2026-06-14, 23:28
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Är man fotbollsintresserad så gör man det. Är man inte intresserad av fotboll, men av andra sporter, så kanske man ändå vet vem han är.
Är man däremot helt ointresserad av sport så vet man inte vem Nannskog är!

Ett exempel: Om man frågar 100 slumpvis utvalda svenskar i åldern 20-85 år så vet nog nästan alla (90 %?) vem Gunde Svan är.
Om du frågar samma svenskar hur många som vet vem D Nannskog är så skulle jag tro att kanske 30 av 100 vet det. Eller ännu färre än så.

Så att kalla Nannskog "folkkär" är möjligen årets största överdrift hittills av svensk media. Som ändå ofta roar sig med överdrifter...

Är man fotbollsintresserad vet man.
Är man allmänt idrottsintresserad så vet man.
Hänger man framför tv:n med familjen på helger så vet man. Han har ju för fanken varit med i Bäst i test!
Citera
2026-06-14, 23:44
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Är man fotbollsintresserad vet man.
Är man allmänt idrottsintresserad så vet man.
Hänger man framför tv:n med familjen på helger så vet man. Han har ju för fanken varit med i Bäst i test!

Det räcker inte på långa vägar för att kallas "folkkär"!
Citera
2026-06-14, 23:46
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
De här männen är bara en tidsfråga innan de har ihjäl en kvinna. De ändrar sig aldrig. Vidrigt att det senaste man ser i aftonbladet är om hans nya hustru och deras giftermål.. Inget om hans brott mot exfrun!?

Aftonbladet har skrivit flera artiklar om de brott Nannskog står åtalad för. Dock utan att namnge honom, vilket troligen beror på att han ännu inte är dömd.
Citera
2026-06-15, 04:34
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Det räcker inte på långa vägar för att kallas "folkkär"!

Jo för det täcker tillsammans två tredjedelar av befolkningen typ
Citera
2026-06-15, 05:53
Medlem
Citat:
Är man fotbollsintresserad så gör man det. Är man inte intresserad av fotboll, men av andra sporter, så kanske man ändå vet vem han är.
Är man däremot helt ointresserad av sport så vet man inte vem Nannskog är!

Ett exempel: Om man frågar 100 slumpvis utvalda svenskar i åldern 20-85 år så vet nog nästan alla (90 %?) vem Gunde Svan är.
Om du frågar samma svenskar hur många som vet vem D Nannskog är så skulle jag tro att kanske 30 av 100 vet det. Eller ännu färre än så.

Så att kalla Nannskog "folkkär" är möjligen årets största överdrift hittills av svensk media. Som ändå ofta roar sig med överdrifter...

Han har varit med i flera program med Filip och Fredrik, Bäst i test, Här är ditt kylskåp med Tareq Taylor, Carina Bergfeldts Talkshow, Upp till bevis och härom dagen såg jag honom i programmet Bytt är bytt.
Har man en tv-apparat som står på under bästa sändningstid någon gång så känner man till honom. Han var folkkär och omtyckt varesig du tycker det eller ej..

Jag läste lite på Cissi Wallins Instagram och där skrev ett par norskor att han var känd för sitt svinande i Norge när han jobbade där för en massa år sen. Bland annat att han försökte ta sig in på en kvinnlig kollegas hotellrum när han var full.
Senast redigerad av MissDope 2026-06-15 kl. 06:02.
Citera
2026-06-15, 09:34
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jo för det täcker tillsammans två tredjedelar av befolkningen typ

Min poäng är följande: Bara för att en person har medverkat i ett eller flera tv-program så blir inte den personen automatiskt folkkär.

Punkt slut!
Citera
2026-06-15, 09:37
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Han har varit med i flera program med Filip och Fredrik, Bäst i test, Här är ditt kylskåp med Tareq Taylor, Carina Bergfeldts Talkshow, Upp till bevis och härom dagen såg jag honom i programmet Bytt är bytt.
Har man en tv-apparat som står på under bästa sändningstid någon gång så känner man till honom. Han var folkkär och omtyckt varesig du tycker det eller ej..

Jag läste lite på Cissi Wallins Instagram och där skrev ett par norskor att han var känd för sitt svinande i Norge när han jobbade där för en massa år sen. Bland annat att han försökte ta sig in på en kvinnlig kollegas hotellrum när han var full.

Nannskog har varit en (omstridd) fotbolls-expert i SVT, och utöver det har deltagit i ett gäng andra tv-program. Det gör honom inte automatiskt till en "folkkär" person, punkt slut!
Citera
2026-06-15, 09:38
Medlem
Citat:
Min poäng är följande: Bara för att en person har medverkat i ett eller flera tv-program så blir inte den personen automatiskt folkkär.

Punkt slut!
Håller med INTE folkkär 👍
Citera
2026-06-15, 09:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Punkt slut!

Nej helt givet. Folkkär är en titel som man måste få. DN är ju inte det. Varken att han var så bra på fotboll att han blev folkkär eller då grym programledare.
Citera
2026-06-15, 10:29
Medlem
Karl.Bracchettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nej helt givet. Folkkär är en titel som man måste få. DN är ju inte det. Varken att han var så bra på fotboll att han blev folkkär eller då grym programledare.

Och han har inte, varken som idrottare eller linslus, varit ett symbolfigur, ståendes i händelsen epicentrum som gett han en särställning i ( den nu vittrade) folksjälen.

Vart är drevet emot denna våldsbejakande, cis-man? är det pga hans hudfärg?

Konstigt, för jag frågade Gemini detta - "Är Daniel Nannskog svart?"
Fick svaret

"Nej, Daniel Nannskog är inte svart. Han är vit och född och uppvuxen i Sverige."

Senast redigerad av Karl.Bracchetto 2026-06-15 kl. 10:43.
Citera
2026-06-15, 12:14
Medlem
Citat:

Punkt slut!
Ge din akademiska förklaring av samt definition av ordet folkkär?
Citera
2026-06-15, 12:14
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilroy7
Jag försvarar inte honom men tycker du hon verkar frisk?
Snortar kola, dricker vin och har sex med honom långt in på morgonen. När hon ska på jobb? Luktar Wannabe lång väg. Destruktivt förhållande dom båda är ansvariga för.
Att sedan polisen ställer ledande frågor och lägger in sina egna värderingar i i rapporten luktar fisk lång väg. Manshatande poliser är det värsta sorten. Att dom passade på att slå lite på honom kändes säkert skönt i byxan på dessa poliser.
Vet man hur psykologisk nedbrytning fungerar så är hennes beteende inte märkligt alls. Detta är något som pågått i över ett år med lovebombing, gaslighting, hot och press. Jag kan hålla med om att hennes egna val verkligen inte var bra, och det är hon högst sannolikt väl medveten om.

Till slut blir man så kuvad att man börjar agera självdestruktivt, vilket hon helt uppenbart gör här. Hon borde aldrig tagit bort blocken, hon borde inte svarat på hans mess, hon borde inte ha ”råkat” ringa upp honom och lägga på luren, hon borde naturligtvis aldrig ha bjudit hem honom, hon borde inte haft sex med honom, hon borde inte druckit alkohol med honom, och hon borde inte dragit koks med honom. Varken tidigare, eller denna gång.

Min gissning är att hon knappast heller varit speciellt trevlig vid många tillfällen när de drogat tillsammans.

Men hennes agerande är psykologiskt förståeligt för någon som utsatts för en relation med en narcissistisk missbrukare. Att hon borde agerat annorlunda, ger honom inte rätten att hota att döda henne om hon lämnar. Uppenbarligen var de ju inte helt överens om den ”dominans” som han utsatte henne för.

Läser man transkriptionen av hans maniska svador, så är det väl rätt uppenbart att han är drivande och försöker gaslighta henne till att tro att detta är vad HON vill ha. Han har förmodligen övertygat sig själv om detta också, rationaliserat det internt.

Att han är en knarkande självgod narcissist råder det knappast nån tvekan om. Frågan är vad som går att bevisa. Vissa saker erkänner han ju helt, som knarkandet och supandet. Han erkänner även initialt att han greppat tag i hals/haka och knuffat ner henne i sängen.

Han motsäger inte dödshoten, men menar att det var del av deras gemensamma dominans-lekar. Hon verkar ha en diametralt motsatt uppfattning, vilket förstås styrks av meddelandena till vännerna.

Hon vill initialt inte heller att polisen ska blandas in, det är vännernas val. De har under lång tid sett henne brytas ned av Nannskog, och enough is enough.

Nannskog motsäger inte heller händelsen med horan han beställde i Thailand, för en trekant som hon uppenbarligen inte ville ha. Går det bevisa brott där? Knappast.

Men på riktigt, läs igenom dels förhören med honom och sedan inspelningen, och säg att han inte är en rubbad människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in