2026-06-15, 22:43
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Han är och kommer aldrig bli svensk .. Han ville ju även spela för Tunisien .

Kappvändare och islamistförespråkare är inget vi behöver .

Sen att han förutom sitt velande över vilka som räddade livet på hans familj (Sverige) fortfarande verkar osäkert så var det 2 fantastiska mål .

Han är visst svensk jävla rasist.
Citera
2026-06-15, 22:46
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MMBM
Räcker mål i vm för att vi svenskar skall gilla islam?

"KOMMENTAR. ”Jag har svårt att se att en aktivt troende muslim kan vara svensk”, sa Jimmie Åkesson till SVT i våras.

Vi har hört de här tongångarna länge. Sverige är ett land där islam ständigt presenteras som ett problem – och vi är på väg in i en valrörelse där en rad partier planerar att elda på hetsen ännu mer.

Därför blir det en så viktig symbol när Yasin Ayari leder Sverige till seger i VM-premiären med två fantastiska mål – och firar genom att falla på knä och sätta tår, handflator och ansikte mot marken i den muslimska böneställning som kallas sajdah.

En blågulare islam är svår att tänka sig. Miljontals morgontrötta svenskar tog den ödmjuke mittfältaren till sitt hjärta denna juninatt – men är han tillräckligt svensk för Åkesson?"

https://www.expressen.se/kultur/joel-halldorf/yasin-ayari-visar-vad-blagul-islam-kan-vara/
Jimmy kommer väl från en liten ort i Skåne där det inte har varit vanligt med invandrare? Kanske lite isolerat och så men hur som helst är han helt klart inte för religionsfrihet eller tycker att en muslim kan bli en svensk med sånna tarvliga uttalanden.
Stämmer det verkligen att en partiledare för ett av Sveriges största partier uttalar sig så och har du någon länk till en källa på det?
Citera
2026-06-15, 23:10
  #123
Medlem
Är man så pass troende muslim att man går ner på alla fyra inför hela världen så torde värderingarna i övrigt rimma med det. Finns absolut ingenting blågult där.
Citera
2026-06-15, 23:16
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Är man så pass troende muslim att man går ner på alla fyra inför hela världen så torde värderingarna i övrigt rimma med det. Finns absolut ingenting blågult där.
Vem är du att bestämma vem som är svensk eller inte? Vi har förövrigt religionsfrihet här i Sverige.
Citera
2026-06-15, 23:26
  #125
Medlem
KillPus avatar
Blir nog mindre ledsen nu ifall Svetige åker ut. Så man slipper se fler sådana "målfiranden". Skänkte Dejan K sin syster till han?
Citera
2026-06-15, 23:32
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Flyttar jag till Japan blir jag inte Japan. Han kommer aldrig bli svensk hur gärna du än vill det. Din lille rasist och hatare. Han är afrikan och inget annat. Mer svensk du är så rasistisk att man häpnar din lille svenskhatare. Du låter för övrigt som en papegoja och har förstånd som en. Nej alla som bor i Sverige är inte svenskar.

Din galna vänster dåre. Kolla studenten vad svenska dom anser sig vara själva.

I sverige är man svensk om man har svenskt medborgarskap. Hur det fungerar i japan är helt oväsentligt. Han är svensk enligt svenska gällande definitioner. Han bidrar mer till sverige än vad rasister som du själv gör. Nej jag hatar inte svenskar, det är det du som gör. Extra mycket hatar du de svenskar som har lite mer melanin än du. Varför är du rasist och gör skillnad på folk och folk?
Citera
2026-06-16, 00:16
  #127
Medlem
Att genom en religiös handling underkasta sig Islam när man representerar Sverige i ett officiellt sammanhang är naturligtvis helt fel. Det måste förstås som en obscen gest och en provokation. Det är ungefär som att bränna flaggan.

Några matchers avstängning är en adekvat respons.
Citera
2026-06-16, 00:22
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wario-Man
I sverige är man svensk om man har svenskt medborgarskap. Hur det fungerar i japan är helt oväsentligt. Han är svensk enligt svenska gällande definitioner. Han bidrar mer till sverige än vad rasister som du själv gör. Nej jag hatar inte svenskar, det är det du som gör. Extra mycket hatar du de svenskar som har lite mer melanin än du. Varför är du rasist och gör skillnad på folk och folk?

Slutar man också vara svensk då om man förlorar sitt medborgarskap? Om man har mer än ett medborgarskap har man då flera olika identiteter samtidigt?

Enligt dig kan man alltså ansöka om att sluta vara svensk här på denna länk? Stämmer det med din världsbild?

https://www.migrationsverket.se/du-vill-ansoka/svenskt-medborgarskap/behalla-aterfa-eller-befrias-fran-svenskt-medborgarskap/befrias-fran-svenskt-medborgarskap.html
Citera
2026-06-16, 00:51
  #129
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Slutar man också vara svensk då om man förlorar sitt medborgarskap? Om man har mer än ett medborgarskap har man då flera olika identiteter samtidigt?

Enligt dig kan man alltså ansöka om att sluta vara svensk här på denna länk? Stämmer det med din världsbild?

https://www.migrationsverket.se/du-vill-ansoka/svenskt-medborgarskap/behalla-aterfa-eller-befrias-fran-svenskt-medborgarskap/befrias-fran-svenskt-medborgarskap.html
Jag tror inte detta kan appliceras på fotbollsspelare i landslaget. Sjukt vad efterblivna personer det finns på Flashback som försöker förvränga alla argument till sin egen fördel, trots att det inte har något med ämnet att göra.
Citera
2026-06-16, 00:52
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wario-Man
Vi har religionsfrihet i det här landet. Man kan vara svensk och muslim samtidigt. Muslim-svensk alltså.
Man kan vara precis vad man vill, men vi bor i ett sekulärt land där staten är skild från kyrkan (och förhoppningsvis även moskén).
Jag struntar högaktningsfullt i vad folk "tror på", men vill man vara praktiserande muslim torde det vara bekvämast att vara det i något av alla muslimska länder som finns i världen.
Citera
2026-06-16, 00:58
  #131
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
Han är visst svensk jävla rasist.

Naaaääää...

I bästa fall en svensk-arab.
__________________
Senast redigerad av Pundedu 2026-06-16 kl. 01:14.
Citera
2026-06-16, 00:59
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven5678
Han ville visa sin gud direkt tacksamhet (Sujud al-Shukr) för att denne välsignat honom att göra en så fin insats. Tycker personligen att sådana religiösa handlingar inte hör hemma i ett landslag som ska representera hela folket. Finns de som flytt till sverige efter att de råkat illa ut i den religionens namn, känns nog sådär att se en landslagsspelare tillbedja orsaken till deras lidande.

Nej, de får styra upp det tills Kulan är tillbaka annars blir det mer fanatism.
Politisk islam är för att förändra genom Jihad, genom våldshandlingar som svärdet makt och "Det heliga kriget", och genom Ummah, muslimsk gemenskap, tvingas påverka sin omgivning till fördel för muslimsk tro. En fientlig och odemokratisk rörelse med dödsstraff.
Att förföljas av hemlandet i Sverige i vårat land av speciellt Shia-varianten av muslimsk tro är beklagansvärt och bör hjälp upprättas här för att hjälpa dessa invandrare. Iraniern i TV-soffan säger att vad jag säger så får jag en klagan mot mig. Men säger att regimen hänger politiska motståndare i Iran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in