2026-06-17, 07:38
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Ingen aning, men Albert Speer såg ju bra ut, eller?

Göring också när han var ung, han såg ut som Siegfried (en hjältegestalt i Wagners operor och gamla tyska epos).
Citera
2026-06-17, 07:39
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det kanske är så - om det nu stämmer att nazistkvinnorna är feta och oattraktiva, vilket jag inte vet - att en viss sorts problemfyllda människor dras till extremerna. Och att det egentligen bara är en slump vilken extremism de möter först, som drar dem in i sin förenklade världsbild.
Eftersom allt annat är tvärtom i världen idag, så ser jag det inte alls som orimligt. Vänsterkvinnorna har bara inte förstått det själv ännu.
Citera
2026-06-17, 07:40
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Det kanske är så - om det nu stämmer att nazistkvinnorna är feta och oattraktiva, vilket jag inte vet - att en viss sorts problemfyllda människor dras till extremerna. Och att det egentligen bara är en slump vilken extremism de möter först, som drar dem in i sin förenklade världsbild.
Men är det verkligen en förenklad världsbild som de dras in i. Är det inte i en mera komplex världsbild? Jag menar, den förenklade världsbilden köps väl mera lättvindigt av den okunniga stora massan, eller?
Citera
2026-06-17, 07:42
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Göring också när han var ung, han såg ut som Siegfried (en hjältegestalt i Wagners operor och gamla tyska epos).
Jo, det har du rätt i. Sedan så såg ju medelålders Der Führer bra ut också, tycker iaf jag.
Citera
2026-06-17, 07:46
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Men är det verkligen en förenklad världsbild som de dras in i. Är det inte i en mera komplex världsbild? Jag menar, den förenklade världsbilden köps väl mera lättvindigt av den okunniga stora massan, eller?

Som Pripps skrev ovan: allting är tvärtom i världen nu...

Sedan är det också så, att har man uppnått lite erfarenhet och mognad, så fattar man att det inte finns något enda guldkoncept som leder till ett lyckorike för massorna... Det kommer alltid att vara svårt att hålla ihop samhällen, och livet kommer alltid att vara en kamp för de flesta, oavsett om det är den lilla röda boken (Mao), den lilla gröna boken (Khadaffi) eller Mein Kampf (Hitler, för dem som inte vet) som gäller just där och då.
Citera
2026-06-17, 07:53
Medlem
Citat:
Jag vet inte ens vad det finns för kvinnliga nazister, har du några bildbevis på vad du påstår? Har man BDM som ideal så borde man väl hålla sig i form?

Annars är det en känd sak att vänsterkvinnor nästan alltid är fula och feta, med osund hy, nosringar, tatueringar, konstiga hårfärger o.s.v..
Tror inte heller jag nånsin sett en kvinnlig nazist. Men extremvänsterns tjejer beskrev du bra. Glömde bara att de oftast har en cigg i käften.
Citera
2026-06-17, 07:57
Medlem
Citat:
Att tro att alla problem försvinner om Sverige blir helvitt igen, och att ens tro att det är möjligt är att ha en förenklad världsbild.
Citera
2026-06-17, 08:01
Medlem
Därför att det finns inga bittra och hatiska kvinnor som samtidigt är attraktiva. Spelar ingen roll om det är kvinnliga mobbare som fryser ut andra kvinnor, vänster-terrorister eller nynazister. Kvinnor som mår bra är attraktiva och de bryr sig om dem omkring sig, de viger inte sitt liv åt hat eller intriger.
Citera
2026-06-17, 08:17
Medlem
Jag skulle vilja ha några exempel.
Har vi ens några nazister kvinnor som män?
Jag kollar inte på propaganda TV längre men vad jag kan minnas har vi väl inga NAZISTER i vårt land eller?
Är det NMR som räknas som det eller vad?

MEN jag har ju sett demonstrationer där vänsterfolket har en gemensam look. Lila hår, oattraktiva kläder, killar med nagellack, piercing tatueringar och allmänt trashigt utseende. De utmärker sig grovt ifrån normaliteten hur människor i ett köpcentrum ser ut.
Men då är ju skillnaden vart detta köpcentrum är. Kolla Skärholmens Centrum mot Lidingö Centrum.
Helt annan stil. Men det är ju människans flockbeteende som lyser igenom.
Ingen människa är ju automatiskt bättre än någon annan på grund av utseendet. Det är karaktären och uppförandet som räknas mer än hur kroppen är formad.
Citera
2026-06-17, 08:22
Medlem
santos_devilles avatar
Killanalys!

Fula och feta människor vill tillhöra populära grupper som yngre. Eftersom dom inte har utseendet att luta sig mot måste dom synas och höras mycket. Gruppen stör sig och fryser ut den fula. Den fula människan anser att hon blir utfryst för att hon är fet och ful och blir uppfångad av en grupp människor som kan utnyttja denna feta fula person som ständigt letar uppmärksamhet och gör allt för att passa in.

Men det gäller ju även extremvänstern.
Citera
2026-06-17, 08:32
Medlem
Förstår att det måste vara en grym besvikelse om man blivit nazist för att man vill skaffa dig en dam och möts av detta.
Citera
2026-06-17, 08:32
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vensterbliven
Jag skulle våga påstå att 95% av kvinnliga nazister som varit öppet aktiva i Sverige under de senaste 25 åren har varit överviktiga och/eller objektivt oattraktiva.

Hur kommer sig detta egentligen?
Vad har du för exempel på aktiva kvinnliga nazister? Jag kan inte dra mig till minnes någon mer än hon den där tanten som är nästan 100 år. Så hon kanske inte är attraktiv rent utseendemässigt i jämförelse med yngre skönhetsdrottningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in