2025-03-11, 07:47
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Nej, jag har aldrig varit otrogen och jag kommer heller aldrig vara otrogen. Jag tycker det är så lågt och jag vill verkligen inte vara en sån människa.
Jag känner inte heller någon som varit otrogen, men än två tjejer när de var i 20-års åldern.

Jag tror det är ovanligt med otrohet, men kanske vanligare i vissa umgängen.

Jo, när jag jobbade på krogen så var det inte helt ovanligt att många snubbar (inkl jag) pippade lite vid sidan om, då kom man ju i kontakt med fulla kvinnor som hade gjort sig fina och sexiga för kvällen och ville prova sin dragningskraft.

Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
Aldrig, att vara otrogen bygger på dålig självkänsla och usel karaktär.

Men har du haft chansen då med någon riktig sötnos som mer eller mindre bara bjöd ut sig?

Tror inte på att alla skulle vara så ädla som de vill göra gällande här nämligen.
Citera
2025-03-11, 07:58
Medlem
Alltid haft så snygga damer så det har jag inte haft en tanke på.
Citera
2025-03-11, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag och min fru har faktiskt ett bra förhållande. Och jag älskar henne. Har aldrig hävdat att jag har varit otrogen mot henne, däremöt så har jag varit otrogen ett par gånger tidigare, bl.a mot min ex-fru. Dock så är jag inte stolt över det.

Men jag tror allt att otrohet är betydligt vanligare än vad folk gillar att tro, särskilt bland hos män.
Läs vad du skrev i din egen trådstart är du säker?
Citat:
Själv så kan jag glatt erkänna att jag har varit otrogen flera ggr, både mot min nuvrande fru och tidigare relationer.

Jag tror otrohet numera är betydligt vanligare bland kvinnor än bland män. Liksom det är kvinnor som i 75% av fallen begär skilsmässa och av slumpen ofta hittar en ny snubbe direkt från jobbet eller ett gammalt ex som ringer tillbaks osv.

Fler kvinnor än män håller på med detta kallat "monkey branching" när dom befinner sig i relationen redan också då dom har svårt att hålla sin hypergamy-insiknkt kort i en tid där kvinnor uppmanas göra vad dom vill män sätter inga gränser för allt sådant är toxic problematiskt nedvärderat och nästan sjukdomsförklarat samt utmålat som något otäckt "kontrollerande" att man inte vill att ens brud/fru snackar med andra män på några plan.

Män idag tillåter sina brudar ha manliga "vänner" som att dom vore blinda helt manipulerade naiva medans jag menar dom flesta kvinnor blir svartsjuka paranoida direkt om du har en rolig stämning med en skön kollega som också visar sig vara snygg brud men det finns ingen flört men hon har bestämt sig på förhand att så är det visst då hon opererar sådär själv innan otroheten/skillsmässan är ett faktum.

När en kvinna börjar visa svartsjuka tecken om det inte finns fog du kan nästan tyda på henne att hon avslöjar hur hon själv agerar som läser in så mycket i saken hon vet själv med sig hur hon gör.
Senast redigerad av NapoleonLaRue 2025-03-11 kl. 08:04.
Citera
2025-03-11, 08:04
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Nej. Det säger lite om karaktären av en människa att man tycker det är lugnt att vara otrogen och ursäktar sig med att så gör väl alla.

Antar att du är OK med att din fru också är återkommande otrogen?

Jag skulle för övrigt inte anställa någon som dig (om jag visste inställningen), eftersom min teori är att denna inställning till lojalitet är återkommande i allt och inte inskränker sig till kärlekslivet. Man kan helt enkelt inte riktigt lita på en person som är upprepat otrogen.
Påstår inte att det är okej att vara otrogen, absolut inte. Det jag försöker få fram, är att otrohet är nog långt vanligare än vad folk gillar att tro. (Och nej, jag skulle naturligtvis inte var okej med att min fru var otrogen.)

Dock så anser jag att det är viktigt att skilja arbetsliv och privatliv åt när det gäller nyanställningar. Så långe man är rätt person för just det jobbet, att den aktuella personen har ett rent CV, ingen kriminalhistoria, och ingen historik av alkohol eller drogmissbruk.
Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
Aldrig, att vara otrogen bygger på dålig självkänsla och usel karaktär.
Det handlar inte om ens självkänsla, karaktär, eller moral.
Citera
2025-03-11, 08:06
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Ser att det är många här som inte varit otrogna, det är väl iofs bra. Men har ni haft chansen då? För är du en attraktiv man så är det ju inte helt ovanligt att kvinnor mer eller mindre bjuder ut sig, har du då dålig karaktär så är det jävligt lätt att du åker dit.
Ja jag har haft chansen.
Citera
2025-03-11, 08:12
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Har du verkligen aldrig varit otrogen?

Själv så kan jag glatt erkänna att jag har varit otrogen flera ggr, både mot min nuvrande fru och tidigare relationer. Och jag tror knappast att det finns en enda man där ute som ej har varit otrogen.

Vad menar ni?

Faktiskt inte, om det är en enda grej jag är här i världen är det att vara lojal mot familj, vänner och partner. Aldrig gått bakom ryggen på någon och kommer aldrig göra det. Självklart har jag mängder av andra defekter men lojal är jag hela vägen ner i graven.
Citera
2025-03-11, 08:15
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NapoleonLaRue
Läs vad du skrev i din egen trådstart är du säker?

Jag tror otrohet numera är betydligt vanligare bland kvinnor än bland män. Liksom det är kvinnor som i 75% av fallen begär skilsmässa och av slumpen ofta hittar en ny snubbe direkt från jobbet eller ett gammalt ex som ringer tillbaks osv.

Fler kvinnor än män håller på med detta kallat "monkey branching" när dom befinner sig i relationen redan också då dom har svårt att hålla sin hypergamy-insiknkt kort i en tid där kvinnor uppmanas göra vad dom vill män sätter inga gränser för allt sådant är toxic problematiskt nedvärderat och nästan sjukdomsförklarat samt utmålat som något otäckt "kontrollerande" att man inte vill att ens brud/fru snackar med andra män på några plan.

Män idag tillåter sina brudar ha manliga "vänner" som att dom vore blinda helt manipulerade naiva medans jag menar dom flesta kvinnor blir svartsjuka paranoida direkt om du har en rolig stämning med en skön kollega som också visar sig vara snygg brud men det finns ingen flört men hon har bestämt sig på förhand att så är det visst då hon opererar sådär själv innan otroheten/skillsmässan är ett faktum.

När en kvinna börjar visa svartsjuka tecken om det inte finns fog du kan nästan tyda på henne att hon avslöjar hur hon själv agerar som läser in så mycket i saken hon vet själv med sig hur hon gör.
Förlåt, måste ha blandat i hop frugan med min ex-fru.

Intressant att du menar att otrohet i dag är vanligare bland kvinnor än bland män, Av egen kunskap/erfarenhet så vill jag säga tvärtom, att män är (fortfarande) oftare är otrogna än kvinnor. Däremot så har singla damer en stark tendens till att bete sig som några lösa horor.
Citera
2025-03-11, 08:15
Medlem
Citat:
Har du verkligen aldrig varit otrogen?

Själv så kan jag glatt erkänna att jag har varit otrogen flera ggr, både mot min nuvrande fru och tidigare relationer. Och jag tror knappast att det finns en enda man där ute som ej har varit otrogen.

Vad menar ni?
Varit tillsammans med min nuvarande fru sedan 25 år tillbaka. Inte varit otrogen då och inte tidigare heller.
Ser ingen anledning att vara otrogen. Då måste det nuvarande förhållandet suga riktigt ordentligt och då är det dags för terapi eller skilda vägar.
Knulla runt gör man efter man talat med frun ifråga om det är OK eller ej.
Citera
2025-03-11, 08:26
Avslutad
Jag var otrogen när jag var ung.
Tonåren/ung-vuxen.

Idag skulle det inte komma på frågan så länge mitt förhållande är som det är och har varit senaste tre åren.
Citera
2025-03-11, 08:29
Medlem
Känner man ett behov av att vara otrogen gör man slut. Supersimpelt. Och nej, har aldrig varit otrogen då jag benhårt följt den principen
Citera
2025-03-11, 08:34
Medlem
Att vara otrogen är nog det värsta man kan göra mot en annan människa. De såren läker aldrig.
Citera
2025-03-11, 08:42
Avslutad
Jag har aldrig varit otrogen. Däremot har jag blivit bedragen två gånger och tre gifta kvinnor har under åren velat inleda en relation med mig. Min begränsade erfarenhet är således att otrohet är någon som i huvudsak kvinnor sysslar med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in