2026-06-16, 07:30
  #1
Medlem
I Kiruna fick Lars-Johan Dalhägg (M) köpa mark för drygt en halv miljon kronor som han sen, i oförändrat skick, sålde vidare till LKAB för 3,2 miljoner kronor. 

https://www.sverigesradio.se/artikel/kirunapolitiker-kopte-tomt-av-kommunen-salde-vidare-till-lkab-for-se

Lars-Johan Dalhägg har nu flyttat utomlands
Citera
2026-06-16, 07:48
  #2
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
I Kiruna fick Lars-Johan Dalhägg (M) köpa mark för drygt en halv miljon kronor som han sen, i oförändrat skick, sålde vidare till LKAB för 3,2 miljoner kronor. 

https://www.sverigesradio.se/artikel/kirunapolitiker-kopte-tomt-av-kommunen-salde-vidare-till-lkab-for-se

Lars-Johan Dalhägg har nu flyttat utomlands
Var väl en 300 politiker som gjort likadant. Så inget förvånar.
Citera
2026-06-16, 09:19
  #3
Medlem
Onanikrems avatar
Skulle jag också gjort. Sålde av åkermarken som hörde till min gård för mer än jag betalade för gården, man kan säga jag fick gården gratis.
Citera
2026-06-16, 10:17
  #4
Medlem
Exakt vilka på kommunen såg till att han fick köpa marken så billigt? De måste ha varit medvetna om det riktiga värdet. Kommer polisen att banka på tjuvarnas dörrar?

Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Skulle jag också gjort. Sålde av åkermarken som hörde till min gård för mer än jag betalade för gården, man kan säga jag fick gården gratis.
Köpte du åkermarken av kommunen?
Citera
2026-06-16, 10:51
  #5
Medlem
Förvånande, så är det alltid för Moderaterna. Socialisera utgifterna privatisera intäkterna.
Citera
2026-06-16, 11:38
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Lars-Johan Dalhägg har nu flyttat utomlands
Till vilket land har han flytt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in