2026-06-16, 21:44
Medlem
Också Utbud Och Efterfrågan, Light Läsk Har Blivit Godare.
Citera
2026-06-16, 21:45
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Det är väl bra om dom gör den äckligare. Rent gift att dricka.

Sant, läsk var något som mycket aktivt gjorde vänner jag kände rejält tjocka och sjuka. Mindre läsk är bra!
Citera
2026-06-16, 22:01
Medlem
Ferhs avatar
Vill man ha Fanta som går att dricka så får man numera importera det från utlandet. I Sverige så är alla smaker odrickbara och äckliga.
Citera
2026-06-16, 22:08
Medlem
Har noterat denna trend också. Även Max, IKEA med fler gör likadant.

Självklart är sötningsmedel helt enkelt billigare, bättre är det knappast om man inte konsumerar stora mängder. Tycker både smaken blir sämre och hälsan riskeras.

Alternativ som jag hittat är framför allt fanta exotic samt Lidls motsvarande fanta alternativ som är förvånansvärt bra per krona.
Citera
2026-06-16, 22:14
Medlem
TACK!
Jag var länge en fantaälskare som drack fanta alldeles för mycket. Plötsligt en dag för något (kanske några?) år sedan smakade den rent skit. Försökt flera gånger efter det men smakade lika illa varje gång.
INGEN i min närhet har trott mig när jag tog upp hur fantan blivit helt förstörd.
Nu fick jag svaret! Får nästan ståfräs!

Zingo är den nya fantan om någon är i min sits. Den är än så länge god,
Citera
2026-06-16, 22:22
Medlem
Skyggedanss avatar
Ja det är för jävla dåligt. Alla vet att zero och diet är för tjockisar. Vill inte att folk tror jag är smygtjock. Nej tack. Socker ska det vara. Vill ha mina 200 kalorier och 34 mg koffein annars får det vara.
Citera
2026-06-16, 22:28
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Jag skulle handla lite Fanta och göra en god Fanta-sås som man kan ha till grillat kött etc (ungefär Creme fraiche, majonäs, örter, kryddor, Fanta)

När jag kommer till min Coop så finns där bara Fanta Zero???? Va i helvete, jag vill ju ha med socker.

Kollar lite mer och hittar en annan burk. Fanta ”Low Calorie”, som består av socker OCH sötningsmedel???

Dom hade ingen vanlig Fanta med vanligt socker.

När fan blev lightläsk den nya standarden?
För att man blir FET av socker
Citera
2026-06-16, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
För att man blir FET av socker
Ja överdrivet intag ja.

Jag som dricker läsk kanske 5ggr om året vill då ha socker när jag dricker det. Inte nå jävla kemikalieskit
Citera
2026-06-16, 22:30
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ja överdrivet intag ja.

Jag som dricker läsk kanske 5ggr om året vill då ha socker när jag dricker det. Inte nå jävla kemikalieskit
Det ska vara zero. Fattar du?
Citera
2026-06-16, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Det ska vara zero. Fattar du?
Du får väl dricka vad du vill.

Men jag tycker det är extremt dåligt att du och dina gelikars dåliga smak går ut över mig då producenten slutar med socker i sin Fanta för såna som du dricker råttgiftet med glädje. Det är rent ut sagt förjävligt! Det är ungefär som att jag får betala högre pris på ICA för att det snattas. Eller att jag får betala högre sophanteringsavgift för att folk inte kan bete sig på återvinningen.

Det jag försöker säga är att Zero är för nollor och WTs som saknar god smak.
Citera
2026-06-16, 22:47
Medlem
BernardLoutres avatar
Det väl bara att ta en vanlig apelsin och pressa. Jag brukar göra det och blanda med lite bubbel från Sodastreamern. Både nyttigare och godare. Annars, som någon påpekade, så Pellegrino god läsk. Den med citron är riktigt god.
Citera
2026-06-16, 22:50
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Jag skulle handla lite Fanta och göra en god Fanta-sås som man kan ha till grillat kött etc (ungefär Creme fraiche, majonäs, örter, kryddor, Fanta)

När jag kommer till min Coop så finns där bara Fanta Zero???? Va i helvete, jag vill ju ha med socker.

Kollar lite mer och hittar en annan burk. Fanta ”Low Calorie”, som består av socker OCH sötningsmedel???

Dom hade ingen vanlig Fanta med vanligt socker.

När fan blev lightläsk den nya standarden?

Det värsta med sötningsmedel är att det är ju mycket sötare än vanligt sockerläsk. Visst det är säkert bättre för överviktiga men det kanske ger cancer i längden

Edit: om 20 år så kanske kommer de på att det inte var så bra. Som rökningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in