Citat:
Ursprungligen postat av
Deelicious
Mormors verkar ju vara helt pantad också. Skriver till GM ”Du är världens bästa mamma! ❤️❤️❤️ Vi älskar dig så mycket!” Typ så…
Ja, är hon ”världens bästa mamma” så finns det nog ingen dålig mamma på jorden? Vilken jävla idiot till mormor som uppmuntrar henne till vanvård av sitt barnbarn. Fyfaaan! När hon dessutom såg hur illa hon tog hand om flickan.
Dessutom belönades GM med enorma summor pengar precis när hon ville, utan att behöva ta hand om konsekvenser. Hon skrev bara order till sin mor ”Skicka pengar!” Så gjorde hon det. Wtf?!?
Mormodern och alla som kände till hur flickan hade det bör bli inlåsta bakom lås och bom. Blir intressant att se utgången av denna rättegång.
Jag har oxå hela tiden fått en dålig känsla av mormor efter att ha läst förhören. Väldigt utsvävande svar typ som att hon är nervös (döljer något). Det känns som att hon och morfar hade sina aningar men ändå inte ingrep. De ville inte inse sanningen. Mormor & morfar torde vara 2 av de "vettigaste" personerna i D:s liv som hon kontinuerligt träffade under sin uppväxt.
Reagerade tex på stycket då mormor säger;
"Vi har ju pratat om att... Har vi varit dåliga föräldrar som inte... Har vi... Har vi missat någonting eller? "Ja, alltså... Man är ju beredd på att skuldsätta sig själv för att lindra för någon annan, så att säga. Men vi... Det är så overkligt och jag känner bara lite grann att... Vi har ju alltid i alla situationer suttit och sagt att spekulation är en spekulation. Och det är ingenting som man kan... Man kan ju liksom inte... Innan man vet fakta så kan man ju inte
göra någonting".
I vilka situationer menar de att "spekulation är en spekulation"? "Innan man vet fakta så kan man inte göra någonting" (!!) I grunden kanske även de tyckte att flickan var krävande och där utsagon om att de var måna om Emmas privatliv istället blir en ursäkt att inte bry sig. Då var det lättare att bistå ekonomiskt än att ta reda på fakta om barnbarnets levnadsförhållande.
Jag blev även så irriterad över hur kvinnan sitter och pratar med hunden (Emmas nyinköpta!?), jag upplever ingen GENUIN SORG över det lilla förlorade barnbarnet. På frågan om vad hon vet om övervakningskamerorna svarar hon;
"Jag tycker det här känns väldigt konstigt om jag ska vara helt ärlig. Allra helst som ni sitter och mumlar emellanåt och skickar blickar mellan er och tittar på era skärmar. Det känns awkward". WTF !?!?