2026-06-15, 02:54
Medlem
Puffgeckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokapten
Totalt värdelöst skit!

Mvh Cb rökare sedan 20 år.
Jo visst men köper du CBD braj och gör själv med isolat får du 100g för 2900 kr.
Citera
2026-06-15, 08:19
Medlem
Sorry men Ts är ett bevis på att gräs gör dig efter vid missbruk. undvik den skiten, orka vara ett mongo for någon kass drog som bara gör dig förvirrad, seg/amotiverad och korkad. Inklusive "vanligt röka", som kanske är ännu värre då den ofta är förädlad till att innehålla hög mängd thca och nästan inget cbd, andra ämnen numera.

Citat:
Ursprungligen postat av L3L
Detta måste ju vara nån slags ragebait post?...
Antingen det eller ytterligare bekräftelse på att långvarigt missbruk av cannabis har väldigt negativa effekter på den kognitiva förmågan.
"Känner någon som fick maskrosblad när dom köpte gräs en gång så cannabis är ett hittepåfakeplacebo!!1!!1 och alla som säger att man kan bli hög av gräs är nog mutade agenter från big weed för det hände inget min vän som rökte maskrosblad" sådär låter den förvirrade snubben.

Citat:
Ursprungligen postat av Puffgecko
Jo visst men köper du CBD braj och gör själv med isolat får du 100g för 2900 kr.
Jag förstår att du försöker vara hjälpsam men slösa inte din tid på dessa tomtar dude, det är missbrukare som friterat hela skallen med långvarigt gräsmissbruk(sparodiskt bruk kanske inte är lika skadligt men har ändå risker och biverkningar, negativa effekter på hjärnan, missförstå mig inte - jag anser att det är upp till var och en, vill man skada sig får man det, vi kan inte bestämma över andras kroppar därav går narkotikalagstiftningen vid eget bruk emot basic mänskliga rättigheter), dom hade behövt några rena månader eller år för att nyktra till i skallen. Lär dig en läxa från detta, all missbruk är skadligt, även cannabis som vi vet har skadliga effekter på hjärnan. När folk tror att det är status och skyltar med hur många år dom missbrukat droger (rökt gräs som vissa gör här) så inser man hur pass dåligt det påverkar ditt omdöme och intellekt/hjärna. Just sayin'
Senast redigerad av EpicUsername 2026-06-15 kl. 09:11.
Citera
2026-06-15, 14:04
Medlem
Op är förvirrad men he got the spirit, thca är thc, men thca produkter skiljer sig markant från bra gräs eller bra hash, det är mest en målad gris, dom flesta produkterna är en tråkig hö produkt med thca isolat, andra kan ha någon billig terpen mix och några andra cannabinoider men det är ändå inte samma grej, äkta varor är bättre för dom är naturliga i sin thc och naturliga terpen profil samt balansering i resten av cannabinoiderna, allt dedär skapar en entourage effekt som förstärker Bengan, allt handlar inte om thca, det är därför jag skrattade lite när vissa här ville ha indica eller sativa knaster, något som inte existerar
Citera
2026-06-15, 14:38
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertilsBil
Pivoten är inte dålig men ska du spendera den summan pengar köp snäppet upp istället.
Puffco proxy core går på 2.9k men är mycket bättre och mer mångsidig än pivot som har lite andra små "quirks" osv.
Har en själv, 10/10 produkt och nästan lika portabel som pivot om det är något du önskar.

Inget fel på pivot men när man ändå e uppe i dom summorna har jag alltid ångrat att "snåla".

Han ska använda den i 3 veckor och du rekommenderar en vape för 3 lax?
Citera
2026-06-15, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cipodipo
Vet dessvärre inte vad du pratar om, länka istället.
https://magicvaporizers.se/puffco-proxy-core-kit
Citera
2026-06-15, 21:12
Medlem
Puffgeckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertilsBil
https://magicvaporizers.se/puffco-proxy-core-kit
Lmaooo! Ja den var ju smidig.
Citera
2026-06-15, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Han ska använda den i 3 veckor och du rekommenderar en vape för 3 lax?
Läste inte hans första inlägg, utgick bara ifrån andra gubben som rekommenderade en pivot, då tänker väl inte jag att det är för 3 veckor mtp priset va?
Dock känns som att även billigast vape man kan få är rätt dyr för 3 veckors användning om det är allt.

Citat:
Ursprungligen postat av Puffgecko
Hur många sessioner räcker din? Pivot klarar 3 utan problem men sedan dör den. Otroligt enerverande när jag är ute och vem orkar släpa på en power bank? Behöver du rengöra den ofta?
Den räcker kanske runt 10 sessioner på maxstyrka och att rengöra är så enkelt som att köra med ett par topsar när kammaren blir "smutsig", helrengöring med isopropanol vid behov men även det är lätt då det bara är att skruva loss och dränka "kammaren". Har precis gjort det med min första gången sedan jag köpte den för 3ish månader sedan och det var inte för att jag behövde.
Senast redigerad av BertilsBil 2026-06-15 kl. 22:46.
Citera
2026-06-16, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Man undrade ju varför noobs hävdar att thca är bra. Så jag försökte utreda detta, och det visar sig att det thc som kommer från thca inte ens fungerar med folks vanliga receptorer, och agerar istället med nån annan receptor.
Detta betyder att thca är fejk och bör undvikas av äkta stoners som gillar de vanliga receptorernas mottagning av klassisk sensimilia.
Vet inte vad jag ska säga, annat än håll er borta från skräpet.
Det kan skapa ångest om man röker thca, men det är ju tvärt om med äkta sensi.

Håller du med eller är du frälst av thca:ns nyaktiverade receptorer?

THCA blir vanlig delta-9-THC när du röker det, samma grej som i vanlig weed. Det är inte fejk, det är exakt samma substans som binder till CB1. Ångest kan komma av THC oavsett källa
Citera
2026-06-16, 08:13
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skt2
THCA blir vanlig delta-9-THC när du röker det, samma grej som i vanlig weed. Det är inte fejk, det är exakt samma substans som binder till CB1. Ångest kan komma av THC oavsett källa

Skitsnack. Du är bara en nybörjare eller en korrupt människa som tjänar pengar på att låtsas som att industrihampa kan ge riktigt thc, liksom vakna till lite.

Det är skillnad på thc från riktig sensimilia och thc från industrihampa, och det spelar ingen roll om du koncentrerar industrihampans thc-syra ... det är fortfarande den sämsta versionen av thc som du nånsin kan hitta på denna planet.
Citera
2026-06-17, 02:22
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Skitsnack. Du är bara en nybörjare eller en korrupt människa som tjänar pengar på att låtsas som att industrihampa kan ge riktigt thc, liksom vakna till lite.

Det är skillnad på thc från riktig sensimilia och thc från industrihampa, och det spelar ingen roll om du koncentrerar industrihampans thc-syra ... det är fortfarande den sämsta versionen av thc som du nånsin kan hitta på denna planet.

När du eldar på THCA-isolat blir det ingen annan sorts THC. THCA är helt enkelt en THC-molekyl som har en extra koldioxidmolekyl fastklistrad på sig (en syragrupp). När glöden hettar upp isolatet sprängs den extra delen bort på en millisekund. Det som blir kvar i röken är den helt vanliga, klassiska Delta-9-THC-molekylen – exakt samma molekyl som skapar ruset i det vanliga haschet. Skillnaden i upplevelse ligger helt i hur mycket CBD och terpener som finns runt omkring.
Citera
2026-06-17, 15:58
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
När du eldar på THCA-isolat blir det ingen annan sorts THC. THCA är helt enkelt en THC-molekyl som har en extra koldioxidmolekyl fastklistrad på sig (en syragrupp). När glöden hettar upp isolatet sprängs den extra delen bort på en millisekund. Det som blir kvar i röken är den helt vanliga, klassiska Delta-9-THC-molekylen – exakt samma molekyl som skapar ruset i det vanliga haschet. Skillnaden i upplevelse ligger helt i hur mycket CBD och terpener som finns runt omkring.

Jag är en gammal odlare som VET att den perfekta thc versionen är när blommorna är i rätt tid för skörd. Skörda för tidigt så blir det skräp fast det är thc.
Skörda industrihampa och du får aldrig nån bra thc även om du koncentrerar det.
Skörda för sent och folk somnar När dom röker det eftersom det blir mer neråt.
Citera
2026-06-17, 18:17
Medlem
Citat:
Jag är en gammal odlare som VET att den perfekta thc versionen är när blommorna är i rätt tid för skörd. Skörda för tidigt så blir det skräp fast det är thc.
Skörda industrihampa och du får aldrig nån bra thc även om du koncentrerar det.
Skörda för sent och folk somnar När dom röker det eftersom det blir mer neråt.

En molekyl bryr sig inte ett skit om när den skördades. Du är något på spåren men inte helt rätt. Kombinationen av massvis av ämnen skapar effekten som man gillar. Inte bara THC. Det är alltså inte bra eller dåligt thc, utan det är thc i kombination med flertal andra ämnen som gör susen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in