2026-06-16, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Generösare?
Alltså fortsatt 100 000 invandrare per år, precis som 2025, 2024, 2023, 2022, 2021, 2020.. osv

30 000 fler invandrare per år 2023 än mot 2021 enligt Migrationsverkets statistik...
Citera
2026-06-16, 11:13
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbapappa2026
Vad då värre? Andersson har varit tydlig med att hon gillar Kristerssons kriminalpolitik. Det är ingen fråga om att det blir bättre eller värre kring det här. Nästa regering kommer bara bibehålla och normalisera det.

Normalisera? Med en ökad invandring?
Citera
2026-06-16, 11:16
Medlem
Twitterturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
30 000 fler invandrare per år 2023 än mot 2021 enligt Migrationsverkets statistik...
Ja, det är väl alla Foodora-ingenjörer från Pakistan som Tidö har importerat, plus deras familjer.
Citera
2026-06-16, 11:23
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Inte helt orimligt att opinionen svänger när fakta som dessa kommer fram under valdebatterna.

Den sittande regeringen har alltid en nackdel i ett val, de måste aktivt driva sina frågor. Det är alltid mycket svårare än att vara opposition och bara säga "Det blir bättre med oss". Problemet i detta fall är Maggan och C och MP och de är alla tre identiska från 2022 och vi vet alla att Sverige blivit bättre sedan dess.
Citera
2026-06-16, 11:24
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Ja, det är väl alla Foodora-ingenjörer från Pakistan som Tidö har importerat, plus deras familjer.
Nåja, själv äter jag indisk mat varje vecka och alla indiska restauranger jag behsöker har enbart indisk personal och det bor 30.000 indier i Sverige om jag minns rätt. Och det är inte en särskilt tärande grupp jämfört med MENA.

Ett Sverige utan äkta indisk mat är ett sämre land. Man kommer bara så långt på lappskojs.

Sverige är f.ö. inte ett bättre land med helsvenskar som kör foodora. På något sätt passar det bra att pakistaner gör detta jobb, svenskar är lite för lata långsamma och osociala.
Citera
2026-06-16, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Inte helt orimligt att opinionen svänger när fakta som dessa kommer fram under valdebatterna.

Den sittande regeringen har alltid en nackdel i ett val, de måste aktivt driva sina frågor. Det är alltid mycket svårare än att vara opposition och bara säga "Det blir bättre med oss". Problemet i detta fall är Maggan och C och MP och de är alla tre identiska från 2022 och vi vet alla att Sverige blivit bättre sedan dess.

Nåväl, i de allra flesta fall de senaste 60 åren har varje regering fått förtroende under minst två på varandra följande mandatperioder innan det blivit ett maktskifte. Det finns ett undantag och det är regeringen Bildt och nu lär vi få ett till undantag med regeringen Kristersson. Jag överlåter åt dig att lista ut vad den gemensamma nämnaren mellan dessa två undantag är...
Citera
2026-06-16, 12:01
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Nåväl, i de allra flesta fall de senaste 60 åren har varje regering fått förtroende under minst två på varandra följande mandatperioder innan det blivit ett maktskifte. Det finns ett undantag och det är regeringen Bildt och nu lär vi få ett till undantag med regeringen Kristersson. Jag överlåter åt dig att lista ut vad den gemensamma nämnaren mellan dessa två undantag är...
Bildt misslyckades kapitalt under sin era medans dagens regering lyckats med i princip allt de utlovat. Så din jämförelse haltar.

Jag kan faktiskt inte hitta ett enda skäl varför Höger-regeringen skulle röstas bort. Absolut allt har blivit bättre, utom arbetslösheten och den diskuteras väldigt lite. Så det ska bli spännande att följa valdebatterna.
Citera
2026-06-16, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Normalisera? Med en ökad invandring?

Källa på att Andersson förespråkar ökad invandring. Och då menar jag en riktig källa och inte någon oliktänkande politiker som hittar på det som ren skrämselpropaganda.

Andersson har upprepade gånger uttalat att hon inte vill göra migrationspolitiken mindre stram. Det hon däremot har sagt är att vi inte ska vara så snabba med att utvisa skötsamma ungdomar bara för att de blivit myndiga.
Citera
2026-06-16, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbapappa2026
Högerns fel att opinionen nu vänder till massinvandringens fördel igen. Högerns kontraproduktiva skitpolitik som bara skapar mediebrus att manipulera dumsvennes känslor med har gjort dumsvenne obstinat mer vänsterliberal igen.

Det är precis det här jag såg komma 2022 när högern vann. Vänstern tog bara semester för att komma tillbaka mer självgod och självrättfärdigad än någonsin tidigare och nu med ett höger-alibi som heter duga att skylla allt på i åratal framöver. Det är många som just nu redan jämför valet 2026 med valet 1994. Jag förutspådde redan 2022 att 2026 kommer bli ett nytt 1994.

Sådan är den liberala pedokratin. Högern är korrupt, korkad och kontraproduktiv. Vänstern får sedan leka hjälte och förklara bort allt på högerns idioti. Om och om igen.

Hade det aldrig blivit högerregering 2022 hade högern aldrig hållt på och implodera som den gör just nu. Det hade varit bättre om sossarna fått sitta kvar och ta mer skit och missnöje istället för att låta högern steppa upp och skjuta sig självt i ansiktet som högern alltid gör.

Högern representerar den lilla klicken rika. Har alltid varit kommer alltid vara så. Det spelar liksom ingen roll vilka gånger de suttit för vanligt folk (95% av befolkningen) röstar alltid bort rikemanspartierna till slut
Citera
2026-06-16, 12:05
Medlem
Citat:
Bildt misslyckades kapitalt under sin era medans dagens regering lyckats med i princip allt de utlovat. Så din jämförelse haltar.

Jag kan faktiskt inte hitta ett enda skäl varför Höger-regeringen skulle röstas bort. Absolut allt har blivit bättre, utom arbetslösheten och den diskuteras väldigt lite. Så det ska bli spännande att följa valdebatterna.

Om du inte är en höginkomsttagare så har det mesta snarare blivit sämre. Mat och boende har blivit dyrare, det är svårare än någonsin att ta sig in på bostadsmarknaden, klimatpolitiken, arbetslösheten, vårdköerna, statsskulden... listan på saker som inte blivit bättre är rätt så lång.
Citera
2026-06-16, 12:06
Avslutad
Citat:
Nåja, själv äter jag indisk mat varje vecka och alla indiska restauranger jag behsöker har enbart indisk personal och det bor 30.000 indier i Sverige om jag minns rätt. Och det är inte en särskilt tärande grupp jämfört med MENA.

Ett Sverige utan äkta indisk mat är ett sämre land. Man kommer bara så långt på lappskojs.

Sverige är f.ö. inte ett bättre land med helsvenskar som kör foodora. På något sätt passar det bra att pakistaner gör detta jobb, svenskar är lite för lata långsamma och osociala.

Problemet är att det inte är de bästa vi importerar utan snarare underklass och det gäller även MENA. Har själv inget emot import av medelklass från vare sig Indien el. MENA.

Tidö är inte optimala i detta sammanhang men med Tidö får vi mer av kompetensinvandring och med rödgröna får vi mer av analfabetsinvandring.
Citera
2026-06-16, 12:06
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Om du inte är en höginkomsttagare så har det mesta snarare blivit sämre. Mat och boende har blivit dyrare, det är svårare än någonsin att ta sig in på bostadsmarknaden, klimatpolitiken, arbetslösheten, vårdköerna, statsskulden... listan på saker som inte blivit bättre är rätt så lång.
Det är sant, jag är oberoende av pengar och ser inte inflationen. Men den är naturligtvis inte svensk utan global. Och den har slagit minst i Sverige av alla västländer och är värre i UK USA Australien m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in