2026-06-15, 18:08
Medlem
MissMitsoukos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag har inloggning på en helsikes massa tidningar och det har stått i en tidning.
Har läst så många artiklar så jag orkar inte leta reda på det nu.

Vet du ens hur en maorier ser ut? Han är inte hel maorier.
Första gången den felaktiga uppgiften om att gärningsmannens mamma är svensk dök upp var i SuraStinas sammanfattning. Det har INTE stått i någon artikel.
Antagligen en missuppfattning då någon skrivit "mamman är svensk". Ja, de skjutna barnens mamma är svensk. Deras pappa är från Nya Zeeland.
Mannens mamma heter enligt uppgift i tråden "Jill" (har någon sett på facebook). SuraStina tror att namnet Jill är svenskt och drar den felaktiga slutsatsen att hon är svensk.
Hon är antagligen en "vit" nya zeeländska och pappan till gärningsmannen är av ursprungsbefolkningen maorier.
Om det nu har någon betydelse, men i en sammanfattning bör det väl vara korrekta uppgifter.
Citera
2026-06-15, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Drog du fram dessa killgissningar ur röven eller?
Vilka källor har du om detta ”stora” problem?
Detta handlar inte om killgissa eller tjejtveka. Detta är ett mordförsök mot sina egna döttrar, samt ett självmord. Det vidrigaste av allt man kan genomföra. För vad? En kvinna, mor till ens barn, som väljer att gå? Hon har förlorat allt nu. Fruktansvärt! Hoppas flickorna klarar sig. Och våld från män mot kvinnor och barn: STOPP NU!
Citera
2026-06-15, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissMitsouko
Första gången den felaktiga uppgiften om att gärningsmannens mamma är svensk dök upp var i SuraStinas sammanfattning. Det har INTE stått i någon artikel.
Antagligen en missuppfattning då någon skrivit "mamman är svensk". Ja, de skjutna barnens mamma är svensk. Deras pappa är från Nya Zeeland.
Mannens mamma heter enligt uppgift i tråden "Jill" (har någon sett på facebook). SuraStina tror att namnet Jill är svenskt och drar den felaktiga slutsatsen att hon är svensk.
Hon är antagligen en "vit" nya zeeländska och pappan till gärningsmannen är av ursprungsbefolkningen maorier.
Om det nu har någon betydelse, men i en sammanfattning bör det väl vara korrekta uppgifter.
Detta handlar inte om killgissa eller tjejtveka. Detta är ett mordförsök mot sina egna döttrar, samt ett självmord. Det vidrigaste av allt man kan genomföra. För vad? En kvinna, mor till ens barn, som väljer att gå? Hon har förlorat allt nu. Fruktansvärt! Hoppas flickorna klarar sig. Och våld från män mot kvinnor och barn: STOPP NU!
Citera
2026-06-15, 18:15
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissMitsouko
Men JÖSSES Jag har inte läst SuraStinas sammanfattning förän i em.
Det jag läste är för flera dagar sen och hon skrev sammanfattningen Igår, 09:18.

Ska vi ta det igen. En reporter skriver fel i en artikel som jag läste men jag la ingen vikt vid det då.
Jag har inloggningar på tidningar över hela Sverige.
Bara för att någon Besserwisser absolut ska ha rätt lägger jag ingen möda på att hitta den artikeln igen. Den kan dessutom vara uppdaterad och rättad nu.
Citera
2026-06-15, 18:17
Medlem
HELA FLASHBACK BORDE STÅ ENADE NU! Vi hjälper att utreda, inte förstöra med nedlåtande spekulationer. Detta handlar inte om killgissa eller tjejtveka. Detta är ett mordförsök mot sina egna döttrar, samt ett självmord. Det vidrigaste av allt man kan genomföra. För vad? En kvinna, mor till ens barn, som väljer att gå? Hon har förlorat allt nu. Fruktansvärt! Hoppas flickorna klarar sig. Och våld från män mot kvinnor och barn: STOPP NU!
Citera
2026-06-15, 18:19
Medlem
israelisinnocents avatar
Läget fortsatt kritiskt

På plats vid villan utanför Alvesta hittades två skadade flickor som fördes med ambulans till sjukhus i Växjö. Nu vårdas de i Lund.

– Det jag fick till mig under morgonen var att skadeläget är det samma, säger polisen på måndagen.

tv4.se

kämpa, håll ut en natt till!
Citera
2026-06-15, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
Läget fortsatt kritiskt

På plats vid villan utanför Alvesta hittades två skadade flickor som fördes med ambulans till sjukhus i Växjö. Nu vårdas de i Lund.

– Det jag fick till mig under morgonen var att skadeläget är det samma, säger polisen på måndagen.

tv4.se

kämpa, håll ut en natt till!
❤️🌹
Vi är inte missing people, men Flashback har också en historia av lösa och göra rätt. Fortsätt alla i den andan. Visa respekt.❤️
Citera
2026-06-15, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master63
Lär dig stava = Skilsmässa
Oavsett stavning: OM man vill skilja sig, ska man riskera sitt eget liv och sina barns? Dra inte rassekortet nu. Flera, rätt många svenska män har EXAKT denna historik. Framför allt slår man ihjäl kvinnan först. Sen försöker döda sig själv och barnen. Just saying🤔
Citera
2026-06-15, 18:45
Medlem
riktigamannen95s avatar
Varifrån kommer uppgiften om att skilsmässan vann laga kraft förra veckan?

Så vitt jag har kunnat se förkunnades dom i skilsmässoärendet redan i augusti 2025 vilket pappan överklagade till hovrätten som inte meddelade prövningstillstånd.
Citera
2026-06-15, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tror att detta skedde nattetid när de låg och sov och då han placerade spikpistolen alldeles intill pannan och hjärtat och tryckte av.
De där förmodade detaljerna "alldeles intill pannan och hjärtat" är onödigt att visualisera för läsarna då ingen tillgång ännu finns till vad som i realiteten ägt rum.
Citera
2026-06-15, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballabulle
Oavsett stavning: OM man vill skilja sig, ska man riskera sitt eget liv och sina barns? Dra inte rassekortet nu. Flera, rätt många svenska män har EXAKT denna historik. Framför allt slår man ihjäl kvinnan först. Sen försöker döda sig själv och barnen. Just saying🤔
HUR många fall har vi inte följt genom alla år! Etnicitet är inte grejen. Hat. Rent hat. Fruktansvärt.
Citera
2026-06-15, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halsmandlar
Kunde ingen se eller märka att han var på väg att mörda sina barn? Hur fan kan någon inte märka att en människa har sådana sjuka tankar… Varför skiljde de sig? Mamman/ex frun borde ju för fan kunnat märka något på hans beteende i alla fall?
Hon kontaktade ju socialtjänsten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in