2024-02-13, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
https://blog.hubspot.com/website/flush-dns

Att det skall behöva vara så mycket krångel för att komma förbi captcha som är en säkerhetsspärr som de tvingar en gå igenom. Hur skall alla gamlingar och liknande som inte kan pilla runt såhär.
Värdelöst.
Citera
2024-02-13, 01:47
Medlem
Startade om datorn. Inne nu. Behövde inte välja rättvänd elefant heller.
Citera
2024-02-13, 04:11
Medlem
Man stänger av sin VPN och laddar om sidan.
Citera
2024-02-13, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinkelSleep
Man stänger av sin VPN och laddar om sidan.

Löst nu, se tidigare inlägg, men nä testade det, funkade inte.
Citera
2026-03-30, 10:47
Avslutad
Captcha
Även Flashbacks plattform är nerlusad med denna funktion, härlig utveckling som kommer o går.
Citera
2026-06-10, 06:01
Avslutad
Jag får våg efter våg med captcha när jag ska skriva ett inlägg här på flashback. Vet inte hur jag ska komma runt det?
Citera
2026-06-10, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Ibland bestämmer sig CAPTCHA att man inte ska komma vidare, ofta för att man använder en VPN-IP-adress som den anser är olämplig för att den använts till en massa dumheter(av andra än du).
Det är oftast jävligt uppenbart när CAPTCHA sätter ett jättenej på att man ska komma vidare, för då får man upp bilder på stora saker i närbild, tex en bild på en motorcykel där den upptar nästan hela bilden, eller likadant med en brandpost, buss, cykel eller trafikljus. Och man kan klicka ihjäl sig, man kommer bara till nästa närbild på något, och sedan nästa i all evighet.
Får man upp bilder med stora saker är det lika bra att lägga ner att försöka, för då är det lönlöst.

Det går oftast om man gör dem tillräckligt många gånger, men ja de följer ingen specifik logik. De verka även medvetet gjort det till en definition sak om vad som ska räknas in som exempelvis motorcykel, ska den där millimeter delen av däcken räknas med, ska skuggan räknas med, ska den som åker räknas med etc. Men oavsett vilken logik man använder sig av så funkar den bara på random tillsynes.
Citera
2026-06-16, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totalen
Captcha
Även Flashbacks plattform är nerlusad med denna funktion, härlig utveckling som kommer o går.

Citat:
Ursprungligen postat av PablitusX
Jag får våg efter våg med captcha när jag ska skriva ett inlägg här på flashback. Vet inte hur jag ska komma runt det?
Tänkte starta en tråd angående detta. Jag är ny här och stör mig som fanken på att jag måste göra 5-15 captchas innan mitt inlägg publiceras.
Vet inte om det har att göra med att jag använder mig av Brave med många integritetsinställningar för min fördel.
Det får ju mig helt enkelt att vilja posta mindre. Det är väl kanske bara en bra sak då det blir mindre ordbajsade.
Nu får vi se hur många gånger jag behöver göra en captcha för detta inlägg... Edit: Det blev 13 gånger, varav en gång blev det "försök igen".
Citera
2026-06-16, 18:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Murmuration
Tänkte starta en tråd angående detta. Jag är ny här och stör mig som fanken på att jag måste göra 5-15 captchas innan mitt inlägg publiceras.
Vet inte om det har att göra med att jag använder mig av Brave med många integritetsinställningar för min fördel.
Det får ju mig helt enkelt att vilja posta mindre. Det är väl kanske bara en bra sak då det blir mindre ordbajsade.
Nu får vi se hur många gånger jag behöver göra en captcha för detta inlägg... Edit: Det blev 13 gånger, varav en gång blev det "försök igen".
Yes Brave här också. Jag hade detta de första halvdussinet eller så inlägg men efter det har det tack och lov upphört. Jag försökte starta en tråd angående detta i delforumet klagomål & kritik men hade inte behörighet att göra det. Men som sagt så har det upphört nu.
Citera
2026-06-16, 21:32
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Bara som konstaterande så är ändå captcha oändligt mycket bättre än Cloudflares nekande och endless loop utan att man ens får chansen att bevisa att man är en människa hur många gånger man än kryssar i rutan.

Så var försiktiga när ni klagar på captchas. Alternativet är värre. Mycket värre.
Citera
2026-07-28, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PablitusX
Yes Brave här också. Jag hade detta de första halvdussinet eller så inlägg men efter det har det tack och lov upphört. Jag försökte starta en tråd angående detta i delforumet klagomål & kritik men hade inte behörighet att göra det. Men som sagt så har det upphört nu.

Tack för ledtråden, hamnar i något jävla evighetshjul och jag har lite kass syn så gryniga bilder blir fan jobbigt alltså.
Citera
2026-07-28, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Bara som konstaterande så är ändå captcha oändligt mycket bättre än Cloudflares nekande och endless loop utan att man ens får chansen att bevisa att man är en människa hur många gånger man än kryssar i rutan.

Så var försiktiga när ni klagar på captchas. Alternativet är värre. Mycket värre.

Känns som att det implementerats av en crackrökande gorilla som senast jobbade med webbutveckling 2005.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in