2026-06-15, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Först säger du att du inte litar på AI-beräkningen som visade att den totala befolkningen i dom 25 länderna, som Pew Research valde titta på, var övervägande positivt inställda till Ryssland.

Okej. Då bad jag dig ställa upp en beräkning som visade på motsatsen.

Det kunde du uppenbarligen inte. Istället så räknar du bara upp ett antal random länder från dom 25, och deklarerar huruvida dom var negativa eller positiva. Det är ingen beräkning.

Enligt studien är medborgare mer negativa än positiva till Ryssland efter deras anfallskrig.
Citera
2026-06-15, 00:47
Medlem
Citat:
Först säger du att du inte litar på AI-beräkningen som visade att den totala befolkningen i dom 25 länderna, som Pew Research valde titta på, var övervägande positivt inställda till Ryssland.

Okej. Då bad jag dig ställa upp en beräkning som visade på motsatsen.

Det kunde du uppenbarligen inte. Istället så räknar du bara upp ett antal random länder från dom 25, och deklarerar huruvida dom var negativa eller positiva. Det är ingen beräkning.

Du har tillgång till samma data. Räkna själv och motbevisa mig gärna om du anser att jag har framställt datan felaktigt.
Citera
2026-06-15, 00:58
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neuroadapt
Enligt studien är medborgare mer negativa än positiva till Ryssland efter deras anfallskrig.

Mitt påstående var bara att världens befolkning generellt är positivt inställda till Ryssland. Vilket av allt att döma stämmer.

Nu vill du diskutera en annan sak: Huruvida folk blivit mer negativa till Ryssland efter feb 2022. Stämmer det då?

Tänkbart, men inte alls självklart. Och artikeln du länkade ger inget bra stöd för det. Den tar helt enkelt inte med alla relevanta länder. Ett rätt viktigt land som exkluderas är ju Kina. Även största delen av Mellanöstern och Afrika mm.

Även här blir det stor skillnad om man räknar land för land, och inte tar hänsyn till befolkningsmängden.

Citat:
Even a population-weighted result for Pew's 25 countries is not a global result.

The survey does not include:

China
most of Africa
most of the Arab world
most of Central Asia

Those regions contain billions of people.

So there are really three distinct claims:

Claim----------------------------------------------------------------------------------------------- ---------Likely true?
The median surveyed country became more negative after 2022 -------------------------Yes
The average person in the surveyed countries became more negative after 2022-----Probably yes, but by a smaller amount
The average person in the world became more negative after 2022-----------------------Unknown from Pew's data
https://chatgpt.com/s/t_6a2f31a6e0a08191aa6be562d6507c86

Citat:
Du har tillgång till samma data. Räkna själv och motbevisa mig gärna om du anser att jag har framställt datan felaktigt.

Som sagt. AI brukar vara rätt bra på att räkna.
Du som tvivlar. Då är det du som ska motbevisa.

Grejen är att jag tror att du också inser att AI faktiskt har rätt här. Om du trodde att det fanns nåt att komma med så skulle du lägga ner mödan att räkna på saken.
Senast redigerad av RustyShackleford 2026-06-15 kl. 01:02.
Citera
2026-06-15, 04:13
Medlem
Och så undrar varför Vodka ville att du skulle ta fram siffror för just Kina…
Även om studien inte har med alla länder så visar den ju inte alls det du påstår - Att världen generellt är positivt inställd till Ryssland.
Citat:
Mitt påstående var bara att världens befolkning generellt är positivt inställda till Ryssland. Vilket av allt att döma stämmer.

Nu vill du diskutera en annan sak: Huruvida folk blivit mer negativa till Ryssland efter feb 2022. Stämmer det då?

Tänkbart, men inte alls självklart. Och artikeln du länkade ger inget bra stöd för det. Den tar helt enkelt inte med alla relevanta länder. Ett rätt viktigt land som exkluderas är ju Kina. Även största delen av Mellanöstern och Afrika mm.

Även här blir det stor skillnad om man räknar land för land, och inte tar hänsyn till befolkningsmängden.

Grejen är att jag tror att du också inser att AI faktiskt har rätt här. Om du trodde att det fanns nåt att komma med så skulle du lägga ner mödan att räkna på saken.
Citera
2026-06-15, 09:02
Medlem
Gatuprotester nyligen i centrala Kiev när "rekryteringspolisen" försökte kidnappa män på gatan för att skicka till fronten.
Polisen svarade med tårgas bl.a
Ukrainarna har blivit alltmer militanta gentemot tvångsmobiliseringen. På nätet dräller det formligen numera av videos tagna med mobilen av anhöriga och vänner till tvångsmobiliserade män. Det har blivit en landsplåga.
https://t.me/Slavyangrad/166586?single
Juntan i Kiev följer verkligen den gamla stalinistiska traditionen.
Den vidrige svenske ministern Forssell tycker däremot att detta är bra
Citera
2026-06-15, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Gatuprotester nyligen i centrala Kiev när "rekryteringspolisen" försökte kidnappa män på gatan för att skicka till fronten.
Polisen svarade med tårgas bl.a
Ukrainarna har blivit alltmer militanta gentemot tvångsmobiliseringen. På nätet dräller det formligen numera av videos tagna med mobilen av anhöriga och vänner till tvångsmobiliserade män. Det har blivit en landsplåga.
https://t.me/Slavyangrad/166586?single
Juntan i Kiev följer verkligen den gamla stalinistiska traditionen.
Den vidrige svenske ministern Forssell tycker däremot att detta är bra

Du försöker endast föreställa Ukraina dåligt. Äckliga propagandist, är vad du är!

Dom har mobilisering. Att häckla med ord som "rekryteringspolisen" är synnerligen falskt beteende. Speciellt med tanke på omständigheterna.
Citera
2026-06-15, 10:18
Medlem
RobbanUCs avatar
Ruslan Belov med nyheterna:

Citat:
300 Azov Troops Encircled in Kostiantynivka as the Last Supply Road Is Cut
https://www.youtube.com/watch?v=0RnV5sHeaUE
Citera
2026-06-15, 10:22
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Du försöker endast föreställa Ukraina dåligt. Äckliga propagandist, är vad du är!

Dom har mobilisering. Att häckla med ord som "rekryteringspolisen" är synnerligen falskt beteende. Speciellt med tanke på omständigheterna.
Desperationen verkar total bland våra rysshoror då de enbart har kritik mot att Ukraina har försvarsplikt att komma med.
Att Krim snart är helt avskuret och att deras raff står i lågor och bränslebristen sprider sig i dassriket vill de inte prata om.
Citera
2026-06-15, 10:29
Medlem
Citat:

Jag har 100% korrekt analys utav studien jag hänvisat.

Varför skulle Ryssland få bättre rykte av att våldta och mörda sina grannar?
Kidnappa barn?
Massgravar?

Du är ju riktigt sjuk i huvudet om du tror det här.
Citera
2026-06-15, 12:28
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Du pratar bara bajs, vilka fakta stöder du dig emot när du påstår att " folkopinionen är positiv mot dassriket"?

Sannolikt är en stor del av jordens befolkning ointresserade av dassriket, idioter som du tolkar det som att dom är positiva.
Den dan dessa folk blir tvingade att möta er politiskt och i konflikt kommer dom tycka detsamma som oss.

Varför skriver du " vi"?, du är ingen civiliserad europeé. Ingen vill vara vi med dig.

Tror färre bryr sig om Ukraina.
Indien, China och resten av BRICS är rätt intresserade av Ryssland som handelspartner.

"BRICS-länderna representerar idag cirka 46 procent av världens befolkning, vilket motsvarar nära 3,9 miljarder människor. Den stora andelen beror främst på att två av världens mest folkrika länder, Kina och Indien, ingår i samarbetet. I takt med att organisationen har expanderat (även kallat BRICS+) har andelen av jordens invånare ökat kraftigt. Den utökade gruppen består numera av följande länder: Brasilien, Ryssland, Indien, Kina, Sydafrika, Egypten, Etiopien, Iran, Förenade Arabemiraten"

Och växer stadigt. Varför tror du USA har gått full panik världen över? Jo de har börjat tappa greppet.
Citera
2026-06-15, 13:15
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Tror färre bryr sig om Ukraina.
Indien, China och resten av BRICS är rätt intresserade av Ryssland som handelspartner.

"BRICS-länderna representerar idag cirka 46 procent av världens befolkning, vilket motsvarar nära 3,9 miljarder människor. Den stora andelen beror främst på att två av världens mest folkrika länder, Kina och Indien, ingår i samarbetet. I takt med att organisationen har expanderat (även kallat BRICS+) har andelen av jordens invånare ökat kraftigt. Den utökade gruppen består numera av följande länder: Brasilien, Ryssland, Indien, Kina, Sydafrika, Egypten, Etiopien, Iran, Förenade Arabemiraten"

Och växer stadigt. Varför tror du USA har gått full panik världen över? Jo de har börjat tappa greppet.
Vad du tror är helt irrelevant, stödet för Ukraina i Europa är stadfast, resten av världen har ju och har aldrig haft intresse i kriget.

Brics?? muahahahaha...
Senast redigerad av GustavAnder 2026-06-15 kl. 13:18.
Citera
2026-06-15, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Vad är din point? Att du inte vill att någon framställer Ukraina i dålig dager? Vad tjänar du på det?

Dessa ryska narrativ gör mig illamående.
Äcklig dubbelmoral.
När Ryssen mobiliserar och "kidnappar" män till fronten så är det inga problem. Samtliga krig har Ryssland mobiliserat. Putins förra försök var så impopulärt att han sedan dess inte vågat göra det igen. Men klaga på nationen som blivit invaderat att dom försöker försvara sig (?)
Cyniskt och jävligt mycket dubbelmoral. Äckligt beteende!

Gå och läs en bok!
Senast redigerad av Neuroadapt 2026-06-15 kl. 15:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in