Citat:
Ursprungligen postat av
hemrunkare
Nepp, aldrig slagit en kvinna. Blivit slagen. Kvinnohatare, ja, till viss del, det är en djungel av djur där ute. Det största problemet, som många med dig bara vägrar att inse är att den psykiska misshandeln från kvinnor är betydligt mer utbredd än vad majoriteten av er stenålders pk människor vill eller har förmåga och inse.
Sen var det aldrig så att skada ett barn hade varit acceptabelt, om mina egna barn hade varit i fara hade jag utan att blinka gjort mitt bästa för att skydda dem, med dödligt våld eller mindre, oavsett om hotet var kvinna man eller kreatur.
Poängen är att det saknas nyans att KVINNAN kan ha utlöst detta tillstånd hos mannen genom år av nedbrytande, givetvis bara en tanke, så behöver det inte vara. Men tråden handlar till 99% om hatet till mannen. Tänk om ni har fel (som vanligt)
Det kommer vi aldrig få reda på för kräket var feg och avslutade sitt liv (som vanligt). Dessutom att ge sig på sina egna barn, sitt eget kött och blod, för att straffa kvinnan för en skilsmässa, är så fruktansvärt stört. Så ja, han var nog ett kreatur. Hur du ens kan försvara honom är ju utom allt sant och vett.
Han verkar ha haft det tufft med sin självkänsla och sitt ego. Manisk verkar han också ha varit med tanke på hur frenetiskt han kunde tänka på sitt hus och inte sova på nätterna. Antagligen tänkte han lika frenetiskt på hur han skulle straffa hans ex-fru och kärlek sedan 20 år tillbaka, för att hon ville gå vidare. En normal människan söker hjälp. Han var tydligen inte normal.