Citat:
Ursprungligen postat av
Nanteq
Och så undrar varför Vodka ville att du skulle ta fram siffror för just Kina…
"Och så undrar ??? varför Vodka..."
Verkar som du glömde skriva ett pronomen där. Utan det blir ordalydelsen obegriplig.
Du får nog lov att citera mig då, var nånstans "Vodka" menar att jag skulle ta fram siffror över Kina. Jag vet faktiskt inte riktigt vad ni syftar på där. Och var snäll och försök skriva lite mer begripligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nanteq
Även om studien inte har med alla länder så visar den ju inte alls det du påstår - Att världen generellt är positivt inställd till Ryssland.
Okej okej. Då får vi börja från noll igen då. Försök häng med nu...
Mitt ursprungliga påstående var alltså att en majoritet av
världens befolkning är positivt inställda till Ryssland.
Det var inte jag som la fram den studien, från Pew Research. Utan min meningsmotståndare, som är rysshatare precis som du. Och jag har aldrig påstått att studien som sådan bevisar mitt påstående. (Dock tror jag att dom flesta lätt kan förstå att det är så, även utan studie, om man betänker olika länders politiska band och dess folkmängder.)
Det enda jag påpekade var att hans studie
inte motbevisade mitt påstående, vilket min meningsmotståndare trodde att den gjorde. Utan TVÄRTOM visade den att majoriteten av befolkningen
i dom 25 utvalda länderna var positivt inställda till Ryssland.
Men det gällde som sagt bara 25 länder.
Om nån fortfarande anser att jag har fel så borde det inte vara svårt att hitta en mer övergripande studie som visar det.