2026-06-15, 00:34
Medlem
Aldrig. Det visar på dålig karaktär och självkontroll, vilket är extremt omanligt.
Skulle säga att det är ganska bögigt helt enkelt.
Citera
2026-06-15, 00:44
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaben112
Aldrig. Det visar på dålig karaktär och självkontroll, vilket är extremt omanligt.

På tal om "bögeri" som det ofta kallas här inne. Jag var bekant med en homosexuell snubbe som på något sätt totalt lyckades undgå min "gaydar" tills han själv sa det hela rakt ut till mig. Hysteriskt rolig snubbe - en riktig Homer Simpson-typ på alla sätt å vis. Inte nog med att han hade världens struligaste kärleksliv - han berättade om alla hans äventyr med otrogna snubbar som ingen skulle misstänka vara lagda ens lite åt det hållet.

Otrohet - denna dolda sida av samhället och mänskligheten som få vill kännas vid och om dom gör så är det ju nästan endast i form av demonisering (vilket i en del fall är befogat) *deep thinking smilie*
Citera
2026-06-15, 02:35
Medlem
Såg första inlägget och tänkte att det stämmer ganska väl med mina erfarenheter. I alla mina förhållanden har jag blivit bedragen, och när jag inte själv varit i förhållande har jag varit på andra änden och bromsat dom upptagna männens närmanden. Fick nog för ungefär 13 år sedan och har varit singel sedan dess. Då och endast då slipper man bli bedragen.

Men så läser jag vidare i kommentarerna och inser att jag har fel, det finns uppenbarligen trogna män också. Mycket trevligt vetande om man någon gång skulle göra sig sårbar igen. En ros till alla er som inte ljuger och bedrar. 🌷
Citera
2026-06-15, 03:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Nej, jag har aldrig varit otrogen och jag kommer heller aldrig vara otrogen. Jag tycker det är så lågt och jag vill verkligen inte vara en sån människa.
Jag känner inte heller någon som varit otrogen, men än två tjejer när de var i 20-års åldern.

Jag tror det är ovanligt med otrohet, men kanske vanligare i vissa umgängen.

Så dumt. Det är ju inget som dom berättar för dig! Självklart känner du folk som har varit otrogna, eftersom 50 procent av gifta personer har varit det till och med inom äktenskapet. Och då kan man ju tänka sig hur många det måste vara som är det i samboskap, särboskap och andra lösare förbindelser.
Citera
2026-06-15, 07:14
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaben112

Men är det inte dags att se de med dålig karaktär och självkontroll som någon form av sjukdom då, ungefär som alkoholism? Tror liksom att det absolut finns snubbar i förhållande som hatar sig själv för att de inte kan stå emot när någon kvinna bjuder ut sig.
Citera
2026-06-15, 12:56
Medlem
Kleiners avatar
Det är bara BS. Man gör det för att man kan och för att man bryr sig inte.

Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Men är det inte dags att se de med dålig karaktär och självkontroll som någon form av sjukdom då, ungefär som alkoholism? Tror liksom att det absolut finns snubbar i förhållande som hatar sig själv för att de inte kan stå emot när någon kvinna bjuder ut sig.
Citera
2026-06-15, 15:30
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Det är bara BS. Man gör det för att man kan och för att man bryr sig inte.

Fast en del kvinnor kan ju vara helt hänsynslösa när de har bestämt sig för en karl, och de skiter fullständigt i om han är gift eller inte. Hon t.ex. skrattar och slänger med håret, liksom sprider sina dofter, samt rivs lite på låret eller i nacken. Mannen som har varit gift i 20 år och råkar ha fått en wirre för mycket i sig på firmafesten blir ett lätt offer.
Citera
2026-06-15, 16:38
Medlem
Kleiners avatar
Hahahah, ett lättlurad offer.

Det hela låter bara som en dålig ursäkt.

Citat:
Fast en del kvinnor kan ju vara helt hänsynslösa när de har bestämt sig för en karl, och de skiter fullständigt i om han är gift eller inte. Hon t.ex. skrattar och slänger med håret, liksom sprider sina dofter, samt rivs lite på låret eller i nacken. Mannen som har varit gift i 20 år och råkar ha fått en wirre för mycket i sig på firmafesten blir ett lätt offer.
Citera
2026-06-15, 20:58
Medlem
Citat:

Jag tror du är inne på något. För vissa är det säkert svårare än för andra av diverse skäl, så som psykiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in