Citat:
Ursprungligen postat av
Vitis
Det var ju just det.
Men, kan man anmäla uppsåt?
Detta är en klurig fråga som kan angripas fr många håll. Statstjänsteman/polis. Har han åsidosatt sina arbetsuppgifter till förmån för sin, ”hobby”. Har han använt statens egendom, olagligt, datorer, mobiler, lokaler, fordon o kanske använt konfidentiellt material för bakgrundskontroll.
Har han redovisat sin arbetstid korrekt.
Detta är en person som har haft ett stort samhälligt förtroende o kontakt med, brottsoffer, gärningsmän o åklagare.
Har arbetsgivaren brustit i sin kontroll av arbetstagare.
Dumpen har inte bara satt sin strålkastare mot en misstänkt pedofil utan också mot myndigheter som har att skydda samhället mot förövare.
Nu blir det säkert så; Ärendet avslutat, personen får lämna o Dumpen fortsätter. Det är tröstlöst när samhället o dess tjänare får fortsätta med suspekta ”hobbys”.