Citat:
Ursprungligen postat av
Sopkvastensskaft
Det är ju bara katastrof och idioti ha ha sovrummet i det rummet öht!
Elsa är ett konstigt vanedjur som vant sig vid sovrum på nedervåningen i det gamla huset, och kan inte släppa detta i det nya huset. Det fattar väl vem som helst att de måste ha vardagsrummet där. Absolut INGEN kommer orka sitta på de där obekväma bänkarna och stolarna i köket, utan det naturliga vore att kunna röra sig mellan kök och vardagsrum på nedre plan. Dessutom, ska barnet sova (förhoppningsvis innan de vuxna går till sängs) blir han ju störd om man sitter och pratar/skrattar/dricker vin osv i vardagsrummet utanför hans rum.
Jag tror folk kommer hänga i sovrummet som om det var ett vardagsrum. Sitta i sängen och på golvet. Sänghäng verkar ju vara en grej i hennes krets. Sandra Beijer har haft många fester i sin säng. Och jag tror det är precis så Elsa vill ha det. ”Vardagsrummet” där uppe är ju snarast ett extra barnrum för tv-spel och häng med ungens kompisar om det regnar.
Sen är ju huset över huvud taget rätt mörkt med låg takhöjd så jag tror tanken är att vara ute i den lummiga trädgården när man har gäster.
I mitt eget sommarhus och de flesta andras jag besökt är vi inte inne över huvud taget när vi har/är gäster på sommaren. Förutom när man sover då. Annars är man ute hela tiden på verandan, i trädgården eller på båten etc. Så jag förstår henne, onödigt med ett ”vardagsrum” i ett sommarhus. Man umgås i köket, vid grillen, i hammocken, vid vattnet och i trädgården.