2026-06-15, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballabulle
Oavsett stavning: OM man vill skilja sig, ska man riskera sitt eget liv och sina barns? Dra inte rassekortet nu. Flera, rätt många svenska män har EXAKT denna historik. Framför allt slår man ihjäl kvinnan först. Sen försöker döda sig själv och barnen. Just saying🤔
Det vanligaste verkar vara är att förövararen tar barnen med sig i döden för att straffa kvinnan. Hela syftet med detta är att hämnas på kvinnan och orsaka henne livslångt lidande.
Citera
2026-06-15, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riktigamannen95
Varifrån kommer uppgiften om att skilsmässan vann laga kraft förra veckan?

Så vitt jag har kunnat se förkunnades dom i skilsmässoärendet redan i augusti 2025 vilket pappan överklagade till hovrätten som inte meddelade prövningstillstånd.

Enligt SVT gick skilsmässan formellt igenom i torsdags.
Citera
2026-06-15, 18:58
Medlem
israelisinnocents avatar
Citat:

Så vitt jag har kunnat se förkunnades dom i skilsmässoärendet redan i augusti 2025 vilket pappan överklagade till hovrätten som inte meddelade prövningstillstånd.
Enligt uppgifter till SVT hade paret ansökt om skilsmässa och den blev formellt klar under torsdagen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/uppgifter-mamman-varnade-socialtjansten-dagar-fore-mordforsoket-i-alvesta

fan va omoget att inte ha släppt det efter två år
var det delad vårdnad?
Senast redigerad av israelisinnocent 2026-06-15 kl. 19:15.
Citera
2026-06-15, 19:00
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

I och med pappans överklagande flera gånger av skilsmässan så blev den äntligen helt klar 11 juni i år.

Mamman varnade socialen i Alvesta – dagar innan mordförsöket
15 juni 2026 12:21
För ett år sedan utreddes pappan för misshandel mot mamman. I helgen gav han sig på barnen. Enligt uppgifter till Smålandsposten varnade mamman socialtjänsten i Alvesta för pappans aggressiva beteende – bara dagar före mordförsöket.
Drygt två år tidigare hade mamman för första gången ansökt om skilsmässa från pappan, som hon varit gift med i nästan 20 år och fått två barn med.

I augusti 2025 gick skilsmässan igenom i Växjö tingsrätt. Paret hade då levt separerade i mer än två år.
Ett beslut som mannen utan framgång försökt överklaga i flera instanser.

Skilsmässan blev slutgiltigt klar i torsdags, den 11 juni.
Två dagar senare larmades polisen till en villa i Lekaryd och fann två barn skadade efter en skjutning. Den misstänkta gärningsmannen hittade senare död i nära anslutning till huset och polisen utreder mordförsök.
https://www.smp.se/alvesta/mamman-varnade-socialen-i-alvesta-dagar-innan-mordforsoket/

Man kan alltså förhala att en skilsmässa blir slutgiltig genom att överklaga den flera gånger.
Citera
2026-06-15, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alcantario
Det vanligaste verkar vara är att förövararen tar barnen med sig i döden för att straffa kvinnan. Hela syftet med detta är att hämnas på kvinnan och orsaka henne livslångt lidande.
Absolut! Verkligen i detta fallet. Men, många fall är då mamman mördas. Jag vill bara poängtera våld mot kvinnor och barn: STOPP! Allt lika illa. Och vad kan vi göra? Utom spekulera. Det här eskalerar.
Citera
2026-06-15, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberRobot
Förolämpad, utskälld och förnedrad av fd frun ?? Och tillslut brast det.
Vem fan har inte blivit det? Man mördar inte nån för det ditt pucko
Citera
2026-06-15, 19:08
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halsmandlar
Kunde ingen se eller märka att han var på väg att mörda sina barn? Hur fan kan någon inte märka att en människa har sådana sjuka tankar… Varför skiljde de sig? Mamman/ex frun borde ju för fan kunnat märka något på hans beteende i alla fall?

Hur ska du kunna se en persons förmodade tankar?
För du talar för att:
A: det syns
B: att dom ens finns
Citera
2026-06-15, 19:10
Medlem
Minns ni pojken som blev skjuten i huvudet i södra Stockholm förra året. Det var samma sak då. Man väntar efter operation av skallskador på att hjärnan ska antingen svullna upp eller inte. Gör den det är döden nästan alltid där (nej det är inte bara att såga upp ett litet hål).
Det är det som gör mig orolig i detta fall, inga nya uppdateringar om offren, ingenting om skadorna.
Det är bara att vänta och hoppas på det bästa, det är nog 50/50 om det går vägen fortfarande, så här långt senare.
Hoppas verkligen det går bra...
Citera
2026-06-15, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alcantario
Då tänker vi exakt lika!🌹
Citera
2026-06-15, 19:14
Medlem
Skaraborg2s avatar
En mycket ond man.

Citat:
Ursprungligen postat av murare
Vem fan har inte blivit det? Man mördar inte nån för det ditt pucko

Exakt.

Vem har inte blivit det. Aldrig har jag velat mörda eller skada någon p. g. a. det. Här handlar det om en ett otroligt hat gentemot den f. d. hustrun. Han sköt sina barn med spikpistol för att få hämnd och att förorsaka så mycket lidande och nöd det bara gick. Verkar också vara något av en rättshaverist med alla sina evinnerliga överklaganden.
Citera
2026-06-15, 19:15
Medlem
israelisinnocents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
I och med pappans överklagande flera gånger av skilsmässan så blev den äntligen helt klar 11 juni i år.

Mamman varnade socialen i Alvesta – dagar innan mordförsöket
15 juni 2026 12:21
För ett år sedan utreddes pappan för misshandel mot mamman. I helgen gav han sig på barnen. Enligt uppgifter till Smålandsposten varnade mamman socialtjänsten i Alvesta för pappans aggressiva beteende – bara dagar före mordförsöket.
Drygt två år tidigare hade mamman för första gången ansökt om skilsmässa från pappan, som hon varit gift med i nästan 20 år och fått två barn med.

I augusti 2025 gick skilsmässan igenom i Växjö tingsrätt. Paret hade då levt separerade i mer än två år.
Ett beslut som mannen utan framgång försökt överklaga i flera instanser.

Skilsmässan blev slutgiltigt klar i torsdags, den 11 juni.
Två dagar senare larmades polisen till en villa i Lekaryd och fann två barn skadade efter en skjutning. Den misstänkta gärningsmannen hittade senare död i nära anslutning till huset och polisen utreder mordförsök.
https://www.smp.se/alvesta/mamman-varnade-socialen-i-alvesta-dagar-innan-mordforsoket/

Man kan alltså förhala att en skilsmässa blir slutgiltig genom att överklaga den flera gånger.
Seriös fråga, varför överklagar man en skilsmässa?
Vad har man att vinna? Nåt om vårdnaden?
Citera
2026-06-15, 19:17
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Det kommer säkert fram snart vad han sköt med. Men jag kan inflika att jag i min ägo har en högst licensfri bultpistol som laddas med .22 patroner. Med denna har jag av "misstag" skjutit genom en 5mm plåt och sedan genom uthusväggen och var den lilla betongskruven tog vägen sen vette fan. Jag har även efter detta provat den på en färsk järnvägssliper, vilken den inte bara sköt rakt igenom utan vidare ca 10-15 cm ner i grusgången under slipern.

Givet att den bultpistol jag har är ganska gammal så är den inte svårare att avfyra utan anhåll än att man greppar tag i kragen och trycker mot sig. Sen går den av.

Väldigt likt detta verktyg: https://www.youtube.com/watch?v=FD47w02NvkM

Ja, det tar lite tid att ladda om den, men vad säger att han sköt båda barnen på ett bräde?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in