2026-06-17, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Kan göra ja, men du nämner endast att köra gör fort, inget om de fall som faktiskt leder till olyckor. Att jämföra en vanlig fortkörning med bidragsbrott år efter år som kostar oss andra miljarder, är rätt skevt
Tycker du att det är ok att riskera andras liv så länge som det inte händer någon faktisk olycka?
Citera
2026-06-17, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Tycker du att det är ok att riskera andras liv så länge som det inte händer någon faktisk olycka?
Men snälla, det har jag aldrig skrivit. Jag invände mot att du jämställde fortkörning med bidragsbrott av utlänningar.
Citera
2026-06-17, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katki
Halkar hela tiden efter. Därtill hela tiden försämringar av trygghetssystemen. Slakten av akassan ska vi inte tala om. Som m vill slakta ännu mer och sd tycker man försvarat bra året som gått
Halkar efter?? Många bidrag, tex soc har höjts i takt med inflationen, mer än många löner. Och när vi importerat halva världen måste vi skära ner nånstans också(a kassan)
Citera
2026-06-17, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katki
Vem som får miljarder felaktigt i försörjningsstöd eller akassa finns nog bara i din sjuka skalle.

Det är propaganda det där. Dumheter. Slösas på så mycket uppenbart, att slå på sjuka, fattiga, hemlösa, arbetslösa är bara vidrigt och dumheter. Granska uppåt där mest pengar finns, inte på den absoluta botten där allra minst pengar finns. Fegt.
Idiot, har du hört talas om tex fusk med assistans? Det blir enorma summor varje år, kostnaderna för detta har ökat från ett par miljarder i början på 2000 talet till 20-30 nu..(i takt med invandringen) och åklagare bedömer att hälften, HÄLFTEN, av all utbetald assistansersättning är rent fusk. Läs på.
Citera
2026-06-17, 16:09
Medlem
Citat:
Men snälla, det har jag aldrig skrivit. Jag invände mot att du jämställde fortkörning med bidragsbrott av utlänningar.
Det var du själv som skrev detta

Citat:
Eftersom bidragsbrott är kriminellt så är det du påstår(att 99 procent av invandrarna inte skulle vara ”kriminella”) ren bullshit.

Om vi tar din definition av kriminell, som verkar vara "har begått ett brott" så är det ytterst ovanligt att inte vara kriminell. Men tydligen verkar det inte gälla alla brott. Du kanske kan vara mer specifik?

Och hur ser du på någon som cyklar utan lyse, och att det resulterar i en faktisk olycka? Betraktar du cyklisten som kriminell då?

Det är ju för övrigt intressant att du säger "jämställde fortkörning med bidragsbrott av utlänningar" istället för bara "jämställde fortkörning med bidragsbrott" men jag gissar att det är kärnan i din agenda...
Senast redigerad av KamerunHunter 2026-06-17 kl. 16:41.
Citera
2026-06-17, 16:14
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bioacc
Vill minnas att det var mycket väsen om AfS sist också. Fb är som många vet en besynnerlig bubbla, i synnerhet på underforumet för politik. Med det sagt gissar jag att många SD-väljare var sjukt naiva förra gången och missbedömde grovt vilken effekt Kristerssons politik skulle ha på deras liv, och att deras förtvivlan nu förstärks väldigt fint när de stämmer in i samma kör som ÖP/AfS. Lol.

Men jag räknar inte ut högern i detta val heller, även om det ser nattsvart ut i opinionen. Anledningen är relativt självklar då en välgödd medelklass har kunnat avancera förhållandevis ostört trots allt stök i omvärlden. Lite cyniskt kan man konstatera att eftersom förfallet inte syns i deras direkta omgivning går det utmärkt att ignorera, och därmed kan de även denna gång känna sig trygga med att rösta på det parti de alltid har gjort - en större förändring önskas ju inte egentligen. De är bara glada om politikens duster och dilemman puttrar på osynligt bland dilettanterna i bakgrunden. Så jag går lite mot strömmen här och avfärdar inte deras möjligheter på rak arm - de har absolut en chans att bibehålla status quo och plocka hem årets teaterspel.

Det finns dock en stor, stor ironi i detta. De borgerliga väljare som röstar som de alltid gjort försvarar i praktiken en arbetslinjelogik vars ekonomiska fundament just nu urholkas av automatiseringen. Det syns visserligen inte i deras närmiljö ännu - precis som förfallet knappt gör det - men det förändrar självfallet inte att de högerblivna är på väg att rösta för en modell som snabbt eroderar under fötterna på dem. Om naiviteten förra valet handlade om att missbedöma vad Kristerssons lag skulle göra för deras liv på kort sikt, riskerar en upprepning i höst att bli störtomöjlig att korrigera 2030.

Angående A-kassan så är det ändå konstigt att högerväljare och just SD-väljare tycker det är fel att försämra eller egentligen ställa högre krav på den arbetslöse då man samtidigt är sur på att invandrare suger bidrag utan motkrav.
Citera
2026-06-17, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Det var du själv som skrev detta

Om vi tar din definition av kriminell, som verkar vara "har begått ett brott" så är det ytterst ovanligt att inte vara kriminell. Men tydligen verkar det inte gälla alla brott. Du kanske kan vara mer specifik?

Och hur ser du på någon som cyklar utan lyse, och att det resulterar i en faktisk olycka? Betraktar du cyklisten som kriminell då?

Det är ju för övrigt intressant att du säger "jämställde fortkörning med bidragsbrott av utlänningar" istället för bara "jämställde fortkörning med bidragsbrott" men jag gissar att det är kärnan i din agenda...
Herregud, jag citerade en person som påstod att 99 procent av invandrarna inte var kriminella, därför är det bidragsbrott begångna av just invandrare vi diskuterar.
Att du sen jämförde med fortkörning får stå för dig.
Citera
2026-06-17, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Angående A-kassan så är det ändå konstigt att högerväljare och just SD-väljare tycker det är fel att försämra eller egentligen ställa högre krav på den arbetslöse då man samtidigt är sur på att invandrare suger bidrag utan motkrav.
Att du ens undrar är mer förvånande.
Utan SDs tidigare välfärdslöften hade inte så många röstat på SD.
Nu blev det ett par araber mindre men desto fler Indier kommer och försämrad välfärd för vanligt folk.

Det som jag och många SD väljare och andra kritiserar är inte själva A-kassan utan den extrema sänkningen till långtidsarbetslösa.
Många av dom SD väljare.
Det drabbar främst äldre etniska svenska arbetslösa och handikappade.
Samtidigt röstar SD ja till skattesänkningar som mest gynnar dom med högst inkomst och mer Rut och Rot.
Det går inte ihop om man när som SD påstår att man värnar om välfärden.
Citera
2026-06-17, 19:58
Medlem
Citat:
Herregud, jag citerade en person som påstod att 99 procent av invandrarna inte var kriminella, därför är det bidragsbrott begångna av just invandrare vi diskuterar.
Att du sen jämförde med fortkörning får stå för dig.
Och just därför undrar jag vad din definition av kriminell är, men du verkar inte vilja komma med en förklaring till det. Lite små bidragsbrott är verkligen inget som gör att jag skulle kalla någon för kriminell. Har flera kompisar som är sambos, men som under studenttiden skrev sig som inneboende för att kunna få bostadsbidrag.

Någon som säger att 99% av <valfri grupp> inte är kriminella menar förmodligen att de inte håller på och rånar folk, pysslar med bilstölder eller storskaligt skattefiffel.
Citera
2026-06-17, 19:59
Medlem
Citat:
Halkar efter?? Många bidrag, tex soc har höjts i takt med inflationen, mer än många löner. Och när vi importerat halva världen måste vi skära ner nånstans också(a kassan)

Inbilla dig det du. Om det är så oerhört förmånligt med försörjningsstöd så kanske du skulle prova att leva på ett par tusen för överlevnad samtidigt som du hela tiden trakasseras och hotas att det ska dras in. Samtidigt ska du söka massor av jobb, kontrolleras, skicka in hur mycket papper som helst varje månad, visa bankkontot varje månad, jobba heltid på slavjobb osv. Du är ju extremt okunnig om du tror det är förmånligt och sitter och förfasas och är avundsjuk på denna extremt dåliga situation. Men du vet ju inte vad du pratar om, det kan alla insatta se själva.

Att du vill slakta välfärden, trygghetssystemen och akassan samtidigt som du skyller på invandrare och gängkriminella är typiskt, men er skitpolitik drabbar alla och slår brett, det drabbar främst svenskar med sämre förutsättningar. Du är väl så korkad att du gillar övervakningen och kontrollen av alla också, med samma korkade svepskäl. Vilken sorglig jävel du är. Önskar dig allt ont så kanske du inser verkligheten andra drabbas av.
Citera
2026-06-17, 20:01
Medlem
Pinoputchins avatar
Jimmie måste fan få lite större pung snart...
Citera
2026-06-17, 20:06
Medlem
Sd är ju helt skamlösa.i 4 års tid har de hjälpt borgarna att rösta igenom mörkblå ekonomisk politik som pissar på sjuka och långtidsarbetslösa svenskar. Många som blivit av med jobbet pga nerdragningar och har svårt hitta nytt pga skyhög arbetslöshet (Sd understödjer dessutom en politik som spär på arbetslöshet i en nedåtgående spiral; minskad efterfrågan hos stora grupper,nerdragningar I offentlig sektor,uteblivna investeringar etc)och åldersdiskriminering ska nu leva på 6000 kr. Och så några få månader innan valet kommer Sd på att de ska låta som ett parti för arbetarklassen och låtsas vara opposition mot Moderaternas välfärdsslakt. Trovärdighet noll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in