2026-06-17, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
Nu till det oförklarliga, hon skall göra ngt med SVT? Herregud hon är ju outhärdlig framför kameran och sedan artikulerar hon som om lyssnare och publik är förståndshandikappade och hörselskadade!!!Men men, vem kollar på SVT

Nej jag håller med, tycker det är jättekonstigt att hon får utrymme där! Det är väl en allmän sanning att hon är tillgjord och störig framför kameran, det tycker även mina föräldrar tex. Och de har aldrig läst en blogg hehe. Känns dessutom som att hon alltid fått kritik i recensioner och krönikor, typ att annars rätt klarsynta inslag blivit nedgeggade av Elsas trippande och posande.
Citera
2026-06-17, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatever1234
"Först frukost. Macka på Livs goda livets bröd, lagrad goudaost och slanggurka, ekologisk grape och ägg från Svedjan."

Viktigt att berätta för alla att grapefrukten är ekologisk, vart äggen är ifrån och att osten är lagrad. Är det någon som har frågat "VAD ÄR DET FÖR GRAPEFRUKT? Måste få veta!!"
Nej, men det är reklam som hon får betalt för! Hoppas bara hon inte glömmer att deklarera och skatta för pengarna.
Citera
2026-06-17, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misirlouie
Nej jag håller med, tycker det är jättekonstigt att hon får utrymme där! Det är väl en allmän sanning att hon är tillgjord och störig framför kameran, det tycker även mina föräldrar tex. Och de har aldrig läst en blogg hehe. Känns dessutom som att hon alltid fått kritik i recensioner och krönikor, typ att annars rätt klarsynta inslag blivit nedgeggade av Elsas trippande och posande.

Ja, och förr hade hon väl ändå nån slags ambition, nu vill hon ju bara visa upp sig. Herregud, kan bara föreställa mig resultatet.
Citera
2026-06-17, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avocado88
hon kände ju till ordet iaf, det måste man ge henne, men det kanske finns en förklaring till det. är även lite komiskt när hon kallar element för radiatorer, det var ungefär som när jag hörde nån annan kalla dagbok för journal, det blir lite konstigt hehe.
Radiator är ju fackterm en för element. Min uppfattning är att hon använder vissa ord för att verka kunnig o påläst. Men det är helt inkonsekvent och spricker när hon har noll koll på andra basic begrepp.
Citera
2026-06-17, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
Nu till det oförklarliga, hon skall göra ngt med SVT? Herregud hon är ju outhärdlig framför kameran och sedan artikulerar hon som om lyssnare och publik är förståndshandikappade och hörselskadade!!!Men men, vem kollar på SVT
Hon är så sjukt nöjd och stolt när hon får jobb utöver bloggen.
Citera
2026-06-17, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Radiator är ju fackterm en för element. Min uppfattning är att hon använder vissa ord för att verka kunnig o påläst. Men det är helt inkonsekvent och spricker när hon har noll koll på andra basic begrepp.

Hon gör ju bara som hon ser och hör sina idoler göra. Elsa är bäst på att vara härmapa.
Citera
2026-06-17, 10:30
Medlem
Jag har så svårt för när hon är framför kameran tyvärr. Det är som att köra förbi en bilolycka.
Citera
2026-06-17, 11:43
Medlem
Tycker att Elsa verkar väldigt gullig, men den här Arla-reklamen blir bara för mycket. Känns också så low effort att hon och Sofias variant är nästan likadana? Mm, barndom, lång frukost, färska bär …

Sofia: får frukost ens vara så här god och härlig!? Alltså ja för om inte på sommaren så när?

Elsa: får frukost vara så här gott? Ja, det är ju sommar!

Fattar att det är Arla som vill att de ska säga så men ändå. Gud vad jag stör mig på hela influencer-grejen. Pratade de inte i något avsnitt av podden om att Sofia ju inte är influencer längre utan ”vanlig”, alltså sjuksköterska? Ändå är det ungefär lika mycket reklam för t ex Eucerin och Mantle som tidigare.
Citera
2026-06-17, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intig
Jag har så svårt för när hon är framför kameran tyvärr. Det är som att köra förbi en bilolycka.

Ja som i Arla-samarbetet nu.. hon njuter SÅ av sötad yoghurt och mjölk lol. Men har även börjat med en vänare röst senaste tiden, a la Sofia, så hon försöker ju hehe. Obs avskyr dock den väna erotiska rösten hos Sofia, blir typ äcklad
Senast redigerad av frimlov 2026-06-17 kl. 11:47.
Citera
2026-06-17, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
Ja som i Arla-samarbetet nu.. hon njuter SÅ av sötad yoghurt och mjölk lol. Men har även börjat med en vänare röst senaste tiden, a la Sofia, så hon försöker ju hehe. Obs avskyr dock den väna erotiska rösten hos Sofia, blir typ äcklad
Fy f_n för Arla-reklamen! Är det sånt där hon kallar "nytt och spännande jobb"!?
Citera
2026-06-17, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov

Visst är bebisrösten äcklig, på båda, ryser varje gång! Ej sexigt, bara äckligt.
Citera
2026-06-17, 15:26
Medlem
Copaibas avatar
Jag är ny i tråden. Inte följt henne så mycket men reagerade för nåt år sen eller två hur annorlunda hon såg ut.

Jag är kvinna, feminist, vill inte racka ner på andra kvinnor

men

JAG TÅL HENNE INTE.

Asså maken till ytligt identitetsskapande - allt via konsumtion på ett eller annat sätt, illa dold body checking, noll djup. Herre min skapare. Hennes blogg kommer upp på min Google Chrome ni vet som läsförslag utifrån algoritmer, och jag kollar då ibland så då fortsätter det komma upp. Såg nåt nu om den här veckan genom åren och alla fastighetsköp och sälj, nån helt "okommenterad" kort rad om depression något år, antagligen för att poängtera för såna surkärringar som jag att allt inte är ytligt och lätt för henne 🥴

Brukar sällan bli så triggad men tror det är just bristen på självdistans, förljugenhet (2nd hand, ekologiskt men mängder av konsumtion renovering resor osv), ytligheten som på nåt sätt förkläs till djup och äkthet typ åh, bröd bakat på mjöl från kvarnen i närheten. Läste Blondinbella en del när jag var yngre, verkligen långt från mig politiskt, värderingsmässigt osv, men stör mig inte på henne på det sättet för hon har en mer sammanhängande 'ideologi', ja hon reser och shoppar och är ytlig men låtsas inget annat.

Hoppas på att hitta förståelse, god dialog och ilskna vänner i denna tråd 💓
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in