Citat:
Ursprungligen postat av
Generalandersson
Jag och min fru har faktiskt ett bra förhållande. Och jag älskar henne. Har aldrig hävdat att jag har varit otrogen mot henne, däremöt så har jag varit otrogen ett par gånger tidigare, bl.a mot min ex-fru. Dock så är jag inte stolt över det.
Men jag tror allt att otrohet är betydligt vanligare än vad folk gillar att tro, särskilt bland hos män.
Läs vad du skrev i din egen trådstart är du säker?
Citat:
Själv så kan jag glatt erkänna att jag har varit otrogen flera ggr, både mot min nuvrande fru och tidigare relationer.
Jag tror otrohet numera är betydligt vanligare bland kvinnor än bland män. Liksom det är kvinnor som i 75% av fallen begär skilsmässa och av slumpen ofta hittar en ny snubbe direkt från jobbet eller ett gammalt ex som ringer tillbaks osv.
Fler kvinnor än män håller på med detta kallat "monkey branching" när dom befinner sig i relationen redan också då dom har svårt att hålla sin hypergamy-insiknkt kort i en tid där kvinnor uppmanas göra vad dom vill män sätter inga gränser för allt sådant är toxic problematiskt nedvärderat och nästan sjukdomsförklarat samt utmålat som något otäckt "kontrollerande" att man inte vill att ens brud/fru snackar med andra män på några plan.
Män idag tillåter sina brudar ha manliga "vänner" som att dom vore blinda helt manipulerade naiva medans jag menar dom flesta kvinnor blir svartsjuka paranoida direkt om du har en rolig stämning med en skön kollega som också visar sig vara snygg brud men det finns ingen flört men hon har bestämt sig på förhand att så är det visst då hon opererar sådär själv innan otroheten/skillsmässan är ett faktum.
När en kvinna börjar visa svartsjuka tecken om det inte finns fog du kan nästan tyda på henne att hon avslöjar hur hon själv agerar som läser in så mycket i saken hon vet själv med sig hur hon gör.