2026-06-15, 09:03
  #49
Medlem
grey.eagles avatar
Inte så illa, samt lamslagit Ryssarnas närmaste allierade.

Får se vad som återstår av B R I C S som kom till under veke biden.
Citera
2026-06-15, 09:09
  #50
Avslutad
Sjukt dåligt. Han skulle fortsatt det han började nu. Ner med regimen!
Citera
2026-06-15, 09:27
  #51
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Jaha så du ger ingen skuld över Iran eller Hizbollah när de återigen skjuter sin första missil mot Israel för miljonte gången?

Ingen kan ta dig på allvar med en sådan inställning.

Det är israel som föralltid brytit och försökt bryta mor vapenvila.
Citera
2026-06-15, 10:06
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Det är israel som föralltid brytit och försökt bryta mor vapenvila.

Suuure. "Allting är judens fel".

Ingen skuld ska läggas på de muslimska länderna vars stadgar i koranen sedan 1400 år tillbaka säger att varenda jude ska utrotas, och uppmanar muslimer att göra allt för att nå det målet. Eller hur? Det är den typen av uråldrig demonisk ondska som faktiskt bokstavligt talat omringar Israel.

Judehatare, vänsteraktivister, islamister, nazister vill få oss att tro att det lilla landet med några ytterst få miljoner invånare är världens största hot, när det är de facto de som ständigt trakasseras och attackeras 24/7, 365 dagar om året av alla sina omringande muslimska grannar.

Inget annat land i världen skulle acceptera något sådant, så varför skulle de?
__________________
Senast redigerad av EnRosaHamster 2026-06-15 kl. 10:09.
Citera
2026-06-15, 10:15
  #53
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Suuure. "Allting är judens fel".

Ingen skuld ska läggas på de muslimska länderna vars stadgar i koranen sedan 1400 år tillbaka säger att varenda jude ska utrotas, och uppmanar muslimer att göra allt för att nå det målet. Eller hur? Det är den typen av uråldrig demonisk ondska som faktiskt bokstavligt talat omringar Israel.

Judehatare, vänsteraktivister, islamister, nazister vill få oss att tro att det lilla landet med några ytterst få miljoner invånare är världens största hot, när det är de facto de som ständigt trakasseras och attackeras 24/7, 365 dagar om året av alla sina omringande muslimska grannar.

Inget annat land i världen skulle acceptera något sådant, så varför skulle de?

Återigen - avtalet ska innebära att alla ska dra sif tillbaka fr länder mm.

Israel - vi ska stanna i Libanon.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1473090


Att en försvarsminister heter som sitt land säger en del om psykopaternas beteende.
Citera
2026-06-15, 11:03
  #54
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
1. Du vet inte vad avtalet innehåller.

2. Hatar du judar pga deras namn nu också och kallar de psykopater pga namnet? Vilket svagt argument. Som om att ni muslimer inte är värre ändå som alltid. Vad sägs om Al Masri (Egyptiern), Al Baghadi (från Bagdad) osv.



Finns en mängd mycket vanliga efternamn i arabvärlden som avslöjar geografiskt ursprung:

Länder och stora regioner
Al-Shami (الشامي): Betyder "Syriern" eller "från Levanten" (historiska Al-Sham, som omfattar Syrien, Libanon, Jordanien).
Al-Yemeni (اليمني): Jemeniten (från Jemen).
Al-Hijazi (الحجازي): Från Hijaz-regionen i västra Saudiarabien (där Mecka och Medina ligger).
Al-Maghribi (المغربي): Marockanen, eller mer generellt "från Nordafrika/Maghreb".
Al-Iraqi (العراقي): Irakiern (från Irak).
Al-Filastini (الفلسطيني): Palestiniern.
Al-Jaza'iri (الجزائري): Algeriern (från Algeriet).
Al-Tunisi (التونسي): Tunisiern (från Tunisien).
Al-Libi (الليبي): Libyen (från Libyen).

Städer och provinser
Al-Baghdadi (البغدادي): Från Bagdad (Irak).
Al-Dimashqi (الدمشقي): Från Damaskus (Syrien).
Al-Halabi (الحلبي): Från Aleppo (Syrien).
Al-Beiruti (البيروتي): Från Beirut (Libanon).
Al-Qahiri / Qahwaji (القاهري): Från Kairo (Egypten).
Al-Nabulsi (النابلsi): Från Nablus.
Al-Ghazali (الغزالي): Ursprungligen från Ghazala (en historisk ort i Syrien-regionen).
Al-Tantawi (الطنطاوي): Från staden Tanta i Egypten.
Al-Tikriti (التكريتي): Från staden Tikrit i Irak (mest känt som Saddam Husseins efternamn).
Al-Asiri (العسيري): Från Asir-provinsen i södra Saudiarabien.

Bara för jag tycker israel är psykopater betyder det inte att man dyrkar araber. De kan också fara åt helvetet men först hoppas jag israel gör det pga alla krigsbrott de för
Citera
2026-06-15, 11:08
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Bara för jag tycker israel är psykopater betyder det inte att man dyrkar araber. De kan också fara åt helvetet men först hoppas jag israel gör det pga alla krigsbrott de för

Om du vill prata krigsbrott så ska du se Hamas egna filmer från 7:e Oktober, och läsa lite historia. Du har en sned bild av läget och verkligheten.

Din inlärda information (hjärntvätt) kommer från vinklade klipp på sociala medier och vänsterextrem MSM som vi alla vet är islamistkramare.

Är du t.ex. medveten om att förintelsen i Hitler-Tyskland hade muslimska arkitekter? Muslimerna har tagit alla vägar som går under 1400 år att massmörda judar. Det gör något med ett folk som utsatts så hårt.
__________________
Senast redigerad av EnRosaHamster 2026-06-15 kl. 11:16.
Citera
2026-06-15, 11:23
  #56
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Om du vill prata krigsbrott så ska du se Hamas egna filmer från 7:e Oktober, och läsa lite historia.

Jaså vilka filmer då? Det finns inga filmer, bara judiska lögner.

Judarna i Israel är så blodtörstiga att de själva bombade och dödade sina egna som tagits som gisslan av de desperata svältande palestinierna i Hamaz, som är barn till föräldrar tidigare mördade av judarna i Israel.
Citera
2026-06-15, 11:53
  #57
Medlem
kyrkstockens avatar
För vilken gång i ordningen?

Israels president behöver kriget fram till valet.
Citera
2026-06-15, 12:04
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Om du vill prata krigsbrott så ska du se Hamas egna filmer från 7:e Oktober, och läsa lite historia. Du har en sned bild av läget och verkligheten.

Din inlärda information (hjärntvätt) kommer från vinklade klipp på sociala medier och vänsterextrem MSM som vi alla vet är islamistkramare.

Är du t.ex. medveten om att förintelsen i Hitler-Tyskland hade muslimska arkitekter? Muslimerna har tagit alla vägar som går under 1400 år att massmörda judar. Det gör något med ett folk som utsatts så hårt.
Hamas gjorde en massa vidriga saker, men Israel har efter det begått fruktansvärda krigsbrott och folkmord.

Israel är för närvarande det land i världen som mördar flest barn, vårdpersonal, hjälparbetare och journalister. Jämfört med Ryssland är Israel fruktansvärt mycket mer investerade I att mörda civila.

Snälla. Försök hålla två saker i huvudet. Att Hamas Hizbollah är terrorister och begår hemska grymheter ger inte Israel rätt att begå folkmord.
Citera
2026-06-15, 12:15
  #59
Medlem
klybans avatar
Ett, nu har bägge sagt att avtal finns, och det är rätt komiskt att Iran varit ärligt hela tiden, donalds ljugit hela tiden och även när det ska skrivas på.

Och därför kommer två, det är först på fredag fattade jag som, så även där ljög donalds och Iran var ärliga att det inte alls skulle skrivas på förra veckan.
Och innan det sker är inget avtal påskrivet och därmed avtalet kan falla.
Men även när avtalet påskrivet så betyder det ingenting om någon part för för sig att ändra sig.
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Hamas gjorde en massa vidriga saker, men Israel har efter det begått fruktansvärda krigsbrott och folkmord.

Israel är för närvarande det land i världen som mördar flest barn, vårdpersonal, hjälparbetare och journalister. Jämfört med Ryssland är Israel fruktansvärt mycket mer investerade I att mörda civila.

Snälla. Försök hålla två saker i huvudet. Att Hamas Hizbollah är terrorister och begår hemska grymheter ger inte Israel rätt att begå folkmord.
Det komiska är att hamas har aldrig varit vidriga, och så även Israel.

Dock var det helt i sin rätt att Israel försvarade sig efter attacken.
Men mycket snabbt gick det över till att bete sig som nazister istället, göra gaza till koncentrationsläger och helt sanslösa attacker som bara kan beskrivas som svåra krigsbrott.
På detta mördade dom barn med nackskott, sure enda bevisen är skott i huvudet, men ingen har sett så mycket skott i huvuden på barn innan i vanliga krig.
Och det går bara göra en slutsats att de avrättade barn.

Och här med Iran så har donalds gjort bort sig en gång i helt klart, och det var att döda en flickskola.
Och antar man får höra argumentet med det låg en militär anläggning där, ja, men en tomahawk har en precision på 5-10m, och därför vet vi att bomben hamnade där det var avsett.

Och detta avtalet kommer av att donalds gjorde bort sig förra ämbetsperioden, där jag var en av par till som berättade att donalds gör bort sig svårt och säga upp avtalet med kontrollen över anrikningen.
Och nu har detta kostat USA många miljarder, och så även för Iran och flickskolor och pga en svårt inkompetent donalds.

Och det som får en skratta arslet av sig, det är att donalds gör ett avtal som Obama.
Så det enda donalds gjorde var att göra som Obama, synd bara inte tillräckligt i den amerikanska regimen kommer påminna donalds om detta.

Men vi andra glömmer inte vems fel det är och endast donalds.
Citera
2026-06-15, 12:27
  #60
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbapappa2026
Trump gav inte Iran i närheten lika mycket som Obama gav dem 2015.

Återigen har Obama, Biden och Trump alla tre följt samma mall sedan 2009. "Which Path to Persia?"

Jodå. Hoho. Läs på. Usa har förlorat krig igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in