Citat:
Ursprungligen postat av
Imorgonkanske
Fria från honom för evigt? Skämtar du? Han har fullständigt förstört deras liv och utsatt dem för ett av de värsta trauman som en människa kan uppleva. OM döttrarna klarar sig utan några som helst men (det får man verkligen hoppas) så kanske, kanske de så småningom kan gå vidare.
Pappan hade också bara kunnat acceptera situationen, gjort det bästa av den, svälja sin stolthet, sålt huset om han nu inte hade haft råd att bo kvar där. Stannat kvar i Sverige och bott i boende han haft råd med och fått träffa sina döttrar eller flyttat tillbaka till NZ. Flickorna kunnat besöka honom och sina farföräldrar några veckor om året. Han hade så många alternativ. Han hade också kunnat söka hjälp.
Men nej, den här pappans ego var allt för skört, så det kunde han inte tänka sig. Istället valde han att fördärva livet för tre människor som han har sagt sitt älska. Så sjukt. Kräks. 🤮
Finns inga som helst förmildrande omständigheter för hans agerande.
Nu var det ju inte så att jag skrev att det fanns några förmildrande omständigheter till hans avskyvärda handlingar, läs vad andra skriver och ha lite ödmjukhet.
Och jag skrev att det enda som kan innehålla en strimma ljus i den här historien (om alla överlever) är att de inte behöver vara rädda för att pappans fängelsestraff inte blir livstid på riktigt, att han får permission, att han försöker få kontakt. Det kommer ju aldrig mer att ske, han är död. Det menade jag med att de är "fria"
Att alla inblandade går med livslånga trauman, aldrig kommer att komma över det här osv, det är ju helt självskrivet. Men det tänker jag att alla förstår, och ingen behöver påpeka det.