2026-06-16, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riktigamannen95
Ingen med information om hur det går för flickorna?

Är från Alvesta själv och fick veta av en bekant idag att en av flickorna har vaknat. Håller tummarna för att det stämmer!
Citera
2026-06-16, 18:02
Medlem
riktigamannen95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nettan70
Betänketid 6 månader får man alltid om det finns omyndiga barn med i bilden.

I övrigt håller jag med. Att dra ut på det genom att överklaga och överklaga, bara det visar eftervåldet från hans sida.

Nej, om man bott isär i mer än två år och kan bevisa det behöver man inte ha betänketid även om det finns barn med i bilden.
Citera
2026-06-16, 18:04
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinili
Är från Alvesta själv och fick veta av en bekant idag att en av flickorna har vaknat. Håller tummarna för att det stämmer!

Vad bra, vaknat i alla fall. Men den andra flickan då?
Har Du ingen info om henne, skadeläge och liknande.

Vi är många här inne som vill veta hur det går för dem.
Vi är många som är bekymrade.
Citera
2026-06-16, 18:11
Medlem
Usch att ens överleva sånthär dåd utan bestående men händer ju inte. fy vad hemskt
Citera
2026-06-16, 18:23
Medlem
Jag jobbar i Alvesta och har idag fått info från 2 olika källor som oberoende av varann säger att flickorna har blivit skjutna med spikpistol. Varsin spik i nacken, och varsin i hjärtat. Jag hoppas verkligen att han såg till att söva ned dem först...
Citera
2026-06-16, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Vad bra, vaknat i alla fall. Men den andra flickan då?
Har Du ingen info om henne, skadeläge och liknande.

Vi är många här inne som vill veta hur det går för dem.
Vi är många som är bekymrade.

Jag förstår, känner detsamma. Har ingen vetskap om vem av flickorna det är som vaknat, men uppgiften om att det ska vara spikpistol i huvud och hjärta nämnde även min bekanta. Ännu en gång, om det nu stämmer, så ska båda blivit träffade i huvudet och en av de i hjärtat också. Tänker på flickorna så...

Av vad jag kan döma verkar det som man sprungit på varandra på ICA och på så sätt fått veta detta, så tror inte man gräver för mycket i det heller när man talar med en anhörig till flickorna.
Citera
2026-06-16, 18:43
Medlem
israelisinnocents avatar
Glada nyheter

Tror att man håller den svårare skadad nedsövd ett tag till?
Eller nån kunnig som kan förklara?

lite läsning
https://www.gu.se/forskning/linus-lilja-lakarens-prognoser-vid-hjartstopp-kan-paverkas-av-flera-faktorer-visar-ny-avhandling
https://omni.se/professor-kan-vara-sovd-sa-lange-det-behovs/a/R0V8r
Senast redigerad av israelisinnocent 2026-06-16 kl. 18:48.
Citera
2026-06-16, 18:51
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eloff79
Jag jobbar i Alvesta och har idag fått info från 2 olika källor som oberoende av varann säger att flickorna har blivit skjutna med spikpistol. Varsin spik i nacken, och varsin i hjärtat. Jag hoppas verkligen att han såg till att söva ned dem först...
Fy fan!

Undrar hur man ens överlever det... Så klart beror det på hur långt in spikarna har gått, men ändå... Fattar inte. Tyvärr lär det bli bestående men efteråt hursomhelst.
Citera
2026-06-16, 18:51
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ett MYCKET glädjande besked och hoppas att det stämmer.

Citat:

Ja det gör verkligen jag också.

Stämmer detta så är det verkligen ett mycket glädjande besked. Då får vi hoppas att den andra flickan också gör det.
Citera
2026-06-16, 18:52
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Citat:
Man kan ju bara hoppas på att dom var sövda, men tror inte det.
Då han anmälde det till polisen på förmiddagen kan man ju bara hoppas på att dom sov när han sköt dom med spikpistolen.
Men en vaknade nog av smällen när det första sköts med spikpistolen. Spikpistoler låter rätt högt.
Då han var snickare hade han nog kraftiga spikpistoler som kan ta nästan 10 cm långa spikar, oftast 9 cm.

Det här är så vidrigt så man mår illa. Hoppas innerligt att båda vaknar och inte får några men.
Citera
2026-06-16, 19:18
Medlem
barkeepers avatar
Lyckades han alltså ta livet av sig med en spikpistol? Det ska dels till en hel del beslutsamhet för det, och en hel del ”tur”
Citera
2026-06-16, 19:41
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Shit vad hemskt.

Detta med skillsmässor och den extrema kvinnomakten som finns här i idiotlandet tillför verkligen bara trauman. Till slut rann det över för gubben. Hon ville väl ha huset själv efter att han byggt det genom 14 timmar 7 dagar i veckan - arbetsdagar.
Senast redigerad av Oh-be-wan 2026-06-16 kl. 19:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in