2026-06-14, 11:25
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Vi har dock aldrig varit beroende av framgång för att bli Sveriges kultlag nummer ett. Ingen vill hänga i Solna, alla vill hänga på Söder. Finns en anledning till att Dif claimar våra områden konstant men vägrar Solna. I smyg vill ni alla vara Hammarby.

Har du vågat sätta dig på turpin nångång då är frågan?
Citera
2026-06-14, 12:24
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
alla vill hänga på Söder.

Snarare bara bajare, Stockholms mest överskattade stadsdel. Inte blir det bättre av att det mestadels befolkas av nyrika hipsters och inflyttade bönder. Fy fan
Citera
2026-06-14, 14:02
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Har du vågat sätta dig på turpin nångång då är frågan?
"Vågat".

Jag har varit på East(?) vid gamla Råsunda och Tegelbaren. Är osäker på Turpin faktiskt. Det är ju inte särskilt ofta jag befinner mig i Solna heller. Antagligen av rädsla att åka på spö om man råkar närma sig Dick Turpin.

"Fyfan för Solna".
Citera
2026-06-14, 18:33
Medlem
Londons avatar
Kan se presskonferensen framför mig 📺

Moderatorn öppnar för frågor från närvarande journalister.

Reporter:

”-Henrik Rydström. 1 poäng på tre matcher. Vad är det som inte fungerar i Hammarby?”

HR:

”-Vad som inte… hah… alltså…eeh…ja… alltså om vi börjar med fotboll så är det… eh… alltså… jag hade…VI hade… eeh en plan och…så…ehh…alltså man försöker finna enkla…ehh… men vi…jag, tar fullt ansvar. Vi ehhh…

Vi tänkte…. Ehhh… överbelasta på deras… ehhh… vänsterkant.

Men inland i fotboll… eeh… alltså motståndarna…. Eeh motståndarna gjorde det bra. Jag förstår att ni journalister vill hitta eeh… ha enkla svar på allt… men alltså… eeh.. fotboll är… jag tar såklart fullt ansvar för den här starten.”

Efter det nio minuter långa svaret….

Moderator:

Då tackar vi för frågorna. Nästa hemmamatch blir söndag den….
Citera
2026-06-14, 18:38
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London

Reporter:

”-Henrik Rydström. 1 poäng på tre matcher. Vad är det som inte fungerar i Hammarby?”

HR:

”-Vad som inte… hah… alltså…eeh…ja… alltså om vi börjar med fotboll så är det… eh… alltså… jag hade…VI hade… eeh en plan och…så…ehh…alltså man försöker finna enkla…ehh… men vi…jag, tar fullt ansvar. Vi ehhh…

Men inland i fotboll… eeh… alltså motståndarna…. Eeh motståndarna gjorde det bra. Jag förstår att ni journalister vill hitta eeh… ha enkla svar på allt… men alltså… eeh.. fotboll är… jag tar såklart fullt ansvar för den här starten.”

Moderator:

Hahaha! Du fångar Rydström bra där. Han kommer dock att hitta någon domare eller annan extern faktor att lite i förbifarten skylla på, inblandat i det övriga mumlet.
Citera
2026-06-14, 19:02
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London

Reporter:

HR:

Moderator:

Moderatorn öppnar för frågor.

Reporter:

– Jani. Två poäng på de fyra senaste matcherna. Vad är det som inte fungerar i Djurgården?

JH:

– Nå alltså... först och främst tycker jag att man måste se lite bakom resultaten också.

Om man bara tittar på tabellen så ser det förstås inte bra ut. Det ska jag inte säga emot.

Men samtidigt finns det många saker i vårt spel som är helt okej.

Vi har ganska bra kontroll i vissa skeden av matcherna. Vi kommer till de ytor vi vill komma till. Vi hittar våra relationer. Vi får spelvändningar. Vi får tryck.

Men sen... nå ja... fotboll är ibland lite märkligt.

Bollen far inte alltid dit man vill att den ska fara.

Och då ser det förstås lite sämre ut än vad det egentligen är.

Jag tycker ändå att pojkarna jobbar hårt.

Väldigt hårt faktiskt.

Och jag ser ingen orsak att börja kasta bort allt bara för att resultaten inte kommit ännu.

Reporter:

– Men supportrarna börjar bli frustrerade.

JH:

– Jo, det förstår jag nog.

Om jag var supporter skulle jag kanske också vara lite frustrerad.

Men samtidigt tror jag att man måste hålla huvudet kallt.

Det är en lång säsong.

Vi ska inte börja springa omkring som yra höns bara för att vi haft några svagare resultat.

Reporter:

– Så du känner ingen oro?

JH:

– Nå, lite oro ska man väl alltid ha. Annars är man kanske inte riktigt vaken.

Men någon panik finns det absolut inte.

Reporter:

– Vad säger du till de som tycker att spelet ser idéfattigt ut?

JH:

– Nå... de får förstås tycka så.

Det är ett fritt land.

Efter ytterligare sex minuter om processer, tålamod och att "fortsätta jobba vidare"...

Moderator:

– Då tackar vi för frågorna.

JH:

– Tack ska ni ha. Vi ses nästa vecka. Det blir bra det här nog.
Citera
2026-06-14, 20:52
Medlem
Citat:
Vi har dock aldrig varit beroende av framgång för att bli Sveriges kultlag nummer ett. Ingen vill hänga i Solna, alla vill hänga på Söder. Finns en anledning till att Dif claimar våra områden konstant men vägrar Solna. I smyg vill ni alla vara Hammarby.
I alla fall alla vettiga
Som jag berättat blev jag Hammarbyare på den tiden klacksparkar och tunnlar var viktigare än att vinna, vilket innebar jojjo upp och ned gällande Allsvenskan för det räckte för att vinna i lägre serien men inte I Allsvenskan.

Av en slump - för jag var där för att träna friidott - fick jag se Nacka spela en B-lagsmatch på Gubbängen då han nyss kommit tillbaka från Italien, hade dålig kondis men hade kvar tekniken så han snurrade upp stackars motståndare ideligen
Citera
2026-06-14, 21:51
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Hela Sveriges kultlag?
Citera
2026-06-15, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Bajarna har en poäng dock.

Framgångar är en färskvara.

Det blir lite löjligt när ni ska tjata om saker som skedde förra årtusendet.

Håller vi oss till detta milleniet så är det 10-3-2 i titlar. Ni och bajarna håller samma nivå med Djurgården är en klass för sig. Och då har vi inte ens börjat diskutera framgångar i Europa eller vårt brutalt överlägsna EK.

Håller med, Kukräven. Det är en jävla svansföring på gnagarna härinne. Skulle inte alls förvåna mig om de blir indragna i en bottenstrid i år med tanke på att de har tappat sina två bästa spelare. Blir en nyckelmatch emot Götet.
Citera
2026-06-15, 18:52
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Håller med, Kukräven. Det är en jävla svansföring på gnagarna härinne. Skulle inte alls förvåna mig om de blir indragna i en bottenstrid i år med tanke på att de har tappat sina två bästa spelare. Blir en nyckelmatch emot Götet.
Har du rökt crack eller? Hög svansföring? Hade ni eller RoddBull slagit allsvenskt transferrekord hade tråden varit 30 sidor längre och vraken hade blåst upp summan med minst 30%.

När det kommer till tabellen har ingen sagt något annat än att vi, eller kanske snarare jag, inte känner någon större oro för att åka ur. Detta baserar jag på att jag ser spelet José vill spela och tror det är ett framgångskoncept på sikt. Även om det är en komplex spelmodell som José försöker sätta, är ett komplett 360 skifte från den fotbollen MT vill spela och José saknar det underlag som han hade önskat för att få allt att klicka så tror jag att transferbomben som Yohanna innebar kommer frigöra det kapital som krävs för att fortsätta förbättra truppen som helhet. Celinas utträde kommer så klart kännas av, men Yohannas betydelse för vårt spel är kraftigt överdriven, och får vi in 2 nya kantspringare, en riktig striker och en hygglig försvarare att kasta in i rotationen så är jag övertygad om att vi kommer vara bättre rustade efter fönstret än innan.
Citera
2026-06-15, 20:18
Medlem
cokehyenas avatar
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/5pjKj1/maximilian-hahn-ersatter-bosse-andersson-i-djurgarden
Citat:
– Djurgården är mycket glada att få välkomna Maximilian Hahn som ny Fotbollschef Herr. Maximilian kommer till vår förening med ett mycket starkt och spännande cv, där hans erfarenheter från ledande strategiska sportsliga roller i klubbar hemmahörandes i Bundesliga och Premier League kommer att kunna ge nya perspektiv och insikter som blir viktiga för att driva Djurgårdens sportsliga utveckling framåt, säger Djurgårdens vd Hampus Frisén.

https://x.com/R_Fredriksson/status/2066574186391208163

Det är ett MAFFIGT CV på våran Hahn.

Högst meriterade individen i Allsvenskan alla kategorier?
Senast redigerad av cokehyena 2026-06-15 kl. 20:29.
Citera
2026-06-15, 20:22
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Djurgårdens nya sportchef: f d chefsscout i Westham

Solnas sportchef: f d sportchef i finska Ilves

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/5pjKj1/maximilian-hahn-ersatter-bosse-andersson-i-djurgarden
Vad skiljer det i löner mellan dessa två? gick ju inte så bra för West Ham
Senast redigerad av kubun 2026-06-15 kl. 20:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in