2026-06-16, 10:24
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
(S), V, C & MP tackar er med öppna portar för massinvandring och höjd skatt. Hoppas ni är nöjda med er insats.

Frågor på det?
Citera
2026-06-16, 10:29
Medlem
Jag tycker det är intressant hur båda sidor påstår att fringe-partier (F!, kommunisterna till vänster; dina förslag till höger) är att ge en röst till motståndarens sida. Jag skulle ha större förståelse om man sa det i USA där det dikotoma politiska system i princip tvingar en att välja mellan två partier eller inget. Tycker inte alls det är lika självklart är i Sverige.
Citera
2026-06-16, 10:32
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Jag tycker det är intressant hur båda sidor påstår att fringe-partier (F!, kommunisterna till vänster; dina förslag till höger) är att ge en röst till motståndarens sida. Jag skulle ha större förståelse om man sa det i USA där det dikotoma politiska system i princip tvingar en att välja mellan två partier eller inget. Tycker inte alls det är lika självklart är i Sverige.

Varför är det inte självklart?
Citera
2026-06-16, 11:06
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
(S), V, C & MP tackar er med öppna portar för massinvandring och höjd skatt. Hoppas ni är nöjda med er insats.

Frågor på det?

Ditt uttalande är ju endast sant om den rödgröna-röran skulle få fler röster än tidö.
Citera
2026-06-16, 11:23
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Ditt uttalande är ju endast sant om den rödgröna-röran skulle få fler röster än tidö.

Vilket blir mer sannolikt ju fler röster MED, AfS, ÖP, etc, får av fåntrattar som tror att de röstar höger.
Senast redigerad av JacquesDuquesne 2026-06-16 kl. 11:33.
Citera
2026-06-16, 11:37
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Som tur är finns idiotiska Vänsterpartier som inte heller kommer in och synd att Feministiskt initiativ lagt av för de snodde ett tag 1-2% av rösterna från Vänster-blocket.

Nu i år blir det ju kris om inte L kommer in. Antagligen 3% Höger-röster i soptunnan vilket avgör valet och de borde göra en val-allians med KD.
Citera
2026-06-16, 11:40
Medlem
Vargunge1s avatar
Citat:

Frågor på det?
Jag röstar inte på en enhällig globalistisk 8-klöver som skänker bort åtskilliga miljarder till andra länder, eller lierar sig med Eu och dess överstatliga tyranni. Ambition Sverige får min röst...Och nej!!! Inga frågor på det
Citera
2026-06-16, 11:41
Medlem
Tänk om alla kunde förstå att om alla röstar på SD så får SD egen majoritet, vore inte det det smartigaste?
Citera
2026-06-16, 11:49
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargunge1
Jag röstar inte på en enhällig globalistisk 8-klöver som skänker bort åtskilliga miljarder till andra länder, eller lierar sig med Eu och dess överstatliga tyranni. Ambition Sverige får min röst...Och nej!!! Inga frågor på det

Du röstar alltså indirekt vänster och på ökad massinvandring. Bra jobbat.

Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Tänk om alla kunde förstå att om alla röstar på SD så får SD egen majoritet, vore inte det det smartigaste?

En röst på SD är en röst på Tidö men kommer inte L över spärren så blir alla röster på SD meningslösa.

"SD fixar Sverige."
Citera
2026-06-16, 11:55
Medlem
Citat:

Frågor på det?
Jag kan ytterligare upplysa dig om att röster på ett parti som inte vinner minst 4 % till riksdagen är bortkastade. Så nu vet du lite till!
Citera
2026-06-16, 11:57
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Precovery
Jag kan ytterligare upplysa dig om att röster på ett parti som inte vinner minst 4 % till riksdagen är bortkastade. Så nu vet du lite till!

Underförstått i TS men tack för info.
Citera
2026-06-16, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Som tur är finns idiotiska Vänsterpartier som inte heller kommer in och synd att Feministiskt initiativ lagt av för de snodde ett tag 1-2% av rösterna från Vänster-blocket

De har inte lagt av, de heter enbart Feministerna numera

https://feministerna.se/

Vid EU-valet 2024 var de en del av koalitionen Värdigt Liv Numera är de en del av ett annat samarbete vid namn Enad Röst som ställer upp i höst

https://data.val.se/val2026/partier/valsedlar/valtyp/RD/omrade/1
Senast redigerad av BigOrangeBunny 2026-06-16 kl. 12:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in