika och SD hjälper M i sin tur.
Senast redigerad av KamratBlue 2026-06-17 kl. 14:03.
Citera
2026-06-17, 14:06
Medlem
Citat:

Halkar hela tiden efter. Därtill hela tiden försämringar av trygghetssystemen. Slakten av akassan ska vi inte tala om. Som m vill slakta ännu mer och sd tycker man försvarat bra året som gått
Citera
2026-06-17, 14:09
Medlem
Citat:
Kan göra ja, men du nämner endast att köra gör fort, inget om de fall som faktiskt leder till olyckor. Att jämföra en vanlig fortkörning med bidragsbrott år efter år som kostar oss andra miljarder, är rätt skevt

Vem som får miljarder felaktigt i försörjningsstöd eller akassa finns nog bara i din sjuka skalle.

Det är propaganda det där. Dumheter. Slösas på så mycket uppenbart, att slå på sjuka, fattiga, hemlösa, arbetslösa är bara vidrigt och dumheter. Granska uppåt där mest pengar finns, inte på den absoluta botten där allra minst pengar finns. Fegt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in